Inlägg från: BossHoss |Visa alla inlägg
  • BossHoss

Jag längtar till jul!!!

fluu skrev 2018-10-22 14:15:52 följande:
    Kolla kolla kolla vad som nyss kom med posten
    Och på tal om julbord, vårt tillägg på årets julbord blir ostfyllda, gratinerade champinjoner... mmmm *dregel igen*
  • BossHoss
    Nandez skrev 2018-10-22 15:14:18 följande:
    Åh, vad gott
    Nom nom nom

Nu när det lackar mot jul mer och mer så undrar man ju lite...
    När kommer första trådarna dyka upp om:,
    vad man inte får Dricka, äta och köpa till julens högtid, en FL klassiker så att säga
  • BossHoss
    molly50 skrev 2018-10-22 20:46:33 följande:
    Ja,det är väl lika oundvikligt som trådarna om raketer på nyår. *S*
    Alltid lika spännande att se vilka som skriker högst, veganerna eller FD-alkoholister

• BossHoss
    Fråga:

Nu när vi håller på att göra mönster och börja sy tomtekläderna.
    Vad anser NI man skall ha med i tankarna för detaljer, allt från klädsel till accecoarer.

Hitills:
    Kappa: Grå bas, skinninlägg och päls med stor luva.
    Skjorta: Olika grå, blå, vit linne (som vi redan har)
    Byxor: Mörkblå med skinninlägg 
    Luva: Mörkgrön med päls
    Skor: någon form av höga kängor
    Stav: med någon form av lykta/ljus
    Klappsäck i säckväv
    Några bjällror på tex knätoffsar 
  • BossHoss
    Aniiee skrev 2018-10-23 12:37:24 följande:
    En väst. I skinn med guldklocka med kedja i högerfickan.

Kanske lovikavantar eller skinnhandskar om tomten kommer utifrån. Han är ju långt hemifrån och fryser såklart om händerna.
    Och strumpor/sockar.
    Glöm inte sånna detaljer.
    Ja vantar e klart han måste ha regäla , tänkte inte på det... 
    Strumpor tror jag vi har koll på.

Skinnväst med klocka, njae,, vi tänker mer tomte från urskogen, alltså inte moderna tomten alls (mer än att han kommer med klappar) skulle kunna va en gårdstomte som skogstomte.. lite åt det hållet mer,,,

tänk grovarbetar tomte som besöker SINA familjer inte åker jorden runt.. du vet den man sätter ut gröt till på farstukvisten
  • BossHoss
    Nandez skrev 2018-10-23 13:16:34 följande:
    Ja, tomten är långt hemifrån.
    Den påhittade röda tomten bor på nordpolen ja.

Men de verkliga tomtarna som levde i skogen och gårdarna höll sig ju ganska lokalt till... Och det är ju de som är de riktiga tomtarna
  • BossHoss
    Aniiee skrev 2018-10-23 17:56:12 följande:
    Skippa klockan =) Men jag tänkte inte heller på någon modern tomte. Jag tänkte mer 1500-tals sagoväsen. Väst är typ det äldsta plagget i klädernas historia.
    Japp förstår

Mörkblå väst kanske så det blir blå byxor blå väst som tomten var förr och den färg som gamla fader frost bär
  • BossHoss
    Aniiee skrev 2018-10-25 23:13:17 följande:

Wow, intressant att kopierad text blev så knäpp att det till oc med står fel siffror på en del ställen =P

Japp det är inget bra att klippa och klistra i detta forum

Är det bara jag som inte får notiser från denna tråden?? Den ligger i mina favoriter men får ingenting om det skrivs i denna tråd eller ens om någon citerar mig..
  • BossHoss
    molly50 skrev 2018-10-26 10:25:30 följande:
    Inte jag heller. Men det får jag inte från någon annan tråd heller,tror jag.
    Det syns om någon har skrivit i trådarna,men inte om någon har svarat mig.
    Denna tråd verkar dessutom vara fäst,eller vad man ska säga.
    Så det ser hela tiden ut som att det kommit in nya svar. Även om det inte har gjort det.
    Jag brukar titta efter vem som skrivit senaste inlägget i tråden,om någon har skrivit efter mig.
    För mig är det specifikt denna tråd som jag inte får något alls ifrån, Ibland får jag att det är nya inlägg i andra trådar och det vissar sig att någon svarat mig och jag inte sett det.

Men denna tråd är det alltid totalt NOLL ifrån ser ingenting om någon aktivitet i tråden om jag inte går in i den...
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!