Inlägg från: Lunah |Visa alla inlägg
  • Lunah

Jag längtar till jul!!!

Hello christmas lovers! Har längtat länge som jag alltid gör varje år. Men i år kommer en liten bebis i November med så det gör ju det hela ännu större, mysigare och mer att längta efter. Planerar redan julklappar och pynt, i huvudet, i smyg ;).

• Lunah

I just love julgrans-fiskarna de ska sälja på rusta. När brukar Rusta börja sälja sina julsaker?

Så skoj med den här tråden, äntligen börjar den ta fart. Det blir fler olästa svar för varje dag jag loggar in och tittar.

Brukar ni andra kika på pinterest.com? En sida med all allsköns pyssel och inspiration till bak, pynt, heminredning mm. Där finns det massor av julinspiration att inhämta.     

• Lunah

Finns det ingen sida man kan börja handla julpynt på redan nu?;)

• Lunah

Så mysigt med allt smygjulande,,,haha. Kommer starta tidigt med julinköp då har en liten bebis som beräknas komma i slutet av November och efter det vet man ju inte om man orkar springa och handla julklappar mm. 

Här är ett första utkast av julklappslistan:  

På önskelistan hos 9-åriga dottern står en ipad, får se om vi hittar en begagnad. Just nu använder hon min dagligen.

Bebis: ska få en Maileg-kanin. Älskar dom. De är så gulliga och så sött med alla kläder man kan köpa till.

Sambo:   Ja ingen aning än, han önskar sig ju inget. MEN han klagar alltid på hur trist det är att städa. Kanske presentkort på hemstädning hos en städfirma ;). Lite ego present kanske. Men tror faktiskt han skulle gilla det.

Svärföräldrar: Fotografbild på barnen, bok att fylla i om deras uppväxt och liv att lämna efter till barn och barnbarn. Nåt mer.

Sen har jag massor av små syskonbarn i bebisålder: De får nog en "min första jul" grej typ en fin målad julgranskula med årtal.

syskondotter 7 år: Ingen aning

Sen till mina syskon och mina föräldrar ska vi inte ge varandra . Vi ska dock i god tid före jul lotta varsitt namn som man håller hemligt var för sig och som man köper till för en bestämd peng.     

• Lunah

Fast får kanske bli födelsedagspresent, det blir ju lite svårt att åka i december och efterföljande månader
     ;)

• Lunah

Jag funderar på en lyxigare plastgran i år. Vill ha en tät fin modell med inbyggda ledlampor så man slipper böket med sladdtrassel.

• Lunah

Vet ni när jultidningsförlagen brukar skicka ut kataloger till barnen? Har en dotter som sålt några år. Men om sanningen ska fram tycker jag nog det är lika mysigt och roligt som hon ;)

• Lunah

Pigelinen: Vad leker dina barn med för typ av leksaker? På Gekås har de ju det mesta och de flesta märken på leksaker (iaf de vanligaste). Är det pyssel som går hem hos 5-åringen finns mängder med roliga pennor, pysselblock, fina ritblock, kit med pyssel, pärlor mm. De har mycket från Fisher price, om det kanske är nåt som passar 3-åringen. Sen finns böcker, cd-sagor, filmer. Lego och duplo finns i mängder. De har en del utklädningskläder. En egen cd-spelare kanske? :D 

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!