Inlägg från: elinaehn |Visa alla inlägg
  • elinaehn

Jag längtar till jul!!!

har varit på ikea och shoppat idag. har ni sett att de har ljus som går på batteri? riktigt fina är de faktiskt i ljusstakar! de står nu och lyser inne i badrummet och det är jättefint! fina inslagspapper hade de också på ikea!!

• elinaehn
    Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2012-11-08 09:09:38 följande:
    fått tips om att göra en lite romantisk julkalender till min sambo så nu sitter jag och donar med ideér att fylla 24 luckor med.

en kommer bli med biobiljetter till hobbit filmen... men annars ska det vara saker som hemmalagrad middag för två ,ost och papparkaks provning framför tv med någon julfilm. fotmassage.

nån som har ideér eller spånar på något liknande?
    julmarknadsutflykt, julskyltning, doftljus, nån vacker julgranskula/fönsterdekoration, mysiga nya sockar till julaftonsmorgon,
  • elinaehn

Vad gör ni för extra för stämningen i jul? Jag tänder ljus ute på balkongen, kör lite pepparkakor i ugn för doften. Musik o ljus inne. Har ni fler knep?

Har för övrigt börjat slå in julklappar ð???

• elinaehn

Någon som vet om man kan köpa en julstjärna att hänga i fönstret som går på batteri?

• elinaehn

Vi gjorde julkort i helgen o vis av förra året då jag glömde skicka alla jag o dottern gjort så postade vi idag

• elinaehn

åh jag har köpt(beställt) nya julgransljus från smarta saker, de är sladdlösa!!! drivs åpå batteri, kommer bli så fint! avskyr att sätta den där slingan, har haft en sån med tusen ljus, det här gör glädjen med gran än större och ljusen är så mycket finare

• elinaehn
    molly50 skrev 2012-12-07 17:51:28 följande:

Åh,så det finns alltså! Vi har lite planer på att fira jul alllihopa ute vid sommarstugan när vi är klara med renoveringen där. Det finns ingen ström där så vi använder bara 12-voltsbatterier. Så det blir lite om en gammeldags jul i så fall om vi dessutom kan använda en ljusslinga som går på batteri.
    jepp och som sagt ljusen är sladdlösa så man sätter dit dem mycket lättare tänker jag. väntar ivrigt på att få testa nu! om en vecka köper vi gran!!
  • elinaehn

Groupon har nedsatt pris på ljusslingan men frågan är om den hinner fram, brukar väl ta tid att köpa via dem?

• elinaehn

åh vi var på Blå porten på djurgårn med mitt jobb på julbord. det var gott! de hade satsat allra mest på förrättsbordet och det var strålande tyckte jag!

• elinaehn

nu hoppas jag att de börjat sälja julgranar här till helgen för på söndag är det vår tur att bära hem LÄNGTAR!!!
    idag har jag bakat två sorter lussebullar, med och utan mandelmassa, kokat knäck och gjort chokladgodis.
    julkorten är skickade
    Pyntat har vi förstås gjort!
    julklapparna inslagna
    julkläder kirrade (nåja jag får välja nåt ur min garderob...)
    men vad ska jag nu hitta på?

• elinaehn

Grattis starbaby fantastiska bilder!!

Stellapolaris: problemet är att jag försöker låta bli socker så det behövs andra juliga tips
    Dottern skapar pynt så det står härliga till dock!!!

• elinaehn

När alla bak misslyckas tror jag det är nåt med luftfuktigheten? Idag kyrka för nedvarvning o julstämning

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!