Inlägg från: skruttarnas mamma |Visa alla inlägg
  • skruttarnas mamma

Jag längtar till jul!!!

jag tänkte testa mockakola och chokladfudgetårtan =) (gottegris? vem jag?) 

Voorhees skrev 2012-11-06 20:46:13 följande:
    Åh, hittade också den!! Finns ju många goda julgodis-recept där. Fastnade för nougatcrisp och smörkola! Blir nog att jag bakar det i år Glad

• skruttarnas mamma

älskar internetradio, har en app på min smartphone där jag kan lyssna på radio santa claus som spelar julmusik året runt =D 
    igår spelade de denna som jag aldrig hört förut, jag som gillar folkmusik blev helsåld direkt, total myskänsla

• skruttarnas mamma
    Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2012-11-08 09:09:38 följande:
    fått tips om att göra en lite romantisk julkalender till min sambo så nu sitter jag och donar med ideér att fylla 24 luckor med.

en kommer bli med biobiljetter till hobbit filmen... men annars ska det vara saker som hemmalagrad middag för två ,ost och papparkaks provning framför tv med någon julfilm. fotmassage.

nån som har ideér eller spånar på något liknande?
    ngn bok kanske? kan ju vara kul att blanda in vardagssysslor någon dag,  tex idag tar jag tvätten =)

ang bakträff

jag och min bästa vännina och hennes syster har träffats en gång för att göra gemensamt julgodis och bak, då satte vi igång med kola och vattenbad för choklad, och så bakade vi pepparkakor samtidigt
    det var rörigt men väldigt skojigt =)
    vi gjorde
    -kola
    -knäck
    -ischoklad med russin
    -nougat med mandel i (heter ngt särskilt men kan inte komma på det nu)
    -vit choklad med cornflakes och kokos i klickar
    -risbräck
    -rocky road
    -pepparkakor 
  • skruttarnas mamma
    GossipGirl skrev 2012-11-08 09:32:14 följande:
    Låter ju verkligen supermysigt! Välkommen hit förresten, som skribent och inte enbart läsare. :)
    The Holiday är en av mina favoritfilmer. Tycker den är så jäkla mysig! Inte i klass med Love actually men nästan ;) Mysig att se ihop också.

Apropå julfilmer...
    Jag och min sambo brukar kolla på de julfilmer vi har inför jul varje år. Typ nu, någon gång i november börjar vi leta fram alla julfilmer vi har och kollar hur många de är. Och sen börjar vi kolla... 1-2 st i veckan brukar det bli. 
    I år har julkänslorna redan börjat infinna sig så nu kör vi en extra tidig premiär. För imorgon har vi nämligen spikat julfilmspremiären! Vi ska kolla på Ensam hemma 1, käka pizza och glass, iklädda det skönaste vi äger - precis som Kevin gör i filmen. Drömmer Haha, ja vi är nördar men vi älskar hela grejen. Det här med julfilmerna är redan tradition för oss - trots att vi bara gjort det i kanske tre år. Och nåååde den som skulle få för sig att kolla på en julfilm ensam i vårt hem, haha. Ensam hemma brukar dock vara lite helig för oss - det brukar vara en sån film man inte får se förrän typ andra, tredje advent... Men i år kör vi på stort!    
    åå jag älskar julfilmer! vi har ingen bunden tradition, men varje år kollar vi på polarexpressen, the grinch och några till, sen när barnen somnat kollar vi på tomten är far till alla barnen, love actually och såna filmer, så himla mysigt! gärna med lite glögg och knäck =) 
  • skruttarnas mamma
    Mallas skrev 2012-11-08 19:44:23 följande:
    Willys säljer saffran för 10 kr kuvertet hos oss den här veckan. Bara att bunkra!
    tack för tipset!!

min minste är 9 månader vid jul och han kommer ha en pikébody och ett par jeans, vill ha det bekvämt men lite snyggare än vardagskläderna =)

treåringen och tolvåringen kommer ha en skjorta och jeans =) 

• skruttarnas mamma
    Pudel skrev 2012-11-09 01:11:30 följande:
    Är så grymt sugen på att få lite ljus och stämning här i novembermörkret. När är det ok tycker ni att ta fram adventsljusstakar- och stjärnor?

Själv brukar jag ta fram dem en vecka innan första advent... 
    en vecka före är okej, jag hade själv gärna tagit fram dom nu, men man får väl vänta, vore iofs kul att se om ngn granne hängde på om man var tidigt ute
  • skruttarnas mamma

jag var på öb idag och shoppade loss, de hade enkla fina julkort för en krona styck, och så hittade jag julpapper med både nalle puh och blixten (med julmotiv)  så båda småkillarna kommer nog bli glada över pappret  på klapparna (eller ja de kanske inte bryr sig så himla mycket, men jag tycker om det iallafall)
    saffran kostade 10kr paketet.
    De hade många billiga leksaker nu, bland annat billiga brio-trätåg, kassa-apparater mm
    kan verkligen rekommendera ett besök där, det ligger lite fel för vår del egentligen men det lär bli många turer dit nu. =) 

• skruttarnas mamma
    molly50 skrev 2012-11-09 13:49:38 följande:

Julpapper med Blixten Mc Queen? Det tor jag att min son skulle uppskatta. Han älskar allt som har med Bilar att göra. Men han skulle väl knappt våga öppna julklapparna då av rädsla för att förstöra papperet. *S*
    japp tänk dig röd bakgrund med vita snöflingor och så finns bärgaren och blixten, doc och tjejen med, blixten har dubbdäck och extraljus, doc har tomteluva, bärgaren har luva med renhorn och tjejen har öronmuffar, 
    ganska plottrigt papper måste jag säga men mellanpojken är redan såld bara av att se rullen  
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!