Inlägg från: hjärtat06 |Visa alla inlägg
  • hjärtat06

Jag längtar till jul!!!

Vad härligt att höra att det finns massor med lika jultokiga människor som jag, här hoppar jag gärna med!!!
    När det börjar bli mörkt på kvällarna i slutet av sommaren/början av hösten, då börjar jag längta till jul! I slutet av Augusti i år började jag brodera en julkalender till dottern (7 år), så sen dess har jag tänkt på jul Tomte Snart klar med den, så då är det bara att slå in de små paketen som ska hänga i den.
    Längtar!!!

• hjärtat06

Idag har vi satt igång årets glögg! Nu ska den bara stå i sin hink i 6 veckor och bli färdig. Det luktar jul i hela huset!!!

• hjärtat06

Såg pepparkaksdeg både på Ica och Coop igår, så det borde nog finnas i de flesta butiker redan nu!

• hjärtat06

Angdev: Jag håller med dig, sååå goda!
    Påsarna finns inte längre, men nu säljs de i plastburkar istället!
    Det finns en med bara hjärtan, och en med diverse figurer (den med figurerna är en vit burk).

• hjärtat06

Hmmm... Får inte upp bilden ordentligt... Pepparkakorna är från Göteborgskex, går säkert att googla så man får fram bilder.

• hjärtat06

Nu är det adventspyntat hemma hos oss också! Efter en heldag med kalas (fyller år idag ) så har även dotterns paketkalender blivit upphängd! Välkommen advent och härliga december!!!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!