Inlägg från: MissFrost |Visa alla inlägg
  • MissFrost

Jag längtar till jul!!!

Koppkaka skrev 2014-10-29 21:06:18 följande:

Fick en tidig julklapp. Plussade idag

Grattis! Skål
  • MissFrost

Åh, vill att veckorna ska gå snabbare. Då dottern fick biljetter till Sweden International Horse show den 28/11 på Friends Arena i Sthlm så innebär det att jag kommer att sätta upp julgardiner och adventsljusstakar tidigare i år. Då vi ska gå och se dressyren som börjar tidigt så tänkte jag att vi skulle passa på att besöka Gamla Stans julmarknad den dagen också. Vi kommer att åka hem sen på kvällen då jag vill gå på julskyltning i våran hemstad den 1:a advent. Gissa om jag lääängtar Solig Tomte

• MissFrost
    molly50 skrev 2014-11-03 18:01:22 följande:
    Ååh,blir inte ett dugg avis! smile5.gif

Jag har alltid velat gå på Stockholm international horse show. Även julmarknaden i gamla stan låter lockande. smile1.gif
    Har bara aldrig fått någon med mig.
    Hoppas att du någon gång får uppleva Sweden International Horse show. Glad Första gången jag går på det eventet.
    Jag har besökt julmarknaden i Gamla Stan många gånger, dock var det några år sen sist. 
  • MissFrost
    molly50 skrev 2014-11-04 13:36:16 följande:
    Ja,det hoppas verkligen jag med!
    Förra året talades det om att vi skulle åka tillsammans,ridgruppen jag rider och att ridläraren också skulle med.
    Men av någon anledning så rann det ut i sanden,tyvärr.
    Har även en väninna jag har pratat med om att åka ner och se det.
    Hon har varit där förut och åker gärna ner igen,har hon sagt.
    Så vi får väl se om jag får någon med mig. smile1.gif

Ok. Jag tycker det låter så mysigt med julmarknad där. smile1.gif
    Men det är trots allt c:a 25 mil att åka för mig.
    Men ska man ner på Stockholm horse show så skulle man ju kunna passa på att åka dit också. smile1.gif
    Två flugor i en smäll Jag hade först bara Horse showen i huvudet men kom sen på att Gamla Stan alltid har julmarknad. Var först orolig att marknaden inte började innan den 1:a advent. Till min lycka så öppnar dom julmarknaden redan lördagen den 22:a november. Solig
  • MissFrost
    fluu skrev 2014-11-04 13:47:17 följande:
    Det är ett av mina drömresemål. En av de mysigaste julmarknaderna jag vet är Bergkvara som också ligger lite utanför Växjö.
    Där har jag inte varit. Men hoppas att kunna besöka den nån gång. Alltid kul att besöka andra städers/orters julmarknader. Tomte
  • MissFrost
    molly50 skrev 2014-11-11 10:20:45 följande:
    Funderar på om jag ska gå ut och kolla om våra ljusslingor fungerar eller om vi måste köpa något nytt.
    Det 'r ju snart dags att sätta upp dem. smile1.gif

Brukar alltid göra det lite före första advent då det brukar ta längst tid.
    Vi har våran uppe fortfarande sen förra året. Sambon köpte en rätt så lång slinga förra året så vi lät den sitta kvar uppe. Det var meningen att den skulle tas bort för ett par veckor sedan eftersom några lampor inte lös. Som tur var så var det bara glapp någonstans för nu lyser alla lampor igen så jag tände den redan igår......mys! Solig
  • MissFrost
    LCG skrev 2014-11-13 01:28:56 följande:
    Hej på er allihopa!
    Jag har haft så mycket att pyssla med hela hösten så jag nästan hade glömt bort att det är jul snart... Men nu har jag äntligen hunnit ikapp tiden! =D
    Och nu är det ju inte alls så länge som jag behöver gå och längta. ;)

Nu ska jag läsa ikapp allting ni har skrivit! Lär ta en liten stund då jag inte har vart inne och kikat i tråden sen strax efter nyår ;)
    Nämen hej! Oj, ja det är ett antal sidor för dig att läsa ikapp kan jag tro. Välkommen hit igen, jag brukar läsa din blogg och har faktiskt saknat uppdatering därifrån. Solig
  • MissFrost

Jaha ,då var årets julvärd avslöjat. Sportjournalisten Anna Brolin, vad tror ni om det? Själv gillade jag henne i Let's Dance så det kan kanske bli bra Glad

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!