Sen tror jag att förre skulle söka sig till akuten om vårdcentralerna var lite bätte. Det går inte ens att ringa till vår vårdcentral för att prata med en människa, det är bara automatiska telefonsvare hela tiden och så ska man knappa in sitt nummer så ringer de upp senare. Och vill man till en doktor så ska man ringa dem personligen och boka tid. Varje doktor har kanske telefontid en halvtimma tre dagar i veckan, sen är deras telefontider fyllda och man får försöka nästa dag. Jag har försökt få tag på min läkare i över en vecka och det är helt lönlöst. Har försökt att lämna meddelande till henne att ringa upp mig, men det gör hon inte för det måste gå genom hennes j*vla telefontid. Inte konstigt att folk tröttnar till slut och åker in till akuten, där får de åtminstående träffa och prata med en livs levande doktor.
Samma sak med min mamma som har en psykisk sjukdom. Hon har kontaktpersoner, läkare osv men det funkar inte för de håller ju inte kontakten med henne. Och när en patient har en diagnos då isolering och socialaproblem är en stor faktor i det hela så krävs det ju att kontaktpersonen anstränger sig (inte minst för att det är hennes jobb), men det funkar inte. De skiter totalt i min mamma. Ringer jag upp dem så ringer de inte upp mig. Däremot om jag åker dit och sätter mig, och säger att jag vill prata med en ansvarig (och hotar med att kedja fast mig i elementen om jag inte får det) då får jag prata med nån. Sen lovar de guld och gröna skogar, och vad händer??? NADA....