Inlägg från: Tiger Af Lilja |Visa alla inlägg
  • Tiger Af Lilja

Har precis tittat på Barbie in a christmas carol, med min dotter.. åhh så mysigt!
    Slog in en julklapp idag..lyssande på julmusik.. Men resten får vänta!

• Tiger Af Lilja
    Carolaj83 skrev 2012-10-21 22:43:46 följande:
    vad ger ni era respektive?
    Jag ger ett snusprovningspaket istället för ett vinprovarpaket. Då har jag köpt diverse annorlunda snusdosor som jag sedan packar ner tjusigt! han älskar snus och är en finsmakare när det gäller snus. Sen får han boken Kung i köket kokbok för män av vår son, sedan får han en parfym av dottern.. det enda han önskade sig var handskar, det får han på farsdag istället!
  • Tiger Af Lilja

Jag har handlat färdigt 80% av julklapparna nu..

Dottern som snart är 5 får : Ett set man kan göra cupcakes och allt möjligt med playdooh. sminkdocka , benvärmare med "pippimönster" av lillebror, En vävram av tomten,  som hon ett skickat önskebrev till honom. Hon fyller dessutom år 24 nov och då blir det en hel del där, så därför blir det inget överflöd med klappar, sen får hon ju julklappar av en stor släkt..

Sonen som fyller ett också han i Nov, får i julklapp: Badfiskar från syster, En fakta bok om fladdermöss av tomten som vi köpte på naturskyddsföreningen, En Twilight Turtle nightlight ( en sån som ger stjärnhimel i taket och mysbelysning vid läggdags)

Sen byter vi julkorg med sambons bror med sambo, dom bor i norrland och vi i småland, så dom skickar en norrländsk julkorg och vi en småländsk en ny tradition hoppas den vara i generationer.

• Tiger Af Lilja
    litengunnarolle skrev 2012-10-23 12:28:23 följande:
    Var har du hittat vävram? :)
    Hittade faktiskt på netto, men det ska finnas på hiko.se också!
  • Tiger Af Lilja

Nu har jag köpt in en del till årets paketkalender, både kul saker och saker min dotter ändå behöver nytt av.
    Hello Kitty trosor, söta strumpor, en snökula som hon får på julaftonen tillsammans med något extra mumsigt, däremellan blir det nog varvat med lite polkagrisar, kolor,någon kul tidning m.m..

• Tiger Af Lilja
    Lemonysnickets skrev 2012-10-23 18:08:07 följande:
    Köpte nytt bord och stolar till matrummet från IKEA idag, samt röda sittdynor och en röd ljusstake! Kommer bli så snyggt!
    Sedan har jag hackat all frukt till julpuddingen, och blötlagt den i sherry - den ska stå en vecka, och sedan ska puddingen ångas! 
    Är det den obligatoriska christmaspudding?  Alla engelsmän gör den, men inte många äter den.

:)
  • Tiger Af Lilja
    sassus skrev 2012-10-23 19:29:30 följande:
    Hur får man tag på Ellos-rabatten? Brukar få hem rabattkuponger från Ellos, men kastar oftast innan jag ser på det.. Dumt kanske...
    googla rabattkod ellos.. jag handlDE IGÅR FÖR 1300 FICK 500 KR RABATT .. BLEV EN SAFTIG RABATT :)

sitter nu och försöker hitta billigaste sidan med lacksigill och lack..
  • Tiger Af Lilja
    Jag har börjat göra årets paketkalender.
    Ville testa något annat, så jag tog en stor, lagom kartong, skar ett fyrkantigt hål på toppen, slog in i julpapper. där i kommer det ligga 23 stycken småklappar en för varje dag ..Så kort och gott ett stoer paket med småpaket i, spännande att stoppa ner handen och dra ett paket varje dag fram till jul.

Men den 24e får hon sin klapp under ungarnas egna minigran som barnen kommer  ha i deras rum..
    Sonen kommer bara vara 1 år på jul, så han få något mysigt under granen, men ingen paketkalender än.
    Dottern fick det första gången förra året, då var hon 4.
  • Tiger Af Lilja
    kickan89 skrev 2012-10-26 10:29:28 följande:
    Vilken besvikelse det blev när jag skulle slå in lite julklappar med det helvita papperet från rusta. Det var ju helt genomskinligt :( någon som vet vart man kan köpa helvitt omslagspapper som inte syns igenom? Vill ju ha vita paket med röda snören
    Ta annars silkespapper runt först! Vitt..
  • Tiger Af Lilja

December blir nog så här..

16e Julbak med farmor

19e Julbak med mamma och syster

20e eller 21a Uppsittarkväll och pepparkakshustävling med vänner med barn och vi med våra barn..

22 Slå in sista klapparna jag och maken och mysa..

Min farmor och två fastrar hit den 23e, samt pappa som sällskap till min man.
    Jag min farmor,och fastrar har dragit varsitt namn att göra julkorg åt som man ska lägga med någon klapp och lite gott. Så alla får men man gör bara till det namn man dragit. Så under kvällen blir det mys, lite tunnbrödsnittar tänkte jag med lax. Lussekatter och julkakor med glögg.  Pappa och gubben tar nog irish coffe elelr whiskeyglögg medans vi fruntimmer spelar bingolotto kanske.. vi får se..

• Tiger Af Lilja

När ska ni storstäda inför jul?
    Jag längtar efter att få inreda julen..har fått hem löpare röda och kuddfodral..
    Blir nog julstäd i slutet på nov..

Lite inspiration...

• Tiger Af Lilja

På julen är det viktigaste att det är lugnt och fridfullt, förra julen var så mysig och skön.. sonen var en månad då, han hade precis legat inlagd för allvarlig infektion, att bara få vara hemma med min mamma,man och barnen, lagom med julmat, mysfaktor, mysiga paket och bara umgås.. Livet hade precis fått en ytterligare mening och min tackasamhet att sonen fick bli frisk gjorde att stämningen var vördnadsfull.

Vår jul vill vi helst  fira  här hemma, mysfrukost sen rullar det på..

Annars blir det 70 mil norrut till makens familj, men där har bi bara firat en gång..
    Jag trivs bäst hemma i våran vrå :) Men dom är välkomna dom som vill.

• Tiger Af Lilja

Måste bara säga att denna tråden är så mysig, riktigt julmysig stämning här..
    man blir glad när man går in och läser om allas traditioner, recept och det man shoppat.

:)

Det där med pepparkaksbiscotti lät mums. Och snittar med aprikos :)

• Tiger Af Lilja

Har handlat hem lite från ikea nu med ..
    Mysigt att gå och titta på julsakerna.

Har ny hissgardin till köket, kuddfodral, löpare..
    Mysigt..

Fick en tidig julklapp faktiskt av  barnen 1 och 5 år gamla hehe en ny laptop så jädrans bra, behöver en om jag ska studera vidare..antar att familjen hört mig muttra och sura vid gamla laptoppen om hur kass den är..

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!