Inlägg från: LCG |Visa alla inlägg
  • LCG

Jag längtar till jul!!!

Hej igen alla!
    Jag har inte skrivit här sen i julas, men nu när sommaren är över har jag börjat längta efter julen igen, riktigt toklängtar faktiskt! :D

Häromdagen pysslade jag ihop en adventskalender av tändsticksaskar till min 13-åriga dotter. Kommer bli skitbra att lägga örhängen, ringar, armband osv i lådorna :)
    Här är en bild på skapelsen, inte världens finaste, men den duger! ;) Och färgerna på den är mycket finare på riktigt än på bilden!

Fick även dom här i postlådan igår (hoppas jag kan hålla mig till jul innan jag tänder dom bara!) :)

• LCG

Tomten är far till alla barn! =D
    Och så julkalendern Trolltider =) 

• LCG
    hjärtemamma skrev 2013-09-26 14:50:28 följande:
    Julfantast som jag samlar jag på julkalendrar som har gått på tv. Jag brukar köpa två eller tre varje år och är nu uppe i 20 stycken här hemma. Jag försöker även hinna se så många av dem varje år så snart är det dags att börja titta. Har inte bestämt mig för vilka so blir årets köp än, men förrarets julkalender är iaf ett måste. Vilka är era favoriter?
    Trolltider! Den är så himla mysig tycker jag :)
    Och Sunes jul är ju fantastiskt jäkla rolig! :D 
  • LCG
    Neelah skrev 2013-10-08 07:54:34 följande:
    Jag ska försöka lägga ut lite tips på julpyssel i min blogg efter helgen. Men om ni vill börja pyssla redan nu kan jag ju länka till några tips från tidigare år.

Gör egna julgranskulor:
    ekonomiskscrapbooking.blogspot.se/2012/12/vec...

Doftande pepparkaksdekorationer:
    ekonomiskscrapbooking.blogspot.se/2012/12/vec... 

Snöflingor av pärlor:
    ekonomiskscrapbooking.blogspot.se/2011/09/vec... 
    Jättebra tips på julpyssel! Och så himla snygga grejer du gör :)

Tror jag ska sätta dottern på att göra pärlsnöflingor, hon är väldigt pysslig och pillrig av sig så det tror jag passar henne perfekt! Själv ska jag absolut göra lerpepparkakor! Att jag aldrig har tänkt på att man kan doftsätta leran...

Tack! :) 
  • LCG

Jag har startat en julblogg som ni får kika in på om ni vill  Tomte

• LCG

Vad avundsjuk jag blir på alla som bor där det snöar Här bara regnar det...

Fast lite mysigt har jag haft det ikväll, ätit lussebulle och läst julmagasin!  

• LCG

Jag jobbar natt och tittade ut genom fönstret för en stund sen och såg att det låg snö på hela min bil!!
    Dock är det så blött på marken så där var det ingenting plus att av det som kommer ner från himlen så är det kanske bara 2 snöflingor på 10...

Men nu känns det som att det är på gång iallafall!

• LCG

Tack! Vad snälla ni är  {#emotions_dlg.flower}

lalasmamma: hittade beskrivningen till pärlsnöflingorna här i tråden, det är Neelah som lagt ut en länk till sin sida där hon har gjort sånna. Kolla inlägg #8588 här i tråden

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!