Inlägg från: BossHoss |Visa alla inlägg
  • BossHoss

Jag längtar till jul!!!

legomum skrev 2018-11-27 07:58:58 följande:
    Såg filmen i lördags, helt underbar. Långt ifrån alla pluttinuttiga julfilmer som the princess switch.
    Den hade allt en bra julfilm skall ha, förutom den där feta löjliga tomten
    både jag och frugan älskade den
  • BossHoss
    K Kalle skrev 2018-11-27 08:25:25 följande:
    Ska inte tomten vara lite fet...
    Jo om det är en Coca cola tomten, annars så är ju tomten inte fet egentligen

Vilket även nämns i filmen..
  • BossHoss
    molly50 skrev 2018-11-27 08:58:05 följande:
    Såg den häromdagen. Helt ok film för både vuxna och barn. 
    ok.. ok.. OK... OK!?

Den är ju fan briljant 

I alla fall om man skall jämföra med andra liknande filmer, länge sedan de tänkte lite nytt på detta sätt tycker jag om en julfilm.
    På tal om filmer  såg nya Grinchen förra veckan, njahh, inget speciellt alls tyvärr, samma historia samma sak samma samma, den i trådstarten är fortfarande oslagen i den kategorin. 
  • BossHoss
    fluu skrev 2018-11-27 09:00:42 följande:

Rimfrost och det sista fixet med paketkalendern idag. Och julgardinerna är uppe.

Har fortfarande en del klappar kvar till familjen så vi är inte riktigt där ännu tyvärr, men vi skall åka till lite butiker fram igenom och bara mysshoppa lite klappar.

Åså har jag ju årets julklapp som mina föräldrar skall få, mina gamla trasiga jobb handskar..

Rimmet skall va.

Rimmet på denna lilla lapp
    förnimmer om att detta är årets julklapp

mest en skoj grej alltså
    lite humor på jul får man ha
  • BossHoss
    molly50 skrev 2018-11-27 09:06:25 följande:
    Haha! Ok då. Den var briljant. 

Ja,nu har jag inte sett nya Grinchen. Men tror dig när du säger att den inte slår originalet.
    Jo originalet slår den, men inte den med Jim Carrey som är i trådstarten.

Orginalet 1966

• BossHoss
    molly50 skrev 2018-11-27 09:24:55 följande:
    Ok. Visste faktiskt inte att det fanns en annan Grinchen än den med Jim Carrey.
    en då har jag lärt mig något nytt. 
    Det får bli dagens lärdom då
  • BossHoss
    K Kalle skrev 2018-11-27 10:01:47 följande:
    Om du ska jämföra med en annan film, vilken skulle det vara då?
    Alla liknande filmer, alltså filmer med barn och en dumsnäll tjock tomte.
  • BossHoss
    Rödtjärnens Anna skrev 2018-11-27 10:15:24 följande:
    Härligt!! Vi har en garderob full med julpynt (+ Lite påskpynt) för vårt hus på ca 100 kvm. Sen är linneskåpet fullt med julgardiner, dukar mm. Min karl är galen i gardiner och byter minst 6-7 ggr per år.

I eftermiddag sätter vi upp ljusslingor. Jag gillar dock att ha levande ljus på stegen upp till altan/ytterdörren så ska plocka fram ljuslyktorna så jag kan tända dem på söndag då det är skyltsöndag i det lilla samhället där vi bor.
    Mysigt
  • BossHoss
    legomum skrev 2018-11-27 11:36:48 följande:
    Bad santa?
    Nu klassar jag den inte som en mysig julfilm med en dumsnäll tomte, men vist är den bättre än den med..
  • BossHoss
    legomum skrev 2018-11-27 11:38:26 följande:
    Nä det har försvunnit. Tom NK har redan skyltat blev väl klart i mitten på novemer.
    Tråkigt att de gått ifrån första advent
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!