Pigelinen skrev 2011-12-03 15:50:21 följande:
Nä iår SKA jag köpa en julgransmatta, har inte blivit av tidigare år men nu SKA vi ha en, någon som har tips på någon fin gärna vit.
jag köpte en jättefin julgransmatta på icamaxi, den var iofs grå... skitsnygg och bara 79 kr!
har haft en jättemysig andra advent idag! på förmiddagen satte jag in en liten julskinka i ugnen och medans den blev klar så gjorde jag chokladkola, juldammsugare och cake pops med pepparkakssmak. På eftermiddagen gick vi på julskyltning och sen åkte vi hem till oss och drack glögg och fikade. både till lunch och kvällsmat blev det smörgås med julskinka, den blev så god! lite extra poäng till mig som försökte lära mig att dricka glögg idag, gick bättre än vad det har gjort förut. Var inte gott, men inte äckligt heller, så det går framåt!
nästa vecka ska jag se om jag hittar på nått mer pynt i lådorna som jag kan ta in, apelsinerna ska få lite nejlikor på sig (i sig), lite fler julblommor samt en dörrkrans ska inhandlas och på fredagen ska jag på glöggknytis. det är så här december ska vara tycker jag, lite smått som händer hela tiden.
förresten, de hade fixat lite snö idag på julmarknaden. dottern, snart fyra år, blev alldeles till sig och gick och hamstrade snö som hon ville ta med sig hem =) sen gick hon och kostade snöbollar på oss och var hellycklig!