Inlägg från: MamaPapa |Visa alla inlägg
  • MamaPapa

Jag längtar till jul!!!

Idag har vi gjort marshmallows här hemma. Håller nog inte till jul (och de går nog åt innan dessutom!) men det var första gången jag gjorde och det var inte så svårt faktiskt. Fast nästa gång tillsätter jag nog typ någon jordgubbssmak eller nåt - tyckte vaniljen gav lite eftersmak.

• MamaPapa
    ems87 skrev 2011-11-19 22:29:27 följande:
    Men det känns tungt samtidigt för min mormor ligger för döden och jag är verkligen nere pga det... Speciellt eftersom jag inte kan närvara... Jag blir så ledsen också för jag köpte en julklapp till henne och den kommer hon aldrig att få Gråter jag köpte den innan hon hastigt sjuknade in. Men jag kanske kan lägga den på kistan på begravningen.

Förlåt för det ledsna inlägget. Men jag ser ändå verkligen fram emot jul och ser det som ett ljus i mörkret.
    Skickar en kram. Jobbigt för dig - jag har också haft nära och kära som gått bort (mamma, mormor) så vet det är jobbigt. 
  • MamaPapa
    LCG skrev 2011-11-20 21:53:50 följande:
    Efter julkortsfotohaveriet tröstade jag mig själv med att slå in alla små paket till dotterns adventskalender Tomte

(ursäkta den kassa kvalitén på kortet, kameran är ju urladdad så iPhonen fick duga)
    Åh så fint !
  • MamaPapa

Kollade igenom mitt "jularkiv" idag för att försöka lista vad jag ska göra när ... trillade över några bilder på vår julby som vi bygger upp varje år. Fast i år får den bli till 4e advent, för vi ska ha fest precis innan och jag vill helst inte att grejerna går sönder - vet ju hur frestande det är att pilla på figurerna för barnen (inte minst mina egna!).

Vi har samlat i massor av år och köpt på oss varje gång vi åkt till USA eftersom den bara verkar säljas där.

• MamaPapa
    Flisan79 skrev 2011-11-20 22:03:43 följande:
    The Holiday börjar nu på trean. Härligt julig film
    Den gillar jag ! 
  • MamaPapa
    husbyggemama skrev 2011-11-20 22:09:31 följande:
    Hur gör man för att lägga in bild här via i-fånen? Kan bara skriva text och trycka på skicka. Måste man gå via datorn? Ville visa julstrumpan jag sytt men vägrar starta datorn igen.
    går inte via iphonen tyvärr !
  • MamaPapa

Julpyssel: Baka eller göra julgodis . Göra tomtefigurer av toarullar (bomull som skägg) eller smällkarameller. Sådana där flätade hjärtan eller strutar (bokmärken eller klistermärken på och fina band) och fylla med kolor. Pappersgirlanger. Popcorngirlanger.

• MamaPapa

Igår gjorde vi peppermint cremes och chokladkola sonen och jag. Idag tar vi en tur till IKEA o ser vad det finns där för juligt ....

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!