Inlägg från: AniieeHär |Visa alla inlägg
  • AniieeHär

Jag längtar till jul!!!

Nästan hela Sverige är blått ikväll =)

If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    legomum skrev 2019-11-05 21:10:13 följande:

Jag är faktiskt upprörd på riktigt. Var i mataffären idag och där fanns det semlor.
    Semlor!!
    De har ju för sjutton precis plockat fram julmusten (även om de två är en väldigt go kombination).
    Nä fy, jag vill ha bara jul.
    *muttrar och dricker mitt te*

Om jag känner mitt Coop rätt så kommer julen vara utstädat innan den 20 december och nyårsmaten plockas fram. Den kommer vara borta dagen före nyår och semlorna kommer fram, om inte förr-
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    MissFrost skrev 2019-11-05 22:23:11 följande:
    Filmen Klaus kommer på Netflix :

">

Neat =)
  • AniieeHär
    legomum skrev 2019-11-05 21:44:02 följande:
    Tycker det är lite tråkigt.

Har en affär allt för nära mig med hemgjorda praliner. De brukar julskylta så både jag och barnen står med näsan tryckt mot fönstret. Dagen efter julafton så ändras all skyltning till nyår. De har så otroligt snyggt och fint.
    Så får det gärna vara i alla affärer.

En högtid i taget.
    Jag håller med dig.
  • AniieeHär

Leverpastejsmacka till frukost.

Jag vet, låter kanske inte på juligt, men det är faktiskt på vörtbröd plus att jag typ aldrig äter leverpastej utom på jul.

• AniieeHär
    fluu skrev 2019-11-06 18:42:55 följande:

Snö idag igen. Även om det inte ligger kvar så höjer det humöret med flera meter :) Jag har ickså bestämt att nu får jag officiellt börja jula mer ordentligt och inte bara i min skyddade verkstad;) Så när maken(dvs jag ) har fredagsfikat på jobbet denna veckan så ska jag gå all in och baka saffransrutor med kanel. Och spara lite till kocken förstås

Jag är inte avis, det är inbillning.
  • AniieeHär
    Nandez skrev 2019-11-06 19:19:41 följande:

Jag har börjat planera lite smått.

Jag har börjat fundera på julklappar. Särskilt till mig själv eftersom jag vet att folk kommer tjata och jag kommer mest bara säga "vet inte".
  • AniieeHär
    UndrandeSökare skrev 2019-11-07 17:01:15 följande:

Hej alla !
    Är det någon som tittat på julfilmer på dvd eller på nätet redan i år?
    Vilka är era favoritjulfilmer?Tomte
    Här finns några förslag på julfilmer om ni börjar längta efter att se julfilm.
    www.juligen.se/julkul/julens-filmer-tv-och-musik/julfilmer/

Dessa har jag sett nyligen:

2018 julfilm på Netflix The Christmas Chronicles med Kurt Russel som jultomten.

Var lite försiktig så det inte börjar likna reklam.

Vad tyckte du om dessa julfilmer då?
  • AniieeHär
    molly50 skrev 2019-11-07 17:53:50 följande:
    Så tråkigt att både han och Arne Weise har gått bort. :-/
    Må de vila i frid!  
    Jättesynd att de gått bort.

Å andra sidan kanske ett steg närmare att få skiten omdubbad
  • AniieeHär
    UndrandeSökare skrev 2019-11-08 15:23:42 följande:

Vem tycker ni skulle passa som julvärd 2019?

Jag tyckte Kattis gjorde ett bra jobb 2018, har läst på nätet att vissa tycker hon borde få bli en ny ständig julvärd, på liknande sätt som Arne Weise tidigare var julvärd i många år i rad.

Vad tycker ni?

Årets svenska julbiofilm är "Jag kommer hem till jul" med bland annat Peter Jöback, Susanne Reuter och Loa Falkman. Nån som har planer att se den?.

Bra fråga. Jag tittar ju inte direkt (på tv öht) så jag har ingen aning. 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!