Jag längtar till jul!!!
Dottern bakar pepparkakor för första gången :)
Dottern bakar pepparkakor för första gången :)
Meh!! Jag skulle shoppa julpyjamas men ligger istället brevid sjuk tvååring som kräktes över hela bäddmadrassen.... Blä!
Glad första advent på er alla!
Nu får ni försöka hjälpa mig!!
Vi har fortfarande julklappar kvar att köpa till sambons bröder m. respektive. Vi köper en julklapp/par.
Par 1. 30-åringar som blev husägare i somras och har det mesta till hemmet redan. Bor på en mindre ort där det inte finns så mycket att göra eller affärer.
Båda tycker om att läsa och träna.
Par 2. 25 och 29år som har 3 barn (barnens klappar är färdiga), bor i en liten lägenheter (i en mellanstor stad) som är full i grejer. Tycker om hockey men får genom arbete gratis hockeybiljetter. Tjejen tycker om att pyssla och mannen tycker om fordon.
Vi vill helst inte köpa ett presentkort eftersom det ör så tråkigt att ge.
Max 500kr/par, helst billigare ;)
Idag har jag gjort lussebullar o köttbullar. Till köttbullarna har jag ett super tips: Istället för steka och sedan frysa så sjuder jag dem. Sedan lägger jag på plåt och fryser o nästa dag lägger jag över dem i påsar. Sjudningen har flera fördelar: De behåller den runda formen, det blir inte massa stekos och så blir de saftigare. När de ska användas så steker man bara på så de får fin yta. När du sjuder dem ser man lätt när de är klara då de flyter upp till ytan. Bara att fiska upp med hålslev.
Pyntat trappan idag - bild 1
Igår pyntades granen och julstaden sattes upp
Julgranen
Matrummet
Trappan
Trappa igen
Grattis till plussen!
Mamapapa, fint med dekorerad trapp, lite amerikanskt. Är det några som kan pynta till jul så,är det väl amerikanerna.
Torsdag sista arbetsdagen för mig före jul - hurra! På em ska jag dessutom på skolavslutning och på kvällen företagets julfest.
Bakar knäckebröd och har gjort en krans med plats för ljuslykta till matbordet (till julafton)
Igår satt jag 1 timme i garaget och slog in julklapparna. Nu står skinkan i ugnen på låg värme i många timmar. Sedan ska jag städa, baka vörtbröd, koka ägg (till ägghalvor) och potatis ( till gubbröran). Imorgon blir det till att göra gubbröra, Janssons, grljera skinkan och göra revbensspjäll. Just det - ska nog lägga dem i någon marinad ikväll - ska bara hitta bra recept.
Nu behöver familjen ge sig iväg ur huset så jag kan städa utan att de dräller omkring
God Jul !
Bordet dukat (vet inte om ni kommer se bilden - laddar via nya FL appen)