Jag längtar till jul!!!
Åh vad mysigt att se att den här tråden börjar smyga igång igen!
Själv har jag precis börjat brodera på en tavla som dottern vill ha i år, hoppas jag hinner klart bara
Åh vad mysigt att se att den här tråden börjar smyga igång igen!
Själv har jag precis börjat brodera på en tavla som dottern vill ha i år, hoppas jag hinner klart bara
Igår blev jag bara "tvungen" att baka en mjuk pepparkaka! Ok att det var en fuskvariant i form av färdig kakmix, men god var den ändå!!!
Här har det också satts igång med årets glögg! Ungefär samma ingredienser som din, Jennie med ie, men lite andra mängder. Det kommer att lukta sååå gott här hemma de närmaste veckorna!!!!
Världens bästa dotter (nä, inte ett dugg partisk ) mötte mig vid dörren när jag kom hem från jobbet, hållandes i en bricka med ett glas julmust och en liten skål med pepparkakor!!!
Just ja, presentera mig... En snart 36-årig tjej (fyller år på första advent i år), gift, en 8-årig dotter, hund, undulater, bor i en villa på landet strax norr om Uppsala, kontorsarbetare, nattvandrare, styrelseledamot i dotterns ridklubb.
Har haft sååååå mycket julkänslor idag!!! Kom hem igår kväll efter en vecka på Kanarieöarna, till ett kallt Sverige där det till och med flög lite snö i luften idag! Sen tände vi ljus vid middagen och dottern ville lyssna på julsånger som stämningsfull musik. För att avsluta kvällen i samma anda så fikade vi med pepparkakor och saffransbullar. Underbart!!!
Jag kan ju bara erkänna att jag också börjar längta efter jul. Håller på och broderar en adventskalender som ska bli en överraskning till min 3-åriga brorson. SÅÅÅÅ roligt att planera vad jag ska ha i den!
Har haft adventskalender (och har fortfarande) till min dotter som nu är 9 år, men det är lite skillnad på vad man kan ha i när det är till en liten kille istället
Vi har börjat handla lite smått till årets paketkalender till fyraårige sonen. har ni börjat med dom?
Nu så! Första pepparkakorna för säsongen provsmakade och första julklapparna inslagna!!!
Så mycket julstämning här hemma nu ????
Oops, beställde visst ett skal till telefonen med snöflingor på ? Lite julkänslor börjar nog komma fram ????
Är det någon som har någon bra idé vad man kan göra med ett par deciliter (cirka 5-6 deciliter) röda och svarta vinbär? Tänkte att jag skulle göra någon julklapp att kunna ge bort, men vill inte koka sylt/marmelad.
Hej alla julälskare! Här har det varit tyst ett tag..
Är det någon mer än jag som börjar smyglängta efter jul?
Jag köpte lite saker igår som jag ska använda till att göra egna julklappar senare i höst. Panduro har rea samt fraktfritt just nu, så jag tänkte att det är lika bra att passa på!!
Så avslöjade de det: Årets julklapp är visst Elcykeln..
Kom precis hem från en 3-veckors semester i USA, där var jag ju bara tvungen att handla i en Yankee Candle-butik! Fick med mig ett Frosty Gingerbread-ljus och ett med kaneldoft. Doftar ljuvligt och juligt här hemma nu
I morse var det säsongspremiär för att skrapa bort is på rutorna på bilen, och jag blev lycklig eftersom det betyder att vintern kommer i år också
Håller på och planerar för när vi ska göra diverse julgodis.
En av sorterna blir mintkyssar, men kan inte komma ihåg hur länge innan jul man kan göra dem utan att riskera att de blir torra och tråkiga. Någon som vet??
Igår fick dottern för sig att hon ville baka lussebullar, så det var bara att handla det som behövdes. Har aldrig tidigare bakat/ätit lussebullar i September, men så gott!! ????