Inlägg från: MissFrost |Visa alla inlägg
  • MissFrost

Jag längtar till jul!!!

Eleonor01 skrev 2015-09-10 17:48:23 följande:
    Jag har alltid älskat blossas glögg enda tills Jah köpte morbergs. Den e sååååå god :) jag har bf 22 Jan så jag ska köpa på mig en flaska eller två som Jah kan smutta på under våren :)
    Samma här. Jag var skeptiskt till Morbergs glögg men efter bara ha läst positivt om den så var jag ju bara tvungen att pröva. Döm min förvåning när jag provade den, så kryddig och mindre söt än Blossas starkvinsglögg. Dessvärre så gäller det bara den glöggen från Morberg som du kan köpa på systembolaget. Lättvarianten från affären är inte lika god, tycker jag i alla fall.

Det tycker jag att du ska göra Skrattande
  • MissFrost
    Koppkaka skrev 2015-09-10 20:59:42 följande:
    Jag gillar inte glögg. Det är för starkt och sött i smaken. Men jag älskar doften, mest för att det doftar så starkt av jul. Men glöggte tror jag att jag ska prova. Köpet man det på lösvikt?
    Finns att köpa här bl a : www.tefrossa.se/glggte_j_and_n_svart_te_1
  • MissFrost

Vad tror ni om denna nya svenska julfilm? Jag tror den är rolig av trailern till att döma :

• MissFrost
    Aniiee skrev 2015-09-16 18:57:04 följande:
    Jag kanske ser för mycket film, men jag känner lite "been there, done that". Men visst kommer jag se den, jag också =P
    Den känslan fick jag iofs också Flört
  • MissFrost
    Aniiee skrev 2015-09-16 22:54:13 följande:
    Välkommen in i värmen =P

Fråga: har du små barn eller planerar och hoppas på det? Man blir toknostalgisk till jul då..... Oskyldig

Hehe, ja, allt känns igen nu gör tiden. Jag tror att årets "jul"film kommer bli Star Wars. Och The Good Dinosaur för alla småttingar. Sisters blir julens komedi och The Heart of the Sea blir julens kostym-/historiska drama. Eller äventyr....

Hur som haver, jag ska gå och pilla på årets julavsnitt-lista. Det måste ha kommit någon serie med trevligt julavsnitt sen för två år sedan....
    Haha, håller med om att Sisters blir årets julkomedi. Såg trailern och skrattade en del bara åt det lilla man fick se. En film som jag tydligen missat,förutom att jag är julnörd så är jag även en filmnörd, men man kan ju inte hålla reda på alla filmer som kommer Flört

Hm, apropå filmer så måste jag utöka min filmsamling med lite flera julfilmer
  • MissFrost
    Eleonor01 skrev 2015-09-17 07:04:30 följande:
    Hittade ett minne på fb från 2013. Tydligen var det första gången jag bakade dessa på året. Ett recept jag avvänt mig av i måååånga år. Idag ska jag nog handla lite :)) Saffrans biscotti 100 g Smör 2 kuvert saffran a 0,5 g 50 g grovhackad skalad mandel 2 ägg 1½ dl socker 5 dl mjöl 1½ tsk bakpulver 1 dl russin (om man gillar det) Ägg+socker vispas Smält smör på spisen å häll i saffran å sen ner i äggskålen Torra ingredienser blandas å sen hälls i äggen Tre längder platta till 10 min 200grader Skär i bitar, vänd upp den skurna sidan. 5 min 175 grader Vänd dem 5 min 175 grader Stäng av ugnen å låt de stå tills ugnen e kall
    Mums Saffransbiscotti Tungan ute Har provat att baka saffransbiscotti en gång men det receptet jag använde mig utav gav väldigt smuliga biscotti tyvärr.
  • MissFrost
    fluu skrev 2015-09-17 15:01:37 följande:
    Känns mest som Tomten är far till alla barnen i modernare tappning. Lite buskis typ... men det är jultema så jag lär se den ändå och gnälla efteråt(heh, who am i kidding?! Jag väntar inte med gnället tills efter filmen. Min sambo önskar att han kunde stänga av mig som kommentatorspår smile2.gif ).
    Haha jag är likadan, sitter och gnäller eller pratar om filmen under tiden filmen visas
  • MissFrost
    husbyggemama skrev 2015-09-17 15:26:59 följande:
    Och nu har jag googlat och kollat på trailern för Sisters. Och skrattat. Fast jag såg inget jultema. ( trodde det bara för att det var i denna tråden) den verkar lagom rolig för en filmkväll men det blir inget biobesök för min del.
    Inte julkomedi så men den släpps kring jul typ.  Denna kanske är lite mera julig men ändå inte

X-mas :www.imdb.com/title/tt3530002/
  • MissFrost
    fluu skrev 2015-09-17 16:14:02 följande:
    Om du har sett Big Bang Theory så är Sheldon när han kollar på film en ganska bra beskrivning av mig. Jag har gått filmutbildningar och stör mig jämt på småsaker och kommer med onödig fakta om saker som inte alls hör till och tja.... Jag börjar tro att min sambo utvecklat någon slags dövhet för mina kommentarer sedan jag överanalyserade Lilla sjöjungfrun... ;P
    Haha på så vis Flört
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!