Inlägg från: Tussilussan |Visa alla inlägg
  • Tussilussan
    Majmamma1984 skrev 2011-11-12 10:03:04 följande:
    Måste bara säga att jag också är från schtaan. Vill vara lite anonym här, men jag är uppvuxen rätt nära Innervik! =)
    Jaså! Kul hur kommer man in på din pres?
  • Tussilussan
    bustösen skrev 2011-11-13 11:29:06 följande:
    nu skiter jag i det här, vadå vänta? det är ju bara 6 veckor kvar nu! nä idag kommer balkonggirlangen med ledbelysning upp, och min fina julmiranda nalle sitter på fårskinnsfällen i gungstolen i vardagsrummet. funderar på att sätta upp halmhjärtat på ytterdörren också Tomte
    Jag satte upp balkongbelysningen igår
    Idag ska ljusslingan på brotaket upp!
  • Tussilussan
    molly50 skrev 2011-11-13 14:08:30 följande:
    Funderar faktiskt också på att sätta upp slingorna nu,på balkongen och ute i våran tuja på gården,som vi brukar ha. Det är ju ändå bara 2 veckor kvar tills första advent. :)
    En slinga sitter redan på plats. Den sitter på verandan ovanför vårt garage. :)
    Jo de är ju redan jättemånga som har satt upp sina ljusslingor so what the h*ll
    Tiden går fort
  • Tussilussan
    Pigelinen skrev 2011-11-14 08:13:14 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-25-122/m61932717.html här finns tips om julklappar, mest såna man köper men även  hemmagjorda.
    JasonDamian skrev 2011-11-13 22:04:43 följande:
    Åhh! Underbara tråd! <3 Jag har ALDRIG gillat julen, har inte firat jul på 18 år, Men efter den här tråden så har jag fått tillbaka min tro på julens mirakel! Jag har fått tillbaka min försvunna barndom! TACK! :D
    Härligt!!! Jobbigt att du har haft jobbiga jular men du gör rätt, blicka framåt och hoppas tomten kommer med MASSA klappar till dig!!!

En liten fråga till er... vi flyttade hit förra året och då var stora tjejen drygt 2år, nu är hon således drygt 3år och VÄLDIGT medveten så iår vet i skam, tror inte att vi kan lura henne med att farfar går iväg lagom till att tomten kommer, ska försöka fråga någon granne, men det känns lite "pinsamt" men de kan ju allitd svara nej, eller hur?!
    Klart ni kan fråga grannen
  • Tussilussan
    Fidelis ad urnam skrev 2011-11-14 10:48:38 följande:
    Detta måste väl ändå vara rätt tråd för frågan; 
    HUR FAN SKA JAG JULPYNTA SÅ ATT DET BLIR FINT OCH JULIGT HÄR HEMMA NÄR JAG INTE KAN HA JULGRAN?!?!?

Tyst 
    varför kan du inte ha julgran?
  • Tussilussan
    Fidelis ad urnam skrev 2011-11-14 11:04:01 följande:
    Fyra katter. Funkar helt enkelt inte. 
    Såg i en jultidning hur man kan såga ut en gran ur en plywoodskiva, eller man sågar ut två st och så sätter man ihop dom så den kan stå å så måla den grön och så..rätt fränt!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!