Jag längtar till jul!!!
finns det nån webshop som har mycket sia julpynt?
finns det nån webshop som har mycket sia julpynt?
Igår gjorde jag och dottern små skålar av smälta rörpärlor. Det blev jättebra! I de hade vi tänkt lägga hemmagjort godis och sen slå in i cellofan och ge bort i juletider till personer vi tycker om :). Tänkte se om vi kan göra lite fler små julklappar nu under hösten, det här va ju riktigt roligt. Tänkte även försöka göra egna julgranskulor av spetstyg och av tidningspapper med smala spetsar och pärlor.
Har ni andra funderat på julklapparna än?
För alla legoälskare, hittade det coolaste legosetet jag sett nån gång (för lite större barn). Gräsligt dyrt (men går att köpa hem från amazon mkt billigare). http://bokextra.se/produkt/15100/haunted-house-monster-figthers-lego-10228-exklusiv Så himla häftigt och kan nog sysselsätta ett barn/vuxen rätt länge ;)
Vad mycket fint de hade på Linea.
Funderar på en sån där fiberoptiks-landskap till lika jultokiga 9-åringen. De både lyser och i vissa fall rör sig delar. Kanske inte världens hit i inredningssammanhang men är julmagi för en jultokig flicka (och hennes mamma med om sanningen ska fram)
Har någon nåt tips på plastgran med inbyggd LED-belysning till rimligt pris?
Coop hade lite leksaker till rejäl utförsäljning här idag. Köpte ett litet slott med en zhu zhu pets-prinsessa till för ynka 40:- (ord pris 399 , även ett set med spiongrejer (kolla fingeravtryck, förstoringsglas mm) köptes för 40:-. Tror att systerdottern får dessa saker i julklapp.
Har även beställt en handsydd liten tilda-inspirerad mjukis som kommande bebisen (november) ska få i julklapp .
Var även en snabbis inne på Gekås igår. Blev två vita porslinsrådjur samt låtsassnö. Tänkte mig ett arragemang på ett zinkfat med snö, rådjur och pudrat med lite silverglitter.
Åt vanlig påläggs-skinka idag av kokt variant men med god sötstark senap på. Nog får man allt en liten känsla av kommande tider ;). Iaf om man är julgalning som mig, haha,.
Har mer eller mindre bestämt mig för en julklapp åt dottern. vet att den kommer användas mycket och ge mycket glädje men det är en dyrare investering också. Kikar nämligen runt på en billigare bärbar dator.
Idag har jag gjort min allra första egna pepparkaksdeg. Nu ligger den på vila inför bakning ;)
Några av gårdagens hembakta peppisar från min första egna deg. :D
Skulle behöva tips på julklappar som stimulerar till lek och rörelse för en 9-åring som på tok för lätt fastnar vid datorn, ipaden, tv:n.
Fick en jättebra ide av en kompis på "aktivitetsjulklapp". Ska göra upplevelsecheckar som varar en bra bit in på nästa år. Varje vecka får hon välja en kupong och det kan vara simhall, ishall, lekland , klippning, fika på stan, cykelutflykt med picknick välja bok på bokaffären, fiska mm. Har köpt fina papper och glittriga snören och ska komponera ihop ett lyxigt checkhäfte ;).
Har en massa pepparkaksdeg och är ärligt talat inte så sugen på att baka de till pepparkakor. Nån som vet nåt annat man kan göra med degen, nåt godis/kakor
där man kan blanda ner pepparkaksdeg?
Behöver tips på julbloggar. Nån som kan rekommendera några?
Ann Lee: Vart beställde du ifrån?
Sitter och ska beställa julkort nu men många av ställena tar100:- (eller mer!) i ren fraktavgift vilket jag tycker är dyrt.
Någon som har barn i 10-årsåldern och vill dela med er om vad ni tänker/planerar att köpa i julklappar?
Den här har alldeles säkert nämnts i tråden men nu tar jag upp det igen då jag inte hittar nåt inlägg om det. Beställde denna pixi adventskalender till mina barn idag: http://www.bokus.com/bok/9789163876639/pixiadventskalender/ . 24 st pixiböcker med tema jul! Perfekt för en jultokig familj som oss. Barnen är 1 och 10 år så egentligen är den ena för liten och den andra kanske lite för stora för pixiböcker men tänk så mysigt vi kommer ha det. Läsa juliga böcker varje kväll tillsammans. De kan man ju ta fram varje december och läsa en varje kväll i väntan på julafton. Känner mig jättenöjd. Sen får stora dottern alltid en julprydnad varje år. Måste hitta en i år med. Och såklart måste ju Lilleman med börja få nåt juligt varje år. Så de har en samling julsaker att ta med sig när de flyttar hemifrån sen ;)
Får väl vara lite fräck och visa upp den här, för alla doftljusälskare i tråden:
Någon som har tips på färdig julkalender för vuxna (till mig själv, vill önska mig en. haha). Bodyshops vet jag ju. Men finns det fler ? Inte choklad.