Inlägg från: dejan9209 |Visa alla inlägg
  • dejan9209

Jag längtar till jul!!!

fluu skrev 2014-10-06 19:16:18 följande:

Julreklam från jotex damp ner i brevlådan idag. Synd att jag troligtvis inte behöver något där ;) Skulle annars behöva pigga upp mig lite, är lite pissed off på svärmor som "stulit" julen från mig...

Ja visst är det riktigt fina grejer dom har, fastnade för en ljuskrona

så förbannat snyggt den skulle sitta med lite mossa och kottar,
  • dejan9209
    fluu skrev 2014-10-06 19:43:07 följande:
    Jag har gått in i shopping-mode nu.... Ska kolla massa sidor och skylla på att vi flyttat till större och faktiskt behöööver mer julsaker Drömmer
    hahah du låter exakt som mig....
  • dejan9209
    fluu skrev 2014-10-07 16:41:12 följande:
    Fan! Vad är det med JULkalendrarna nu? Det ska vara snö, pyssel och stämning.
    Håller med för nån vecka gjorde jag ett inlägg om detta i bloggen, ni behöver inte klicka in er där utan lägger upp den här!
    Årets julkalender - Piratskattens hemlighet

Årets julkalender är en klassisk skattjaktshistoria med ledtrådar och magiska kartor, spänning och nerv, godhet och ondska. Det blir en blandning av allvar och humor säger regissören Anna Zackrisson.

Jo visst låter det spännand, men ingenstans stog det något om jul, varför ska dom envisas med att skapa en julkalender som inte alls  handlar om julen? enligt mig så är det en självklarhet att en julkalender bör inehålla spänning, och fina budskap men framförallt en julkalender med jul i framkant som grund.
    Men självklart ska jag ge den en ärlig chans, vem vet jag kanske blir positivt överaskad.
  • dejan9209
    SatanLendMeADollar skrev 2014-10-07 23:49:55 följande:

Jag längtar tills julen är över och att alla har glömt att jag inte köpte några julknappar till dom trots att de köpte massor till mig.

hahah, 

nu är det bara 76 dagar kvaaar !:)
    julenstid.blogg.se
  • dejan9209
    molly50 skrev 2014-10-08 10:58:45 följande:
    Ååh,den skulle man ju beställa till dottern!
    JA viisst var den fin, tänkte klicka hem den åt dottern min, lägg gärna upp fina saker åt barn om ni hittar, alltid kul med sånt.
  • dejan9209
    molly50 skrev 2014-10-08 11:42:59 följande:
    Ja,jättefin!

Min dotter har ju en tomtedräkt,men den är för liten nu.
    on har även ett lucialinne,men vet inte om hon har vuxit ur det. Får väl prova det på henne.
    Hon ska ju ha nå´t på luciafirandet på dagis också.
    Åhh det slog mig nyss, att min dotter med en dag kommer ha lucia åh vad mysigt, att få pyssla om henne.

Jobbade på en förskola tidigare och stämningen där, under juletiderna är helt underbara, man är ute plockar kottar, och gör små tomtar, och massa annat pyssel, åh nu längtar jag tillbaka till förskolan..
  • dejan9209
    molly50 skrev 2014-10-08 14:31:48 följande:
    Ja,jag längtade så efter att få göra i ordning en liten lucia när sonen var liten.
    Så när jag sen fick min dotter och hon började på dagis så var ju lyckan gjord. Både en fin tomte med lykta och allt och en fin liten lucia!

Pyssel brukar jag göra hemma med barnen. Men jag ser alltid fram emot när de kommer hem med sitt julpyssel från dagis och skolan.
    Alltid lika roligt att sätta fram.
    åhhh vad jag nu längtaaar :)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!