Jag längtar till jul!!!
Förra året var det Juleskum knäck, de gillade jag inte. Tyckte bara de smakade sött och sliskigt. Hoppas pepparkaka smakar bättre!
Förra året var det Juleskum knäck, de gillade jag inte. Tyckte bara de smakade sött och sliskigt. Hoppas pepparkaka smakar bättre!
Äntligen! Som jag har längtat!
INTE imponerad av Juleskum - pepparkaka. Smakar som att tugga Chai-te-pulver...
Tur det finns massa annat gott :)
Var det ngn som visste om Marabou kör med ngn jul-smak i år med och vad det blir?
En gammal sort dom tagit tillbaka och försöker göra julig. Lite trist. Och Juleskum pepparkaka var rent vidrig
Årets julklapp är tydligen ett aktivitetsarmband. Tyckte det kändes lite tråkigt. Fast det var iofs ett tag sen de utsåg något som kändes som ett bra tips
Ha ha, och jag tycker det låter JÄTTE-gott!
Hur gör ni för att era pepparkakshus inte ska falla ihop? Här händer det varje år. Så i år tänkte jag skita fullständigt i det där med pepparkakshus. Men dottern på 3½ har nu tjatat i en vecka om att vi ska göra pepparkakshus. Och "Mamma, det gör inget om det inte har något tak". Så, måste väl typ göra ett..
Men fattar inte varför det alltid, alltid rasar.
Har limmat med smält socker och även superlim, men det är som att det viker sig inåt liksom.
Jag börjar också bli stressad nu. Mest över julklapparna. Förra veckan var hela familjen sjuk (vinterkräksjukan eller influensa), sen fick dottern öroninflammation och nu hosta och andningsbesvär. Så varje tillfälle jag tänkt åka iväg och leta julklappar har liksom brunnit inne. Får väl panikköpa allt på Ica Maxi sista dagen ????
Jo, nätet kan vara bra, men ibland tycker jag det verkar så struligt om man måste byta något. Och så är jag rädd att det inte hinner komma fram i tid innan vi åker hemifrån innan jul. Men jag har redan beställt några leksaker, så får väl fortsätta leta efter annat också
Ni som kollade på julbak med dessertjuryn igår. Vad tyckte ni? Jag ska erkänna att jag blev lite besviken.
Ser fram emot Ernst ikväll! Det ska bunkras med skumtomtar och julmust!
Aniiee: vad har du på julpizzan? Lät intressant. Tror jag.
Såg Fazer's "julchoklad" i affären idag.
Tror det var mjölkchoklad med mandel och tranbär. Kändes inte jättejuligt, men kanske värt att testa ändå? Nån som provat den?
Nu finns Allers Julmagasin i affären!
Hittade även en recepttidning/bok från Året Runt. Tror den hette Jul Mat & Bak eller nåt sånt. Fast just nu avvaktar jag i väntar på favoriterna: Matmagasinet och Hembakat :)