Inlägg från: LCG |Visa alla inlägg
  • LCG

Jag längtar till jul!!!

En liten bild för att förstärka mitt argument om Mark Levengood...

Skulle vara sååå himla super-über-mysigt med Mark som Svt:s julvärd!
  • LCG
    Liten86 skrev 2013-11-10 23:20:07 följande:
    Jag kan inte se bilden men idag när jag var på Ica hade dem en kinder kalender för 59 kr.
    Det är nog inte samma för den jag köpte på båten kostade typ 160kr.
  • LCG
    Angdev skrev 2013-11-11 21:34:47 följande:
    Vi ska ha lite adventmys med flera av våra vänner (ca 25-30st) och behöver inspo på vad vi ska bjuda på. Då vi blir så många kan vi inte ha saker som bör serveras i enskilda förpackningar, såsom panacotta tex. Hade varit skoj att ha en massa olika saker att bjuda på då det blir lite utav "öppet hus". NI vet, så som man ser i vissa tidningar där det är bilder på massor av gott som serveras i olika skålar. Vi planerar att det ska vara plockmat, så inget som behöver serveras varmt alt fruset. Och det är bra om det går att förbereda innan med. Haha inga krav alls mao :)

Hit me!!! Skrattande
    Vi ska ha stort glöggmingel med massa folk, både vuxna och barn, lördagen innan tredje advent.
    Det här är vad jag tänkte bjuda på

Pepparkakor med Kvibille ädel

Pepparkakscheesecake med lingon

Pepparnötter

Saffransbiscotti

Lussekatter

Snöbollar

Varm brietårta med valnötter, honung och färska fikon

Minisaffranspannacotta (i små glöggmuggar) med pepparkakssmul

Julig fruktsallad med vaniljkesella

Trillingnötter

Brända mandlar

Knäck

Mintkyssar

Polkagriskäppar 

Glögg med mandel, russin och tranbär

Kaffe

Julmust

• LCG

Bara en månad kvar till Lucia idag! Så mysigt!
    Tiden går ju rätt fort, men inte tillräckligt! Jag vill att det ska bli 29 november nu så jag "lagligt" får dra upp alla ljusstakar, stjärnor och pynt!  

• LCG
    lalasmama skrev 2013-11-15 09:24:55 följande:
    En ny (hur ny vet jag inte..) bra julfilm är - de fem legenderna! finns på bl.a. Dreamfilm handlar om Jack Frost, jultomten, tandfen, påskharen och sandmannen (john blund)

Nu mumsar/provsmakar jag pepparkaksdeg, köpt från skogaholms (den var god) och julmust (nygårda) mums!

Vilken julmust föredrar ni?

Hittade glöggen med smak av chili/choklad på Ica. ska testas ikväll
    Den var från Dufvenkrooks.

Hittade även små förpackningar med pepparkaksdekoration från Dr.Oetker, tex snöstjärnor, golden Peaks och små granar.. Fanns massa olika.. 6:- st
    Ska baka stora pepparkakshjärtan som barnen ska få dekorera
    I vår familj dricker vi bara Apotekarnes julmust Fast vi måste alltid köpa hem Nygårda oxå, för våra gäster som brukar komma på julen dricker bara det...
  • LCG
    Caroline 246 skrev 2013-11-16 13:25:13 följande:
    Snön kommer det lovar jag dig
    Det ska  visst bli en riktigt kall vinter med massa snö, lääääängtar 
    Ja jag hörde det
    Hoppas den kommer snart bara! Är ju 1 advent om bara 2 veckor så tills dess vore det mysigt om det hade hunnit komma lite snö iallafall

Här där jag bor kom snön lagom till 1 advent förra året, så en favorit i repris hoppas jag på!  
  • LCG

Idag har jag haft det riktigt julmysigt hela dagen
    Först på förmiddagen var jag, maken och ett par kompisar iväg till Taxinge julmarknad. Så himla mysigt trots 11 grader varmt och sol och inte en endaste liten snöflinga så långt ögat kunde skåda

På eftermiddagen köpte vi julmust, pepparkakor, saffransklipp och pepparkaksgifflar som vi tog med oss hem till mina föräldrar och fikade på

Nu på kvällen har vi kollat på Nu är det jul igen och Nu är det jul igen 2. Jag hade lätt kunnat kolla på trean oxå, men maken blev så trött och ville gå och sova nu, så den tar vi imorrn!  

• LCG
    flm skrev 2013-11-17 09:29:03 följande:
    Här är det tio grader varmt och sol! Blir galen, det är ju december snart?! Nu är det mesta julpyntet inhandlat i alla fall, har ju blivit sambo och flyttat till ny större lägenhet sedan förra julen så behövs typ dubbelt så mycket dekorationer! Har bestämt mig för att jag får börja julpynta nästa helg, då är det ju bara en vecka kvar till första advent! När börjar ni julpynta?
    10 grader varmt och sol även här där jag bor... Maken kläckte glatt ur sig "Det känns nästan som vår i luften!". Grrrrr. Kan vi få lite vinter och jul först tack?!

Jag börjar julpynta fredagen innan första advent, så inte så jättelångt kvar nu!  
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!