Jag längtar till jul!!!
Snart December
Tre dagar kvar tills premiären av julkalendern. Jag känner mig som ett barn som inte kan vänta på att få öppna första luckan
Snart December
Tre dagar kvar tills premiären av julkalendern. Jag känner mig som ett barn som inte kan vänta på att få öppna första luckan
Alltså. Va?
Börjar julkalendern IDAG?
Är det alltid så, eller har jag missförstått något? Är det.... genrep, eller vad?
Förste December är ju imorgon! 
Hmm. Det finns inte i SVT1's tablå idag.
Men vad dillar Aftonbladet om? De skriver "premiär idag i svt1 och barnkanalen". Jag blev ju alldeles nervös. Fick kolla dagens datum flera gånger och nypa mig i armen. Trodde jag hade tappat det helt.
Imorgon på SVT1 visas i alla fall S1E1 av Selmas saga enligt tablån klockan 07:15 och 18:45
MEN vill jag tillägga, att om det hade varit lite annorlunda så hade kalendern börjat redan i söndags. I något årtionde från första kalendern började den alltid på första advent ist för första december.
Vad kul att ni är positiva till kalendern. Jag kommer se den ikväll
Tror att jag kommer gilla den med.
Snart är det andra advent! Helt plötsligt gick tiden jättefort känns det som. Men det är kanske för att advent ligger tidigt i år.
Och snön lyser med sin frånvaro här...
Julbord! Är galet sugen på julmat nu pga den dör tråden om vad man vill ha på julbordet.
Och jag får minsann snällt vänta till julafton. Alla andra äter julbord på andra håll så ingen vill äta ännu ett julbord med mig
Men lite julskinka kommer jag nog griljera tidigare! Det ska bli mumsigt!
Och kalendern verkar ju lovande! Den är nog i min smak. Lite gammeldags känsla. JULkänsla.
Jag är också galet sugen på julbord, så jag gjorde julkyckling med rostad brysselkål, rödlök och småpotatis till middag idag och avrundade med tiger-chokladmousse med julmarinerad apelsinsallad. Mums.
På lördag ska jag koka knäck.
Det är ju bara lite mer än en vecka!
Så himla snabbt tiden gått.
Har tyvärr helt förlorat julkänslan, så till helgen ska jag griljera julskinka, lägga in sill och baka pepparkaka för att komma i stämning!
Hade snön tittat fram hade jag jublat. Wink wink, väderguden.
GOD JUL!
Vi har blivit med hus och under husvisningen var inte typ planlösning och andra normala grejer det jag först kollade efter utan var vi skulle ha julgranen Större bostad är också lika med mer julpynt!