Inlägg från: LCG |Visa alla inlägg
  • LCG
    happycookie skrev 2013-10-24 08:25:01 följande:
    Åh, vad jag längtar! Ska slå in resten av julklapparna idag, tror jag.. Känns inte så långt med två månader.. :) speciellt inte när jag även längtar till min födelsedag om en månad och en julshoppingresa till London i början av december :)
    Julshoppingresa till London är alltid nice! Vi brukar åka varje år, och så även i år. Fast i år åker vi så tidigt som redan i morgon bitti. Blir höstlov där nu istället. Så vi missar ju tyvärr all julbelysning, Winter Wonderland osv. Fast det har jag sett så många gånger förut, så jag ska inte klaga alltför mycket... ;)

I år är det jag, dottern, min syster och mamma som åker. Maken får stanna hemma och ta hand om katterna!
  • LCG
    Lena skrev 2013-10-24 18:38:10 följande:
    I kväll ska det bakas snurriga pepparkakor ( och äpplemuffins och nutellakakor) är tanken. Yngsta dottern ska bara somna först.
    Vad roligt att du ska testa mina snurriga pepparkakor! Hoppas du gillar dom  
  • LCG

Känns lite som julafton när man har varit borta en vecka och det är 149 nya inlägg här i tråden
    Nu ska jag läsa ikapp och mysa lite

Ikväll blir det nog nån julfilm på DVD och lite julmust och pepparkakor till det tror jag Tomte 

• LCG
    Lena skrev 2013-11-04 08:16:20 följande:
    Jag tyckte till maken att jag skulle börja med julkort igår men det tyckte han var en månad för tidigt.
    Inte alls för tidigt ju! 
    Jag började göra julkort 13 oktober jag...  
  • LCG

Jag måste höra mig för hur det står till med snö hos er andra nu igen! Här där jag bor, Järna i Södertälje kommun, är det fortfarande 8-10 grader varmt och konstant regnande...

Vi har ju hus uppe i Moskosel i Arvidsjaurs kommun, och min pappa som är uppe där en sväng nu, sms:ade den här bilden på vårt hus till mig i lördags. Snacka om att jag både längtar dit som en galning och till att det ska bli kallt och snö här hemma med!

• LCG
    molly50 skrev 2013-11-05 21:20:54 följande:

Vilken härlig vinterbild!

Här har det varit grått och c:a 5 plusgrader. Idag kändes det dock kallare så hoppas att det kommer snö här snart.
    Bor i södra Dalarna.   
    Ja, visst är det en mysig bild Jag är sååå avundsjuk på min pappa som är där nu, men han kommer hem till regn och rusk i helgen igen!
    litengunnarolle skrev 2013-11-06 09:08:01 följande:
    Jag bor i Umeå och här har det bara regnat den senaste veckan, men idag när jag klev upp låg det ett tunt lager snö på taken :)
    När vi åker upp till Norrland vintertid passerar vi ju genom Umeå och det är i stort sett alltid där vi brukar möta snön, har hänt att den inte kommer förrän vi svängt av inåt landet i Skellefteå oxå, men oftast i Umeå som sagt  

Härligt med lite snö iallafall!
    MammaMilla82 skrev 2013-11-06 10:21:46 följande:
    Här nere i Småland regnar det fortfarande..
    Dock var tempen BARA +3 imorse... känns som om vinterdäcken närmar sig iaf  
    Ja, det är fasiken många år sen som vi inte hade vinterdäcken på så här dags. Väntar oxå på att få byta däck!

I går kväll när jag skulle åka till jobbet strax innan 22 så frasade det i gräset av frost och jag var tvungen att skrapa rutorna på bilen!

Tyvärr var det varmt, regnigt och blött klockan 6 i morse när jag åkte hem igen...

KOM IGEN NU KYLAN, SNÖN OCH VINTERN!!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!