Inlägg från: LCG |Visa alla inlägg
  • LCG

Jag längtar till jul!!!

Efter gårdagens fiasko lyckades vi nu ikväll få till foton till julkorten. Dock blev jag nedröstad av familjen så jag fick nöja mig med att vi bara har tomteluvor på oss... Igår var det full tomtemundering, men maken och dottern orkade inte byta om till tomtekläder igen... Fnys. Men, men, det får duga ändå!

Det är ett dubbelvikt kort och här är framsidan

Och så här ser det ut när man öppnar det

• LCG
    molly50 skrev 2011-11-22 22:39:30 följande:
    Favoritfilm till jul...tja,Grinchen ska ju visas på TV i helgen så den tänkte jag titta på. Men Tomten är far till alla barnen slår nog de flesta julfilmer. Jag skrattar lika mycket varje gång jag ser den. :)
    Ja Tomten är far till alla barnen är ju helt klart bästa julfilmen!

Vi har som tradition att se den efter julklappsutdelning och julklappsöppning på julaftonskvällen Tomte
  • LCG
    Flisan79 skrev 2011-11-24 13:28:37 följande:
    Älskar alla klassiker som finns på gamla absolut Christmas. Sen så älskar jag även de klassiska, glans över sjö och strand, det strålar en stjärna osv. Sjunger dem gärna själv när jag är ensam
    Samma här! Gamla absolute christmas är ju lätt bästa julskivan, och jag gillar oxå dom där gamla klassikerna Sen är Christmas with the Ratpack oxå en av mina favoritjulskivor Tomte
  • LCG
    Koppkaka skrev 2011-11-24 14:28:13 följande:
    Årets julvärd för SVT är avslöjad - Kalle Moraeus!
    Känns jättebra tycker jag! Han är så där lagom mysig och kommer nog klara jobbet som julvärd galant! Tomte
  • LCG

Jag och dottern ledsnade på detta eviga regnande så vi gjorde oss ett eget winter wonderland i en låda som maken snickrade ihop åt oss Glad Ser dock inte alls lika mysigt ut på bilden (tog kort med mobilen) som det gör på riktigt... Obestämd

• LCG

I morgon bitti klockan 7 lyfter planet till London. Ska bli så härligt att ha en långweekend, bara jag och äkta maken, med en massa julshopping, julmys och annat nice Tomte
    Längtar mest av allt efter att få gå på Angels Christmas Market i Hyde Parks Winter Wonderland och att shoppa loss riktigt ordentligt på The Christmas Shop. Kommer nog komma hem med så mycket julpynt och annat juligt att vi knappt kommer få plats med allting här hemma sen

• LCG

Jag har inte skrivit i tråden sen förra julen, dock läser jag den flitigt! Flört

Tänkte dela med mig några kort från förra och förrförra julen Tomte 

Julen 2010 firade vi i vårt hus i Norrland. Så härligt med en riktigt vit jul!

Dotterns pepparkakshus 2010

Julgranen 2010

Första advent hemma i Järna 2011

Eftersom vi inte fick någon vit jul förra året så gjorde dottern och jag ett vintrigt tittskåp :)

Förra årets julgran

Brasmys på julafton :)

Här har vi precis dukat upp för julaftonsfrukost framför brasan bestående av dopp i grytan, en liten tradition vi har med makens föräldrar :)

Längtar till julen nu så jag håller på att bli tokig! Så mycket att jag förra helgen provbakade en tårta som jag tänkte göra nu i jul =D

• LCG

Tack tack Glad

Belysningen till pepparkakshuset är en liten batteridriven slinga från IKEA. Tror den kostade typ 19kr eller så.

Tittskåpet gjorde vi så här:
    Först letade jag upp en vintrig och fin bild på nätet att ha som bakgrund, skrev ut den på ett A4-fotopapper. Sen bad jag maken snickra ihop en låda efter måtten på bilden (han gjorde den av ett hyllplan till ett gammalt köksskåp). Limmade fast bilden i lådan, la in fetvadd i botten, köpte rådjur som finns bland bondgårdsdjuren på leksaksaffären, köpte "frostiga" piprensare på Panduro som vi gjorde träd av, köpte svampar och fejksnö, samt glittriga snöflingeklistermärken. Sen var det bara att placera ut allt där vi ville ha det. Sist hällde jag ut fejksnön över allting bara för att få det lite extra snöigt och frostigt :) Plättlätt!

• LCG

Jag gillar inte heller plastgranar egentligen, men vi har en allergiker i familjen :)

• LCG

Har adventspimpat huset litegranna nu Tomte

Måste börja med att visa mitt gulliga luciatåg som jag köpte på Åhléns förra veckan :)
    Det står nu i vardagsrumsfönstret 

Dotterns rum i onsdags innan snön kom
    Var tvungen att börja pynta så tidigt bara för att jag har inventering på jobbet nu hela helgen, och att sätta upp allt pynt EFTER 1 advent är totalt omöjligt i min värld! :D 

Måste ju vara myspys även inne i badrummet!

Ena köksfonstret

Andra köksfönstret 

Ett av vardagsrumsfönstrena

Och sist en bild på alla dotterns paket till kalendern :)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!