Inlägg från: tahira |Visa alla inlägg
  • tahira

Jag längtar till jul!!!

Igår smygstartade jag lite och satte upp en stjärna.

Dålig bildkvalitet eftersom jag tog med mobilen bara:

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • tahira
    sassus - Jag skulle absolut utnyttja att ni inte har en list i vägen, så antingen en stor ljusstake eller en stor stjärna.

Vi har inga fönsterkarmar i hela huset, så vi kan inte ha ljusstakar, vilket känns lite tråkigt. Jag tycker att det är SÅ fint i Sverige när man ser dem i i stort sett varje hus <3
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • tahira

Åh på tal om sådant. Jag längtar SÅ till nästa fredag då det är julkonsert/ julspel på sonens skola. Förra året var han vis man, i år skall han vara ko

Men det brukar vara så himla mysigt. 

• tahira

Åh jag är SÅ avis på er som har snö! Förra året fick vi lite i februari bara

En av nackdelarna med att flytta söderut

Men man och son ska till Sverige precis innan jul, så har de tur får de lite snö, trots att det är Skåne de skall till. 

• tahira
    LCG skrev 2012-11-30 15:28:54 följande:
    Har adventspimpat huset litegranna nu Tomte

Måste börja med att visa mitt gulliga luciatåg som jag köpte på Åhléns förra veckan :)
    Det står nu i vardagsrumsfönstret 

Dotterns rum i onsdags innan snön kom
    Var tvungen att börja pynta så tidigt bara för att jag har inventering på jobbet nu hela helgen, och att sätta upp allt pynt EFTER 1 advent är totalt omöjligt i min värld! :D 

Måste ju vara myspys även inne i badrummet!

Ena köksfonstret

Andra köksfönstret 

Ett av vardagsrumsfönstrena

Och sist en bild på alla dotterns paket till kalendern :)

GUUUUD så mysigt!

Det är så jag vill ha det, pyntat i varenda vrå!

Skumtomtar har jag helt missat Det har vi aldrig haft på julen, vet inte ens vad det är!
  • tahira

Imorgon skall vi till Ikea!

Håll nu tummarna för att britterna inte är lika Ikea-sugna och att det finns kvar julsaker till oss!

Ikväll städar jag så att det är rent och fint när vi (förhoppningsvis) kommer hem med vårt pynt imorgon Tomte 

• tahira

Och just det, jag frågade i julgodis-tråden men jag tänkte fråga här också: Är det någon som har ett bra recept på hur man kan få saftiga lussekatter utan kesella? 

• tahira

Hej och glad advent!

Så roligt att se alla bilder! 

Vi kom iväg till Ikea till slut, visserligen en dag sent, men ändå!

Och det fanns allt pynt vi ville ha ^^ så idag har vi fått upp allt möjligt pynt i huset, och vi har ordentligt till granen också. Så glad jag är, jag har ju oroat mig så

• tahira

Vi tänkte göra ett pepparkakshus för första gången (fuskar och köpt med färdig byggsats visserligen)

Vad behöver vi?

Hur får man bäst ihop delarna?  

• tahira

Så himla mysigt att läsa om era juliga aktiviteter och se era fina bilder Tomte

Tack för peppakakshus-tips också!

En till fråga har jag: Deg till lussekatterna, kan man göra den i förväg och sedan förvara i kylskåp i några timmar innan man gör bullarna? 

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!