• Snowman

Singel föräldrar

Vi som söker efter någon eller efter nya vänner ..''

Skoj och dra igång en tråd igen om vi som är singlar och jakten på kärleken
    eller för oss som even söker efter fika vänner :)

• Svar på tråden Singel föräldrar
  • Signa tur
    Singel Man skrev 2010-07-13 00:05:00 följande:

Hunden Är en blandning på schäfer/rottis, och han är 8 år som min dotter..., Nja känner mig rätt trygg så kommer inte bli nåt sånt, Nu har jag inte sett den filmen trots jag är film tokig men har lite svårt för svenska filmer, klarar av beck,wallander, men sen, hmm

Ja som nån sa, kan kärleken komma knacka på, så hade det varit trevligt, men den risken är väl rätt liten..

Hoppas ni alla har en trevlig vecka b.t.w,

Jasså, har du en sån hund?! Vad lustigt. Brukade nämligen vara extramatte åt just en hund med den blandningen. Han såg mest ut som en rottis, med stort huvud och stor muskulös kropp. En riktig snygging!!

Skönt när de kommit upp lite i åren och mognat till lite. Hundarna alltså.

Apropå det med hästen hade det nog jag som skenat iväg med hästen, men utan den rätta outfiten..

Sommaren med Göran är faktiskt jätterolig! Har den hemma t.o.m och den får jag se på (ofrivilligt) titt som tätt då min 10-åring inte tröttnat på den ännu. Så ge den en chans!
    vårosommarlängtan skrev 2010-07-13 09:19:48 följande:
    Hej!
    Singelmamma med son på 11 år i Göteborg!
    Kul med fler som tittar in..   Hej!
  • che

Hej hallå, sluter upp med er här, jag! Men alla verkar ju bo i Sthlm o Skåne så att träffa någon över en fika lite så där spontant verkar vara svårt då jag bor i Dalarna :)

Singelmamma till en liten tjej på 2 månader
  • MikuAndSaraLi
    Heavenlyfaith skrev 2010-07-12 02:36:09 följande:
    Mamma i Enköping som inte tror på att finna nån kärlek på Familjeliv... men nya bekantskaper e trevligt :)
    Måste hålla med och lägga till denhär tråden i favoriter ^.^
  • Singel Man
    Signa tur skrev 2010-07-13 10:04:27 följande:
    Jasså, har du en sån hund?! Vad lustigt. Brukade nämligen vara extramatte åt just en hund med den blandningen. Han såg mest ut som en rottis, med stort huvud och stor muskulös kropp. En riktig snygging!!

Skönt när de kommit upp lite i åren och mognat till lite. Hundarna alltså.

Apropå det med hästen hade det nog jag som skenat iväg med hästen, men utan den rätta outfiten..

Sommaren med Göran är faktiskt jätterolig! Har den hemma t.o.m och den får jag se på (ofrivilligt) titt som tätt då min 10-åring inte tröttnat på den ännu. Så ge den en chans!
    vårosommarlängtan skrev 2010-07-13 09:19:48 följande:
    Hej!
    Singelmamma med son på 11 år i Göteborg!
    Kul med fler som tittar in..   Hej!

stämmer här med, Rottis päls, teckning, fast mer schäfer kroppen, men jättego och stabil kille.. jo ligger i datorn bland alla andra filmer , så skall nog kolla på den, Trevligt massa folk runt Göteborg som trillar in, Tycker jämt annars alla bor i Stockholm typ....

Dottern leker på utsidan med kompisar, skall snart bli hämtat av sin mor, och jag haha städar lgh, Finns nog inte kvar snart...phuu vad kvavt o vart det är, huvudvärk oxo.. Kan inte regnet komma så det släpper...

Har en bil som skulle behövas städas klart oxo, höll på igår men blev både mörkt och regnade massa..

/T

• ensamstående mamma till 2

Här är en ensamstående mamma till 2 tjejer på 3 o 6år.Bor i Göteborg.

• Signa tur
    Singel Man skrev 2010-07-13 17:30:56 följande:

stämmer här med, Rottis päls, teckning, fast mer schäfer kroppen, men jättego och stabil kille.. jo ligger i datorn bland alla andra filmer , så skall nog kolla på den, Trevligt massa folk runt Göteborg som trillar in, Tycker jämt annars alla bor i Stockholm typ....

Dottern leker på utsidan med kompisar, skall snart bli hämtat av sin mor, och jag haha städar lgh, Finns nog inte kvar snart...phuu vad kvavt o vart det är, huvudvärk oxo.. Kan inte regnet komma så det släpper...

Har en bil som skulle behövas städas klart oxo, höll på igår men blev både mörkt och regnade massa..

/T

Lägg upp en bild i forumet så jag får se på godingen då? Jag tycker rottis är otroligt vackra och även schäfer (och visserligen alla andra hundar också för den delen..) så det blir en lyckade kombination. Min erfarenhet av blandraser är att de är mindre sjuka än renrasiga. Hade en blandras som blev 16 år, han hade inte en enda sjukdom utöver en testikelcancer som kom plötsligt det sista av hans tid i livet, medans den renrasiga hunden var för jämnan sjuk i halsen främst.

Känner du dig nöjd nu när dte regnat lite grann? Städat bilen? Hunnit se på "Sommaren med Göran"?
    Får du hunden med dig ut när det regnar?

Kul att det tittar in fler gbg:are här i tråden!
  • Singel Man

Bild så ser min lille kille ut ,k Hoppas alla har det gott i sommar värmen, SJälv precis hemma stund sen efter varit hoppat, badat i en mysig insjö ....

• Singel Man
    Singel Man skrev 2010-07-16 17:36:08 följande:

Bild så ser min lille kille ut ,k Hoppas alla har det gott i sommar värmen, SJälv precis hemma stund sen efter varit hoppat, badat i en mysig insjö ....

hmm bilden kom bland mina bilder , får kika där..sorry...
  • Signa tur

Åhhh, jag har fallit som en fura! Vilken snygging du har, och vilken fin bild! Han hade ju stående öron, det har inte "min" hund, han ("min") verkar ha större huvud också, mer rottishuvud.

Vilken dag det var igår!! Fyllde ju år och fick uppvaktning av den stora med vacker skönsång, sen var vi ute heeeeela dagen och kom hem sent på kvällen. Mötte på bl.a Leif "loket" Olsson ute på Hönö. Inte undra på att dagen blir bra liksom...Tungan ute

Insjö måste vara varmt att bada i nu när havet reda är så varmt?

Hoppas ni andra fått njuta av solen och härliga bad!
  • Heavenlyfaith

Okej... du kör hundtricket
    Var är bilden på dig själv???
    Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
Svar på tråden Singel föräldrar