Inlägg från: Blackout |Visa alla inlägg
  • Blackout

Jag längtar till jul!!!

Åh det här är verkligen en tråd för mig! Jag har haft jullängtan sedan flera månader tillbaka och nu när det börjar bli höst är ju längtan nästan outhärdlig. Mest är det väl tiden innan jul som man ser fram emot. Stämning, mys, bak, pynta, pyssla, shoppa, osv. Så här hänger jag gärna på om jag får. Härligt med flera julgalningar!

• Blackout
    Pigelinen skrev 2012-09-14 09:19:45 följande:
    Vad har era barn för saker/leksaker mm som de använder massor? Tänkte att man på så sätt kan få tips på julklappar;)

Mina barn har varsin saccosäck och de använder sina varje dag. Även lekbord o stolar används dagligen. Stora tjejen fick ifjol (var då lite drygt 3år) en leksaksdator som hon älskar och ska jag vara ärlig så har den hjälpt henne massor att lära sig bokstäverna. jag var skeptisk men jag har fått ändra mig.

Böcker och olika filmer. Ute är det gungor, rutchkanan, grävskopan till sandlådan och skottkärran som är favvisar.
    Min 8-åriga son gillar just nu allt som har med Angry Birds att göra, även en del Beyblade, Ninjago och Hero Factory fortfarande. Sedan är han intresserad av musik och kläder. Tv-spel och hål i örat står också på önskelistan.

Sonen på 3½ älskar sina bilar och grävmaskiner/dumprar av alla de slag. Även en hel del köksgrejor, spis, duka fram med matservis och mat och så. Duplo och lego är också populärt att bygga med, och pussel är en storfavorit. Dockhus önskar han sig med.
  • Blackout
    litenlind skrev 2012-09-19 19:43:12 följande:
    Kan meddela att Gekås har packat upp julsortimentet... 
     Härligt! Jag ska dit nästa lördag, längtar!
  • Blackout
    Gurkan skrev 2012-09-22 19:53:05 följande:
    Vilka tre julgodissorter kan ni inte leva utan?
    Vi blir bara tre i jul och jag brukar alltid göra så mycket godis att det räcker till mars så i år tänkte jag dra ner på det men det är intressant att se vad andra har för tre favoriter! 
    Rocky road fudge, kokosgodis (smakar typ som Co-co) och "mozartkulor" (bollar av nougat klädda med mandelmassa och doppade i favoritchokladen, vill man kan man smaksätta mandelmassan).
  • Blackout
    Gurkan skrev 2012-09-23 06:27:23 följande:
    oh kokosgodis!
    Ja det är supergott och enkelt att göra också. Säg till om du vill ha receptet. Vet inte om det finns någon recepttråd annars? Så kan jag lägga in det där isf.
  • Blackout
    xMariax skrev 2012-09-23 12:20:19 följande:
    Bor i Eskilstuna, men kan handla här och i västerås, stockholm och norrtälje då jag ofta åker dit. Har helt missat att nisses gått i kk! Förvånad
    Hur är det med Ikea? Vet att de brukar ta in lite julgrejer iaf..
    Jag bor också i Eskilstuna. Jysk kanske kan ha? Förra året köpte jag några till halva priset på den där gardinbutiken som ligger nästan vid Billy Boys. Annars gillar jag Hemtex men de är oftast inte så billiga. Mellandagsrean är ju bra att köpa julsaker på men lite svårt när sakerna behövs innan jul.
  • Blackout
    Thulan skrev 2012-09-23 22:50:10 följande:
    Den 9 oktober kommer Allers julmagasin ut. Längtar!
    Åh det är ju inte långt kvar! Längtar jag också!
  • Blackout
    Delphin80 skrev 2012-09-25 11:01:03 följande:
    Hej

Kan ni ge mig några tips vad jag ge till sonen som är tre år om en vecka i juikalender. Jag har plan och börjat fixa saker som jag ska hänga i men har ide torka vad jag ska lägge i paket till honom.

Kom gärna med tips det är min första gång jag gör julkalender.

Tack i förhand.

Han är tokig i Cars prylar.
    Vad gillar han mer än Cars? På lördagar kan man ju ge något godis iaf. Annars reflex (fanns med Cars på Ica Maxi såg jag), barntatueringar, klistermärken, pepparkaksform, strumpor, kalsonger, små badskum, tandborste. Det är vad jag kommer på nu som jag har gett tidigare men jag tycker också det är svårt. Man vill ju ge saker som blir använda och inte bara massa strunt som blir liggande. Ett pussel kan man köpa också och dela upp så det blir några bitar varje dag.
  • Blackout

Idag var jag i Ullared och shoppade julsaker och julklappar. Nu längtar jag ännu mer!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!