Inlägg från: MissFrost |Visa alla inlägg
  • MissFrost

Jag längtar till jul!!!

Fiiee skrev 2015-12-03 08:59:18 följande:
    Har ni någon julstämning ännu?? Jag har noll! Trots att alla adventsgrejer är uppe. Köpt massor av julblommor och gjort fina blomstergrupper till varje rum. Mycket tända ljus osv. Julklapparna är färdiga och inslagna. Granen tar vi nog in luciahelgen..
    Bor en bit utanför Växjö och här är ingen snö. Nada!
    När jag tänker efter så har jag inte heller någon julstämning ännu trots att denna julen kommer att bli den bästa på länge. Finns ingen snö här heller där jag bor och idag ska vi få upp till tio plusgrader *suck* Sen har jag fortfarande ingen direkt "längtan" efter julmust. Har druckit lite grann men den vanliga känslan och längtan efter julmust-drickande är som bortblåst. Förvånad
  • MissFrost
    fluu skrev 2015-12-03 15:56:29 följande:
    T
    Bor också i Växjö (tyvärr vädermässigt ;P). Trots avsaknaden av snö(som brukar vara avgörande för mig) så har jag haft julstämning deluxe länge. Jag har fokuserat mycket på smaker, kryddor och lukter i år så det kanske är därför. Och att hänge mig och fokusera på det juliga och mysiga istället för vårvädret.
    Fick faktiskt lite julstämning idag när jag bakade saffransbullar med vaniljfyllning. Jag älskar verkligen doften av saffran så ska nog också satsa på kryddor och lukter i år jag med. Jag ska köpa hyacinter som jag inte haft på flera år samt även köpa apelsiner och trycka på lite kryddnejlikor. Så kanske jag får  mera julstämning
  • MissFrost
    fluu skrev 2015-12-04 14:10:43 följande:
    Istället för nejlikaapelsiner så kör jag på aromburkar i år. Har köpt små burkar som jag lagt kanelstänger med fina band omkring i och strött nejlikor över. I en annan har jag torkat pomeransskal och limeskal i. Doftar ljuvligt!
    Dottern har gjort en egen med peppar och glitter i smile2.gif
    Peppar och glitter, härlig kombination
  • MissFrost
    fluu skrev 2015-12-14 14:25:39 följande:
    I helgen har det varit så tråkigt väder att vi tog oss en riktig pysselhelg, jag och dotra. Vi har gjort kristyränglar, korgar att hänga i granen och mini-smällkarameller.
    Mysigt Glad
  • MissFrost
    molly50 skrev 2015-12-28 21:56:21 följande:
    Ja,God fortsttning till er alla! Nu har vi i alla fall snö här! smile1.gif
    Här har vi också snö, den kom igår och ligger kvar än Glad
  • MissFrost
    fluu skrev 2016-06-24 20:12:11 följande:
    Nu går vi äntligen mot mörkare tider!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

Yes!
  • MissFrost
    Aniiee skrev 2016-06-25 00:31:40 följande:
    Jag tänkte att jag skulle hedra min mormor och min mamma i år på min blogg. Båda skulle ha fyllt jämnt (100 resp. 60) i år och båda var tokiga i jul, mat och stök.  Tips, trix, mat, godis, stök, klapptips och utflykter (och gamla fotografer och minnen) från och med 15 September (100 dagar kvar till julafton). Modernt och gammaldags. Vad tror ni, är det något jag borde satsa på?
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!

Det lät som en himla bra idé
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!