Inlägg från: AniieeHär |Visa alla inlägg
  • AniieeHär

Jag längtar till jul!!!

molly50 skrev 2019-10-31 19:34:58 följande:
    Någon som lyssnar på julmusik? 
    Behöver inte lyssna, den poppade upp i hjärnan helt av sig själv =P
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    UndrandeSökare skrev 2019-10-31 23:11:02 följande:
    Annas pepparkakor firar jubileum i år, och kommer ge ut Annas pepparkaksglass står det i Amelia Julpyssel och Hemmafix-tidningen som jag köpte idag.

Jag köpte Ikeas adventskalender med praliner och 2 presentkort inuti förra veckan.

I mataffären såg jag de nu säljer Tvs och radions julkalender, Julmust och Cloetta julskum med Polkasmak (folkets val, favorit i repris).

Bara en månad kvar till december nu !
    Jag såg om glassen på pepparkakspaketet. Vi får väl se om den dyker upp. Just nu i glassväg är jag mer nyfiken på GBs nya fika-glassar....  Julmusten har dykt upp här, men ingen juleskum vad jag sett. Kommer väl när de slängt ut halloweengodiset.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Nandez skrev 2019-11-01 17:20:41 följande:

I morgon åker en slinga upp

Här med. Vi bara håller på att diskutera vilken vi ska hänga ut på balkongen, grangirlangen eller istapparna.....
  • AniieeHär

Jag ska sätta mig och ordna bland recepten som ligger lösa i en låda. Ett evighetsjobb, to be sure, att sortera 40-50 års utklipp ur Allers (ja, jag har börjat många gånger...) Hoppas stöta på några julrecept....

• AniieeHär
    Pirum skrev 2019-11-03 18:35:40 följande:

Det här måste ju vara tråden för mig!

Hela november går jag och glädjer mig åt julen och att få börja pynta och piffa. Hela december går jag runt och myser.

Skiljde mig förra året och tog inte med mig så mycket pynt eftersom jag bor litet men nu vet jag ju vad jag får plats med,och håller på att komplettera. När barnen kommer till mig på fredagen innan 1:a advent så kommer deras rum vara fullständigt julifierat som överraskning. Tomtelakan, stjärna och julgardiner. De kommer bli så överraskade!

Helt klart rätt tråd för dig =)
    Prickigt block skrev 2019-11-03 18:35:19 följande:

Förstår inte hur man kan längta till det spektaklet, såvida man inte är djupt kristen och vill fira Jesu födelse.

Själv drar jag till varmare breddgrader och tänker tillbringa julafton i en solstol på stranden men en paraplydrink i näven.

Inte för dig dock =/
  • AniieeHär

Gah! Jag fryser om fötterna! 

Årets skörd av jul-ish-filmer känns rätt nedslående. Last Christmas, romcom med Emilia Clarke och Emma Thompson kanske kan ge en liten callback till 90-talet men inte mycket hopp där. Arctic Justice, animerad komedi, har Anjelica Huston och Jeremy Renner, så kanske. Frozen 2 är Frozen 2. Den kommer säkert vara ok, allt annat är ju otänkbart. Disney vet i alla fall just nu vad de pysslar med. Black Christmas-remake, nja... Jag är inte så hype på Christmas Horror-konceptet. Cats ser ut som en katastrof, Little Women är hundrade gången och Doctor Doolittle kommer inte förän i januari....

Det får väl bli klassiker igen. 

• AniieeHär
    molly50 skrev 2019-11-04 08:32:03 följande:
    Jag såg på Nyhetsmorgon,nu på morgonen,att dte skulle komma en julfilm med Peter Jöback. Jag kommer hem igen till jul heter den och har biopremiär redan på fredag. 

Det kanske kan vara nå´t.
    Intressant.
  • AniieeHär
    Pirum skrev 2019-11-04 11:44:24 följande:

Lite off topic men angående tipset om julfilmer på USA-Netflix; hur kommer man åt det?

Med en VPN
  • AniieeHär
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-11-05 12:10:05 följande:
    Varm choklad! Gud så gott.. måste köpa det idag.

Vi har riktigt kallt idag också -18 då jag gick med sonen till förskolan. Sen gick jag hem och kröp ner i sängen igen.
    Jag drack varm choklad i natt. Mest för att jag hostar som en idiot, men också för att det är såååååå gott..... Me grädde och kardemumma på toppen =)
  • AniieeHär
    fluu skrev 2019-11-05 12:22:47 följande:

Jag ser det snöar, jag ser det snöar!!!

Yay =)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!