Jag längtar till jul!!!
Favoritar från iphone :)
Favoritar från iphone :)
Jag köpte första julklappen för nån månad sedan :) har bara några få kvar innan det är klart, gillar att sprida ut kostnaderna lite :)
Har idag köpt ny kastrull till allt julgodis som ska bakas, nya pepparkaksformar och massa ljus och julpapper på Ikea. I år ska julklapparna slås in i vitt, grått och "pappersfärg". Är matchningsnörd och bryr mig alldeles för mycket om sånt :)
Var även en sväng till countrybutiken och tittade och de har fått in jättemycket fint! Ska nog handla lite fint där närmare jul.
Flisan79: skönt att inte vara ensam :) nu letar jag efter vitt papper att slå in med och snören, de jag ville ha på Ikea var redan slut. De hade sålt slut på jättemkt saker redan, hon som jobbade där sa att de hade beställt in för lite i år för att förra året hade de haft kvar massor vid nyår. Jag fick till och med plocka dekorationer ur granen för de var de sista de hade kvar :)
Grisen: förra året såg jag en skitsnygg ljusstake på cervera men köpte inte, tror jag tyckte det var ovärt så tätt inpå eller tom om det var efter jul. Har tänkt på den lite då och då under året, liksom nöjd med mig själv att jag hittat en jag gillar.
Idag såg jag prislappen: 1900 kr!!! Jag dog en smula då för hur snygg den är så är det alldeles för mycket pengar att lägga på en ljusstake som ligger i kartong 11 månader per år. Suck.
Jag har ett problem. Gjorde kola igår och skulle fota till bloggen idag och göra lite julmysigt då alla mina jultextiler är borta. Borta! Har gått genom alla kartonger med pynt men ingenstans. Har ett svagt minne av att jag la ihop allt för att det var lite trångt i linneskåpet men var la jag det?? Garderoberna i garaget är fulla med kläder och har jag lagt det där blir det ett himla jobb med att få fram dem. Kan inte tänka mig att jag lagt dem i stugan på tomten heller... Vill ju ha dem nu!! Kan inte direkt vara i garaget hur länge dom helst heller, inte med två småbarn hemma. Saknar en korgvas oxå, som vi använder vid julen, hoppas verkligen inte att karln har slängt den... Paniiik!
Översta kransen tycker jag :)
Hittat korgen men fortfarande inga juldukar. Några julklappar jag beställt kom idag iaf, måste hitta snören så ska jag börja slå in allt.
Fick idag reda på att det inte är någon julmarknad här den första advent :( jag hade tänkt köpa en dörrkrans då... Är andra advent istället.
Annars blir det projekt hitta juldukar idag, ska börja så snart liten tar sin fm tupplur. Ska försöka avsluta lite pyssel jag sysslat med de senaste dagarna å!
Har smakat juldumlen nu och vet inte vad jag tycker... Goda först men sen tyckte jag det blev lite väl mycket pepparkakssmak.
På Ica maxi hade de jättefint julpapper idag, 2rullar för 20 kr :) var tur att det fanns i grått å! Har även gjort knäck idag. Har syster på besök och hon har tjatat om knäck sen förra julen så gjorde i ordning lite. Så ikväll blir det nog julgott, köpte julmust med.