Inlägg från: Liljan77 |Visa alla inlägg
  • Liljan77

Jag längtar till jul!!!

I morgon är det 6 månader kvar o jag har idag smått planerat hur jag ska dekorera balkongen, om jag bor kvar här, då jag satt upp spaljeerer idag.
    Hur jag skulle kunna sätta ljusslingor o pynta med granris.
    Funderar även på om jag skulle ha broderat något kul till sonen i år. Har inte gjort det än trots att jag funderat på det i 8 år.
    Det är väl kanske dax nu innan han blir för stor för att uppskatta något sånt.

• Liljan77

Här försöker jag övertala sonen att fira jul på någe roligt ställe,men han vill inte.
    Åker vi iväg så får han inte träffa farmor på julaftonen o självklart ska han få göra det.
    Är bara så trött på att jag får spendera halva dagen själv o sen resten utav dagen/kvällen bara vi 3 i min o sonens tråkiga o trånga lägenhet.
    Men jag har inte ett upp hoppet om att ett mirakel ska ske innan jul o vi får en annan lägenhet.

• Liljan77
    Jotti skrev 2014-08-26 12:06:55 följande:
    Hej alla julfantaster. Jag sitter och planerar inför höst/vinter (läs jul)..och kom ihåg en julmarknad i Växjö trakten som jag hade tänkt besöka förra året men som aldrig blev av. Nu minns jag inte vad marknaden heter. Är det någon som vet vilken jag tänker på?
    Kan det vara huseby du menar?
  • Liljan77

Jag har börjat torka ur köksskåpen redan nu o även gå igenom garderoberna.
    Julkalendern är redan planerad o det blir inte en massa småplock i år utan bara en stor sak när pusslet är lagt.

• Liljan77
    Eena skrev 2014-09-11 09:13:36 följande:
    Hos mig med! Satt igår och njöt med den och en kopp pepparkakste smile1.gif

Har börjat så smått och skriva på julklappslista och funderar på paketkalendern. Vet inte riktigt hur jag ska göra idag eftersom det är första året som mina barn är varannan-vecka barn... Nån annan med erfarenhet av det?
    Har det inte uppdelat vv, men jag gjorde en kalender o så fick sonen ta med sig den/paketen till sin pappa o öppna där.
    Sen fick/får han välja själv vart han ville/vill ha sina saker.
  • Liljan77
    Iida01 skrev 2014-09-16 10:26:08 följande:
    Barnen här uppskattar inte en sakkalender längre, eller de vill ha kalendern men tycker det är tjatigt med småprycklar som jag alltid tyckte var roligt. 
    Någon som har tips på hur man kan göra annars? med typ upplevelse eller något? 

Jag ska göra ett pussel, en ny bit varje dag.

Bilden kommer att föreställa en kamera....om jag inte ändrar mig som jag nu funderar på......som sonens får då pusslet är lagt.

Förra året gjorde jag en tomtekalender.
    Klippte ut ett tomtehuvud med luva o så fick sonen bomullsbitar att fästa som skägg.
    På julaftonen hade skägget vuxit färdigt.

• Liljan77
    Aniiee skrev 2014-09-16 21:03:24 följande:
    Hörnini med era paketkalendrar. Hur fixar man en paketkalender till en 13åring som absolut vill ha en, men utan att skämma bort ungen alldeles? Det går ju inte att lägga hockeyutrustning i den direkt......

Har ni förslag till 12-åringar, 10-åringar och 5-åringar också så tackar bror min och tar emot.
    En sån här kanske, för vem säger nej till choklad? Skrattande

• Liljan77
    Delphin80 skrev 2014-09-16 18:57:28 följande:
    Jag myser på vägen hem från jobbet genom att planera julen och läsa era uppdateringar.
    I min planering kom jag på att sonens fina advents kalender har gått sönder i flytten så måste införskaffa en ny.
    Den gamla var en julgrans träd med 24 små lådor men den var inte så praktiskt.
    Fundera på att köpa nån annan variant där jag kan stoppa både rn lapp men även liten bil. Sonen är 5 år så vill gärna att det håller ett tag. Kom gärna med förslag och info vart dem finns att köpa.
    Vad jag ska har i och hur jag ska fördela har jag redan tänkt på.
    Tack i förhand.
    Hade jag varit mer pysslig hade jag gjort denna.

• Liljan77
    Aniiee skrev 2014-09-16 22:11:42 följande:
    Nej,d e har tröttnat på chokladkalendrar, därav önskan om paketkalendrar. chokladkalendrar får de av faster varenda åååååår jueh!
    Du får ställa dig o baka. En kaka för var dag. Skrattande
  • Liljan77

Har också köpt några småsaker från coolstuff o roliga prylar.
    För något år sen köpte jag legolampan o slog in legobitarna paketen o en dag vart då själva lampan.
    Så fram till julaftonen fick han nya bitar att bygga sin lampa med.
    Den har han fortfarande o bygger om ibland.
    Småplock men ändå sånt som man kan ha i flera år.

• Liljan77

Här har vi redan börjat julpynta. Skrattande
    Sonen ville byta gardiner o hittade då en bit jultyg som han klippte i o klistrade fast på sin *tråkiga* lampa.
    Så här är hans julhöghus.
    O självklart spelades det julmusik till. Solig

• Liljan77

Årets julklapp till mig o min son blir iaf en vattenrenare.
    Vet inte om ni minns *Den allvarligaste kemikalie i Sverige i modern tid* japp, där bor jag. Så nu håller jag på att kolla upp vilken som är bäst.

Tror det blir någon kökspryl.

• Liljan77

I dag planterade vi 2 amaryllisar.
    Detta året borde du ju hinna blomma till jul o inte efter nyår. Glad

• Liljan77

Årets julkalender till sonen i år.
    Det blir inte en massa småsaker utan en puzzelbit var dag i stället.
    O eftersom det är lätt att se vad bitarna föreställer, så kommer han att få puzzla bilden upp o ner. Tomte

• Liljan77

Nästa vecka är det påsk o jag har redan börjat planera till jul.
    Jag har köpt 4 stora spaljehjärtan från jem o fix som jag ska trä ljusslingor på, fått ihop tillräckligt med tablettaskar som jag ska måla o pynta ihop till en julkalender o hittat en julklapp....om den inte blir en födelsedagspresent förstås...
    o jag väntar nu på att leksaksaffären ska plocka fram badleksakerna då jag ska köpa en flytsak som ska bli en julklubba. 

Ska fira påsk först, sen blir det en liten mjukstart.
    Sitter isolerad sen ett år tillbaka o behöver projekt för att inte bli knäpp.

Någon annan som tänker/har påbörjat något kul?

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!