Inlägg från: Mallas |Visa alla inlägg
  • Mallas

Jag längtar till jul!!!

Helt klart Rocky road. Det är ett stående inslag på vårt julgodisbord. Sen har vi alltid saffransskorpor, någon variant på tryffel, knäck. Vi har testat lite olika varianter på knäck. Förra året var det polkagrisknäck och apelsinknäck. I år funderar jag på lakritsknäck. Återkommer när jag har funderat på vad det ska bakas i år.

• Mallas

För något år sedan använde jag polkagrisar som dekoration i adventsljusstaken istället för mossa. Hade blockljus med siffror på och öste sen på med polkagrisarna runtomkring.

• Mallas

Lösgodishyllorna och i påsar har jag sett. Skruvade polkagrisar har jag också sett men minns inte vart. Välsorterade godisbutiker?

• Mallas

Är det någon som vet vart man kan köpa en zinkhink till bra pris? Fungerar på att ta in en bunt granris och julpynta med framöver.

• Mallas

Tack för tipsen om hinkar! Måste styra upp julbelysning och annat i helgen. Det blir andra julen i vårt boende och det saknas fortfarande mängder med julpynt, gardiner julbelysning osv. Ska försöka hinna med att sy gardiner till två fönster och ev något kuddfodral också innan advent.

• Mallas

Idag var vi iväg på Taxinge slotts julmarknad. Jösses vad mycket folk det var! Mysigt men på tok för trångt och ca en timmas kö för att få komma in och fika på slottet. Några av barnen var väldigt nöjda och vill gå på fler julmarknader så jag drar nog ihop familjen och åker iväg framöver igen. Avrundade eftermiddagen med fynd på Hedlandet. I år kommer det stå lysande figurer på tomten och paketen kommer ställas fram i en julsäck.

Måste fortsätta julplaneringen så jag vet när jag ska göra vad. Inte lång tid kvar tills advent nu och det ska sys julgardiner och kuddfodral.

• Mallas

Och handla julbelysning skulle jag skriva. Var visst lite snabb. :)

Hoppas ni har en bra helg!

• Mallas

Sidika - Ikea har billiga små ljusslingor i rött och vitt. Minns inte exakt vad de kostade men ca 15-20 kr.

• Mallas

Idag tog vi oss iväg och handlade utebelysning. Hade förträngt att det var lönehelg

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!