Jag längtar till jul!!!
Hehe,en sån har jag med:) Dock håller jag min lite hemligare,blir redan mobbad över hur mycket jag älskar julen.
Förresten,någon som vet när Amelia Jul kommer ut?
julilaloland.blogspot.se/2012/09/nya-och-fler-datum.html
Jag måste också försöka hinna köpa Allers idag! Så jag kan mysa med den och chaite ikväll.
Ni som har läst den redan, var den bra?
Den här mysiga tråden vill jag gärna vara med i om jag får! Alla andra tycker ju att man är knäpp när man längtar efter jul och vinter men ni är som jag. Häromdagen när vi var sjuka här hemma kollade jag och barnen på Polarexpressen och igår kom all jultidningsreklam hem så man längtar mer för varje dag!
Jag älskar mest tiden mellan första advent fram till julen, med alla förberedelser, pyssel, bak och mysig stämning.
Håller med om att det känns bra att drömma om julen bland andra likasinnade..
Jag höll på att krypa ur skinnet av lycka när vi flyttat till vår lilla stad för några år sen och jag var ute på en höstpromenad i typ oktober och plötsligt får syn på det ljuvligaste fullpyntade hus jag nånsin sett, med gran å allt. Gick dit varje dag å smög fram å tillbaka spanande in genom de stooora fönstren i höstrusket.. Lycklig över att det fanns nån mer julgalning än mig å nästan lite rädd att det riktigt gått över styr för denna person.. det t om doftade av julskinka, godis och pepparkakor. Massa ljus brann och det var så jädrans fint.
Sen fick jag veta att det var där de höll på å spela in "Leilas jul" eller vad nu hennes julprogram hette.
Årets Blossa-glögg har smakinspiration från Dalarna:
www.alltommat.se/Advent/Arets-glogg---Blossa-2013--1.51757
Åh vilken mysig tråd! Har alltid älskat julen och nu på hösten växer min jullängtan mer för varje dag! I samband med min födelsedag i början av december ska vi åka till London hela familjen. Ser verkligen fram emot det, det är ju så mysigt där innan jul.
En del julshopping lär det ju bli.
Tack för välkomnandet! Jag har försökt att läsa ikapp lite men tråden är lite för lång för den tiden jag har.
Men av det jag har läst har min jullängtan bara vuxit sig starkare. Måste nog försöka baka något juligt i helgen bara för det. Och börja planera julgodis och fika, det är ju det roligaste att förbereda. Har ni något julgodis/julfika ni inte kan vara utan? Vill ju ha något nytt varje år.
Vad tycker ni om min och fyraåringens snögubbetomte vi gjorde idag? ;)
Förresten så är jag så hemskt sugen på nya jultidningar. Jag minns aldrig när de brukar komma, men det brukar väl vara i slutet av oktober som de börjar komma? Utom allers, som kommer tidigare, men den tidningen gillar jag inte.
Har nu köpt julklapp till min syster, en parfym vid namn Lily som luktar liljekonvalj. Passande för vår brorsdotter heter Lily.
Hittade dessa julstrumpor på Bonprix som jag ska köpa till min syster och köper nog dessa till mig själv också.
Härom dagen hittade min 6-åring lite glitter och någon kvarglömd tomte i garderoben i hans rum. Han tog ut det och började pynta i sitt rum samtidigt som han nynnade på Jingle Bells. Det märks att han är min son.