Inlägg från: MissFrost |Visa alla inlägg
  • MissFrost

Jag längtar till jul!!!

Fatta att det är bara 4 veckor kvar tills 1:a advent...Yay! Tomte

• MissFrost
    Aniiee skrev 2017-11-05 15:05:04 följande:
    Yay!

Då ska vi åka ut till en gammal släktgård och börja julförberedelserna. Jag har tingat en hel gris och en halv ko.....
    Låter mysigt det Glad
  • MissFrost
    Eena skrev 2017-11-05 15:22:59 följande:
    Jag vet!! Mysigt men lite stressande. Jag har fortfarande inte ett enda paket klart till paketkalendern. Som tur är vet jag att jag fick ihop det rätt snabbt förra året. Börjar få rutin på det
    Bra det att du börjar få rutin på det. Jag har 9 stycken paket klara än så länge Glad
  • MissFrost
    Eena skrev 2017-11-05 16:58:27 följande:
    Hur gamla är ditt/dina barn?
    Hon fyllde 16 år i veckan och vill fortfarande ha paketkalender Glad . Det är lite svårare att hitta på vad man ska ha i paketkalendern. Det jag har köpt än så länge är: Filmen Vaiana, filmen The Danish Girl, två olika runda magneter med hästbilder på, brushegg( sminkborstrengöring) en liten prydnads-snögubbe, tygmärke med regnbåge på, en liten panda. 

Haha, jag har visst bara 8 paket. Öppnade en kartong (lägger smågrejor i små kartonger innan inslagning), den var helt tom
  • MissFrost
    Aniiee skrev 2017-11-05 16:03:34 följande:
    Ja, jag älskar våra jular. Bara be vädergudarna om lite snö också, så blir det perfekt.

Säg att min bror skrivit ett kort inlägg om vår jul här på FL. "Det skulle inte förvåna mig om hon går in och slaktar djuren själv hos bonden". Eh..... han känner mig lite för bra tror jag =P
    Hehe
  • MissFrost
    Eena skrev 2017-11-05 18:25:03 följande:
    Jätteroligt ju!!
    Det var tur att jag upptäckte att den var tom innan jag hade hunnit slå in den.
  • MissFrost
    BossHoss skrev 2017-11-14 08:21:01 följande:
    Då kommer ju den självklara frågan

När börjar ni pynta, alltså när börjar ni sätta upp tomtar (räknar inte ute belysning)
    Det är lite olika när pyntet kommer upp. 2014 och 2015 var jag tidig då jag och dottern var på Sweden International Horse Show som alltid är helgen då det är första advent. Förra året minns jag inte exakt när jag började att pynta.
  • MissFrost
    Aniiee skrev 2017-11-16 18:20:44 följande:
    Skulle köpa en snökula idag, men den hade inget pris och jag fick inte ta den gratis =/ =P
    Sicken osis Flört

Sorglig nyhet: Rikard Wolff har gått bort Rynkar på näsan
  • MissFrost
    molly50 skrev 2017-11-18 12:40:46 följande:
    Ja,det är sorgligt. Men det var nog skönt för honom att slippa sina plågor.
    Nu får vi se och minnas honom i julkalendern på tv.  smile1.gif
    Det var det nog.
    Absolut, det ser jag fram emot att få se honom i julkalendern Glad
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!