Inlägg från: GrimbartStrike |Visa alla inlägg
  • GrimbartStrike

Jag längtar till jul!!!

Hej fellow julälskare!

Jag letar efter ljus och lykta efter en kyrka som spelar "White Christmas", men varenda kyrka jag sett spelar bara "Stilla natt"

Finns det någon här inne som råkar veta vart man hittar en kyrka med rätt melodi? 

• GrimbartStrike
    Carolaj83 skrev 2012-11-05 19:11:06 följande:
    åhhh i år ska jag ut i skogen med min man o våra barn o hugga vår egen julgran, mina föräldrar har köpt en gård och har nu egen skog, åhhh vad jag saknat det, är uppväxt på en bondgård men den såldes när jag var 17 och nu 12 år senare har dom blivit med gård igen matsäck med o gå runt o leta gran*längtar*
    Vilken mysig granjakt ni verkar ha, eller planerar att ha iaf :)

Här blir det krig varje år Maken vill att vi ska ta första bästa skrangliga elände som växer i skogen medans jag är lite mer.. Ska vi säga noga?  

Jag har inte skrivit många ord i den här gruppen, men hänger med och läser och längtar. Längtan börjar bli galen nu! Fredagen innan första advent åker allt utom granen upp (eller tallen egentligen men vi kallar det julgran iaf ). Den kommer in någon dag innan lucia.   
    En sån här kom hem till mig idag, åh vad fint den lyste :)  http://www.margaretha.se/butik/default.asp?pf_id=SE-527952&dept_id=SE-139

Beställt en lång ljusslinga att ha på nybyggda altanen också, ska bli kul att pynta en hel stooor altan :)
  • GrimbartStrike

Jag letar också kyrka för fullt!
    Men den MÅSTE spela White Christmas, och det finns det ingen som gör.. Gråter
    Har en som jag fått, men den spelar någon annan melodi, så den funkar inte för mig  Snart gör jag inbrott hemma hos mina föräldrar och snor den gamla kyrkan dom har.
    Det är två saker som får mig att gråta av lycka varje jul, den kyrkan och när min första hyacint slår ut - den doften alltså! 

• GrimbartStrike
    molly50 skrev 2012-11-07 18:30:29 följande:
    Idag kom äntligen paketet från linea.se med julpyntet jag beställde! Åh,vad jag längtar tills jag får plocka upp det och ställa fram det!
    Längtar galet mycket tills den 30:e då jag ska sätta upp allt
  • GrimbartStrike
    Pustaf skrev 2012-11-13 22:55:56 följande:
    Någon som vet ungefär hur länge gran/tallris håller sig inomhus i en vas med vatten? =)
    Tall är att föredra om du vill att det ska hålla, det håller hur länge som helst och barrar inget

Jag blev också inspirerad av den här tråden och släpade med barnen ut i skogen på samling idag.
    Kottinsamling var en succé för en tvååring  
    En superfin granrismatta ligger nu nedanför trappan, en kruka med mossa, granris och några kottar mitt i trappen och sen en ljuslykta med lingonris runt på en bricka fylld med kottar. Supermysigt  

Undrar om man ska våga sätta upp ljusslingan ute snart? 
  • GrimbartStrike
    Koppkaka skrev 2012-11-14 16:08:54 följande:
    Inbrott i vårt källarförråd för andra gången på någon månad bara. Och det verkar som dom stulit min tomtesamlih, med tomtar från varje år jag levat sen det år jag föddes. Med tomtar från bland annat min mormor som inte längre lever. Jag är helt knäckt
    Näej, fy fan! Jag förstår dig, såna där saker har enormt stort värde för mig!

Hoppas att dom kommer till rätta! Rynkar på näsan 
  • GrimbartStrike

Ååh vad jag hoppas att den här prognosen håller i sig
    Snö (igen) lagom till första advent skulle inte sitta fel Skrattande 

• GrimbartStrike

Vi ska förresten åka till ikea den 1:a december.. Haha undrar hur mycket vi kommer att ångra det - lär ju vara några fler som tänkt åka dit då och handla julsaker

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!