Inlägg från: Stjärnfall |Visa alla inlägg
  • Stjärnfall

Jag längtar till jul!!!

happycookie skrev 2013-11-19 20:28:30 följande:
    Jag såg både hallon/lakritsglöggen och delicatobollsglöggen i affären idag! Är de goda?
    Åh, jag hittar inte delicatobollsglöggen någonstans! Vilken affär hittade du den i?
  • Stjärnfall

Till skillnad från de flesta andra i den här tråden inhandlade jag min första julklapp igår Tungan ute
    Hoppas jag hinner hitta resten också under den 1,5 veckan som är kvar innan vi lämnar civilisationen för julfirande ute i bushen...

• Stjärnfall

Igår kväll satt jag och gjorde upp en plan för dotterns paketkalender ??

Tyckte jag kom på rätt bra saker, men problemet är att jag inte känner till några "billiga" affärer i Sthlms-området där man kan hitta bra småprylar till vettiga priser. Någon som har nåt tips? Tänkte att jag för en gångs skull skulle börja i tid i år ????

• Stjärnfall
    Iida01 skrev 2014-09-16 10:26:08 följande:

Barnen här uppskattar inte en sakkalender längre, eller de vill ha kalendern men tycker det är tjatigt med småprycklar som jag alltid tyckte var roligt. 
    Någon som har tips på hur man kan göra annars? med typ upplevelse eller något? 

Jag har tänkt att varva prylar med saker att göra. Tex baka pepparkakor, lussekatter, julgodis, bygga pepparkakshus, åka skridskor, gå på julmarknad, en julbok, en julfilm etc. Pynt som hon själv kan hänga i granen eller dekoration till fönstret osv. 
    Det hänger väl lite på hur gamla barnen är, men några idéer kanske du kan använda?
  • Stjärnfall
    Pigelinen skrev 2014-09-24 11:29:10 följande:

Något julmagasin som är ute i butikerna än, eller när släpps de?

Tror att Matmagasinets jultidning skulle komma den 7:e oktober *längtar*
  • Stjärnfall
    dejan9209 skrev 2014-10-09 08:32:57 följande:

Kolla vad jag hittat! wiiiiiii 

Någon som provat?

Jag köpte den som luktar pepparkaka förra året (på Rusta). Älskade doften! Det var så man ville äta upp den!
  • Stjärnfall

Hittade juleskum på K-rauta förra helgen. Kanske inte första stället man letar på, men de hade pallvis, både i påse och större lådor. Själv väntar jag dock ett tag till ????

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!