Inlägg från: AniieeHär |Visa alla inlägg
  • AniieeHär

Jag längtar till jul!!!

Det är stora chili-dagen idag =) Nu ska jag hacka 8 lökar.....

If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    molly50 skrev 2019-10-01 17:35:14 följande:
    Jisses vad jag skulle gråta av de lökarna! 
    Jag slänger in de i frysen i ca 15 minuter först. Eller står bredvid rinnande vatten, men idag har jag inte plats där.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär

Dags för en liten väderuppdatering!

Stockholm:
    Första minus: Idag, 5 Oktober med -2 (tidigare än förra prognos)
    Snöblandat regn: Idag, 5 Oktober (eller 4/11) (tidigare eller senare än förra prognos)
    Första riktiga snön: 14 December (senare än förra prognos)
    Julafton: Snöblandat regn och 3/-1 grader (kallare än förra prognos)
    Juldagen: Underkylt regn och 4/-1 grader (kallare än förra prognos)

Smedjebacken:
    Första minus: Igår, 4 Oktober med -3 (samma datum, men kallare än förra prognos)
    Snöblandat regn: 4 November (senare än förra prognos)
    Första riktiga snön: 27 November (senare än förra prognos)
    Julafton: Underkylt regn och 1/-4 grader (varmare än förra prognos)
    Juldagen: Isigt och 1/-4 grader (kallare än förra prognos)

• AniieeHär
    molly50 skrev 2019-10-06 18:48:22 följande:
    Visserligen var det frost här igår. Men i övrigt så stämde det där inte så bra.
    Ajdå. Men det vet vi väl alla att vädergubbarna och-gummorna ofta träffar ungefär lika rätt som en tonåring med en tarot-kortlek.
  • AniieeHär

Det börjar kännas lite som att det är dags att trassla isär ljusslingan i köksfönstret och sätta i kontakten...

• AniieeHär

Polkagrisglass och pepparkakschoklad inhandlat, att förtäras till några avsnitt Pelle Svanslös, som jag ska engelsktexta åt en kompis.

• AniieeHär

Pepparkakschokladen tog slut Gråter

Idag hittade jag något som i  princip är tvärt om - Pepparkakskulor doppade i choklad, från Göteborgskex. Hade inte pengar på mig att köpa, men det ska göras snarast.

• AniieeHär

Jag fick en lite rolig förfrågan idag av min äldre brorsdotter;

"Säg 10 julsagor eller kapitel från olika böcker för barn 6-12 år." Hon läser barn&fritid och ska göra ett svenska-arbete om barnlitteratur och har valt julskildringar som tema.

Så jag passar över frågan till er, har ni några favoriter?

• AniieeHär

Förlåt för pyttelite Haloween i jultråden, men....

">

">

• AniieeHär

Bam! Winter wonderland på hjärnan....... Då vet jag att jag längtar till jul.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!