Inlägg från: Blackout |Visa alla inlägg
  • Blackout
    Annika i Gbg skrev 2012-10-02 19:06:31 följande:
    För ett par år sedan fick mina vuxna söner en handskriven bok. Jag köpte en vacker anteckningsbok och skrev ner recept från deras uppväxt. Alltifrån farmors hallongrottor, till gamlamormors söndagsstek och min julglögg. Sådant de har minnen av. Min äldste son sa "mamma, den här julklappen är den finaste jag någonsin fått, detta kommer du aldrig att kunna toppa". 
    Åh vilken mysig idé, den måste jag spara!
  • Blackout

Jag måste också försöka hinna köpa Allers idag! Så jag kan mysa med den och chaite ikväll. Ni som har läst den redan, var den bra?

• Blackout

Den här mysiga tråden vill jag gärna vara med i om jag får! Alla andra tycker ju att man är knäpp när man längtar efter jul och vinter men ni är som jag. Häromdagen när vi var sjuka här hemma kollade jag och barnen på Polarexpressen och igår kom all jultidningsreklam hem så man längtar mer för varje dag!
    Jag älskar mest tiden mellan första advent fram till julen, med alla förberedelser, pyssel, bak och mysig stämning.

• Blackout
    ugglan skrev 2013-09-05 21:26:04 följande:

Håller med om att det känns bra att drömma om julen bland andra likasinnade..
    Jag höll på att krypa ur skinnet av lycka när vi flyttat till vår lilla stad för några år sen och jag var ute på en höstpromenad i typ oktober och plötsligt får syn på det ljuvligaste fullpyntade hus jag nånsin sett, med gran å allt. Gick dit varje dag å smög fram å tillbaka spanande in genom de stooora fönstren i höstrusket.. Lycklig över att det fanns nån mer julgalning än mig å nästan lite rädd att det riktigt gått över styr för denna person.. det t om doftade av julskinka, godis och pepparkakor. Massa ljus brann och det var så jädrans fint.
    Sen fick jag veta att det var där de höll på å spela in "Leilas jul" eller vad nu hennes julprogram hette.  

Haha vad härligt! Kan förstå att du var nyfiken på vem som bodde där.
  • Blackout
    Kramardig skrev 2013-09-06 08:24:55 följande:
    Brukar ni köpa kläder i julklapp? Åt sonen brukar jag inte köpa kläder i julklapp eller present, bara för att jag köper det annars.

En väninna sa igår att hon skulle köpa kläder åt alla barn och syskonbarn i julklapp. Tyckte ändå det lät ganska vettigt. Men då ska man ju veta vad för slags kläder barnen brukar ha.
    Ja vi ger ofta något klädesplagg utöver de andra julklapparna. Då blir det lite roligare kläder som de verkligen vill ha. Äldsta sonen är 9 år och ganska klädintresserad och gillar märkeskläder så där är det uppskattat. 4-åringen blir glad för det mesta.
  • Blackout
    Koppkaka skrev 2013-09-06 11:15:06 följande:
    Jag skrev om glöggen igår, lite förvånad att ingen svarat på det, haha :P
    Oj det missade jag, sorry för upprepning! Skummade bara igenom några sidor innan jag började skriva i tråden. Har tänkt läsa igenom mer någon gång när man får tid. När nu det blir.
  • Blackout
    Liten86 skrev 2013-09-12 11:47:13 följande:
    Måste inhandlas :)
    Åh sådan måste jag kolla efter när jag handlar imorgon!
  • Blackout
    Ninni87 skrev 2013-09-14 08:17:19 följande:
    Här är det ingen höstkänsla. Har varit soligt och ca 25 grader de senaste dagarna.
    Jag tycker om sommaren men hade också tyckt det var mysigt med lite höstkänsla :)

Håller med, likadant här. Nu har det varit sommar för länge, jag vill ha höst och mys!  
  • Blackout
    molly50 skrev 2013-11-10 21:22:44 följande:
    Åh,ja den där kalendern skulle då mina barn vilja ha. Måste ju kika om den finns någonstans på affärerna häromkring eller om den finns att beställa på nätet.
    Nu hoppar jag in här men jag har sett sådan på Ica Maxi här i stan så en sådan borde du kunna hitta.
  • Blackout

Åh vilken mysig tråd! Har alltid älskat julen och nu på hösten växer min jullängtan mer för varje dag! I samband med min födelsedag i början av december ska vi åka till London hela familjen. Ser verkligen fram emot det, det är ju så mysigt där innan jul. En del julshopping lär det ju bli.

• Blackout

Tack för välkomnandet! Jag har försökt att läsa ikapp lite men tråden är lite för lång för den tiden jag har. Men av det jag har läst har min jullängtan bara vuxit sig starkare. Måste nog försöka baka något juligt i helgen bara för det. Och börja planera julgodis och fika, det är ju det roligaste att förbereda. Har ni något julgodis/julfika ni inte kan vara utan? Vill ju ha något nytt varje år.

• Blackout
    Koppkaka skrev 2015-09-25 17:42:07 följande:

Vad tycker ni om min och fyraåringens snögubbetomte vi gjorde idag? ;)

Vilken söt! Var kommer tomtehuvudet ifrån?
  • Blackout
    fluu skrev 2015-09-27 14:14:13 följande:

Förresten så är jag så hemskt sugen på nya jultidningar. Jag minns aldrig när de brukar komma, men det brukar väl vara i slutet av oktober som de börjar komma? Utom allers, som kommer tidigare, men den tidningen gillar jag inte.

Jag tror att Amelia Jul brukar vara ganska tidig också, början av oktober.
  • Blackout
    Abbe83 skrev 2015-10-09 12:11:02 följande:

Har nu köpt julklapp till min syster, en parfym vid namn Lily som luktar liljekonvalj. Passande för vår brorsdotter heter Lily. 

Hittade dessa julstrumpor på Bonprix som jag ska köpa till min syster och köper nog dessa till mig själv också.

Åh, sådana strumpor måste ju köpas! Tack för tipset!
  • Blackout

Härom dagen hittade min 6-åring lite glitter och någon kvarglömd tomte i garderoben i hans rum. Han tog ut det och började pynta i sitt rum samtidigt som han nynnade på Jingle Bells. Det märks att han är min son.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!