Jag längtar till jul!!!
LiveHappy: Vart hade din mamma sett dom helsvarta, jag efterlyser sådana!
Nu har jag varit hos min pappa och fixat julstämningen, han var inte hemma (har extra nyckel).
Satte upp julstjärnor i fönstret , så när han kommer hem så kommer det lysa så mysigt!!
Här hemma dock kommer jag fixa till helgen nu :) Kanske Fredag, hade tänk vänta till Söndag, men kanske inte kan hålla mig. beror på¨om jag ligger och föder eller inte.. ska vilken dag som helst nu..
har slagit in lite klappar! Ska fota imorgon och lägga ...
Jag har också börjat köpa julklappar , men slå in dom blir i december typ efter första advent då ska maken och jag lämna ungarna hos sin mormor och sen har vi en eftermiddag/kväll att dricka glögg äta gott spela julmusik och hitta på julrim och klappa in klapparna..
Jag äter lchf, så jag ska göra lchf pepparkakor nu före jul..
Men på självaste julafton kommer jag äta av ALLT!
Vi har en gammaldags jul här hemma dom åren vi är hos oss.
Levande ljus i granen, äpplen och flaggor osv..
Laga allt från grunden, både svenska och finska inslag då jag har finska rötter.
Jag och mamma bakar julkakor tillsammans, men farmor är den jag bakar julstjärnorna ihop med som tradition.
Julgröt,klappgröt..lugn och skönt. Det ändå som inte är "gammaldags" men ändå tradition och retro är ju Kalle Anka, den missar vi inte oavsett.
LÄNGTAR! :)
Jag vill ha tjuvarnas jul på dvd, men det är inte release på den förrän i november,.. Jag som vill titta nu!
Snart är det dags att ta fram julboklådan här hemma, fylld med gamla klassiker och gamla böcker som gått i arv..
Typ Els Beskow, Astrid Lindgren och många fler, det är sååå mysigt..
Jag har gjort Lchf pepparkasdeg nu, så det blir till att provbaka idag, mumsii..
Någon som vet vart man kan köpa jutesäckar med GOD JUL tryck billigt, hittar bara grossister med minimum order 100 st.
?
Vår gran blir gammaldagsgran: Rött med röda äpplen, vitt med vita strutar med julkarameller, rödvita polkakäppar, svenska julgransflaggor, och levande ljus. Alla paket under ska ha givetvis gammaldags papper,snöre och stämpel på :)
Åh jag fick ett ryck igår 1.5 timma före IKEa skulle stänga och drog med hela familjen.
Köpte julpapper,snören, två julklappar, värmeljus osv..
Härligt, har en hög med julklappar hemma nu..som bara väntar på att få slås in. Vilket görs i december.
LÄNGTAR!
Det enda jag slår in nu är dom julklappar barnen får av tomten, som läggs ner i säcken direkt nu.
Dottern får skicka önskebrev till tomten ( som hamnar hos mormor) varje år, där hon själv fått skriva vad hon önskar sig eller jag skriver hon undertecknar. Sen får hon det av tomten..