Inlägg från: Erfdgt |Visa alla inlägg
  • Erfdgt

Jag längtar till jul!!!

Helt plötsligt längtar jag ännu mer till jul, för jag/vi fick just veta att vi väntar tillökning! :D hihi

• Erfdgt

Tack :) Det är väldigt oväntat, men välkommet :)

Jag ser nu att min inlägg om julstrumpan jag sydde trillade bort. Kan inte lägga in bilder via mobilen :/ Den blev dock helt okej, men nästa ska bli bättre! Då ska jag använda ett mer ordentligt mönster (klippte bara den här gången) samt inte sitta vid soffbordet och då kommer jag ju ha använt symaskinen en gång också ;P

• Erfdgt
    Neelah skrev 2013-10-26 12:19:07 följande:
    I morgon ska jag på tomtehälja!

Vad är det för något? :)
  • Erfdgt
    molly50 skrev 2013-10-26 12:20:39 följande:
    Grattis! Vad roligt!

Tack :)
  • Erfdgt
    husbyggemama skrev 2013-10-26 15:39:43 följande:
    Grattis!! Att vara gravid över jul är verkligen fantastiskt. Synd att man är nöjd med de ungar man har. Hade lätt kunnat vara gravid bara över jul för att det är så mysigt

Tack :) Haha ja, sist jag var gravid (7år sedan), så hade dottern bråttom och dök upp redan 16 december. Hon var inte beräknad förrän mot mitten/slutet av januari :P
  • Erfdgt
    lalasmama skrev 2013-10-26 18:51:23 följande:
    Erfdgt (eller vad det var ) Grattis!! första bebisen eller hur många barn har ni sen innan?

Jag vill gärna ha mer tips på presenter till
    Paketkalender!!

Idag fyndade jag böcker på loppis!! LasseMajas Detektivbyrå 7 st för 5:- /st! (de kostar ju 100-150:- /st nya!!! perfekt till min 8 åring!! blev så glad hihi
    Tack :) Vi har ett barn, en dotter som blir 7år nu, hon går i första klass. Så det känns verkligen som att börja om från början igen :P

Wow, det kallar jag verkligen fynd! Jag brukar ha jättesvårt att hitta på saker till såna paketkalendrar. Därför köper jag oftast en färdig :P
  • Erfdgt
    MissFrost skrev 2013-10-26 21:56:47 följande:
    Ikväll har jag äntligen druckigt julmust. Fy f-n vad gott det var Cool
    Hihi vi drack också lite julmust igår, kunde inte stå emot längre ;D
  • Erfdgt

Nu kan jag ju göra ett nytt försök på att visa upp min första julstrumpa. Sydde den som sagt vid 22-tiden på kvällen vid soffbordet på en maskin jag aldrig använt och utan mönster, klippte bara direkt i tyget. Nu vet jag att nästa gång blir det dagtid vid köksbordet med ett mönster ;) En större och rundare tå måste det bli. Men, maken ville gärna ha min första strumpa! :)

• Erfdgt
    litengunnarolle skrev 2013-10-27 09:32:06 följande:
    Igår var jag på lagerhaus och köpte två olika julströssel, ett med små pepparkakor och ett med snöflingor och så köpte jag lite olika julklappsetiketter
    Åååh, så fina! Och vi som inte har Lagerhaus här, fasiken! :P hehe
  • Erfdgt
    Mallas skrev 2013-10-27 10:11:24 följande:
    Är det någon som har tips på pyssel med jultema för barn i åldrarna 3-8 år? Jag tänkte styra upp en pysseldag för kusinerna i december med tillhörande adventsfika men vet inte riktigt vad som passar att göra.
    Smällkarameller. Tomtar av toarullar och flörtkulor. Ljuslyktor av sockerbitar. Girlanger av papper. Dekorera pepparkakshus, om man köper ett sånt med färdiga delar. Dekorera tändsticksaskar med silkespapper och bokmärken tex. Granar av papper (gör koner och dekorera).

På Rusta har dom pysselsatser till bra pris, dom brukar jag och dottern (i år 7år) köpa och göra.
    rusta.se/julpyssel-p77131335.aspx
    Dom har även en pyssellåda som jag sneglat lite på till i år.
    rusta.se/pyssellada-jul-p77111154.aspx
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!