Inlägg från: Tussilussan |Visa alla inlägg
  • Tussilussan

Jag längtar till jul!!!

ja, den ser iaf bättre ut irl på bild var jag inte så nöjd..

Idag har jag tagit in en liten gran som jag har satt på byrån i hallen, skiiitmysigt
    Och även satt lite granris i en liten kruka som står på kryddhyllan ovanför köksfläkten..sakta men säkert kommer julen in i huset..! Tomtarna får dock vänta en vecka till lr så.

• Tussilussan
    Flisan79 skrev 2011-11-15 10:23:14 följande:
    Jättefint...och städat . Här ser det ut som ett bombnedslag men så bor vi 2 vuxna och tre barn under 5 år på 64 kvm Inte lätt att hålla ytor fria från saker även om jag verkligen vill.
    Haha! Det är inte så städat här, plockar bara undan vid fotning
  • Tussilussan
    Elektra82 skrev 2011-11-15 11:34:14 följande:
    Vilka fina inspirationsbilder som dyker upp här nu. Mysigt!

Nu har jag slagit in den första julklappen för i år... Tomte

Här är inte ens första julklappen köpt än..! :-O Lite småstress känner man väl, men vi ska åka till en annan stad när lönen kommer in på kontona å köpa julklapparna och bara mysa, jag å mannen
  • Tussilussan
    molly50 skrev 2011-11-15 12:16:11 följande:
    Åh,vad mysigt! Det för mig tillbaka till min egen barndoms jular då vi alltid hade adventsgran med 4 levande ljus i. :) Jag funderar på att börja med det igen faktiskt. :)
    Så bra att jag kan dra fram lite fina minnen då
  • Tussilussan
    husbyggemama skrev 2011-11-16 21:01:40 följande:
    Tussilussan! Den ska jag se på lördag och om fem minuter ska jag se new moon på tv! Är såld på twilight och denna tråd.

Har provat julmust på soda streem idag. Smakade sådär.Inget som rekommenderas. Apotekarnes ska det vara!

På jobbet bakar vi lussekatter nu. Mmm....
    Jobbar på en tapp.
    Den var riktigt bra! Jo ja med, vet inte hur många ggr jag läst ut alla böckerna
    Bara ett år kvar till sista filmen då..*suck*

Idag blir det stan med svärmor, ska kolla in lite juligt tyg för att sy kuddfodral och så köpa lite bebiskläder till svägerskans son som föddes i måndags
  • Tussilussan
    LiveHappy skrev 2011-11-17 15:05:55 följande:
    Nu har vi här hemma börjat längta till julen riktigt mycket så jag hoppar in i tråden.

Tänkte höra med er om ni vet om det går att köpa lussebullar redan nu? Annars får jag baka egna. Pepparkakor har jag ju sätt i mängder, men inte just lussebullar. 
    Jo på Coop har dom iaf lussebullar! Men nog är de väl godast när man gjort dom själv? + julstämningen på köpet
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!