• Sssannas

    Bf jan - mar Kalmar län?

    Va inte många aktiva här, så jag puffa lite ;)
    Har med BF 27 mars..  

  • Sssannas

    Ja den kanske kommer igång så småningom, när man våga ge sej till känna ;)
    Vi får helt enkelt hålla den levande!
    Såg att bebis va beräknad till mitten på januari, så, hur mår du? 

  • Sssannas
    lolo21 skrev 2010-09-28 14:51:32 följande:
    Tack bra, kassa värden bara så jag får dropp på förlossningen. Tiden går ju så galet fort andra gången! Hur mår du då?
    Aha vad är de för världen?
    Nja betydligt sämre denna gången, men jag är på benen så ska inte klaga! =) 
    O börjar mår bättre, så förhoppningsvis är man sig själv snart igen ;) 
    Ja de går betydligt fotare när man redan har en.. Vilken vecka är du i?
  • Sssannas
    lolo21 skrev 2010-09-28 20:03:56 följande:
    Feritinvärdet, järnet alltså. Har fått dropp var tredje dag i 16 dagar, nu ska nya prover tas o förhoppningsvis slipper jag en omgång till;P Usch då, är det illamående eller fogarna som krånglar, eller ngt annat? Jag vr sjukskriven från vecka 5 förra gången för fogar o ischias, men tkr peppar peppar att iaf fogarna är lite bättre, hittils. Är vecka 25 i morgon:)

    Vilken vecka är du i? Hur gammal är din son/dotter? Min är född 07, han fyller tre på lördag=)
    Uch då de låter inget vidare! Jaså började du känna de så tidigt? Stackare.. 
    Nä illamående, extrem trötthet, som dock börjar ge med sig, inbillade mig i helgen att jag började känna av foglossning, men de va nog bara inbillning *peppar peppar*. 

    Gick in i vecka 15 igår, blev flyttad 6 dagar på UL.
    Rasmus är född i januari i år, så han är 8 månader.
    O vad roligt med födelsedag!

    Är du sjukskriven även denna graviditeten då? 
  • Sssannas
    lolo21 skrev 2010-09-28 20:47:11 följande:
    Oj så härligt att få så tätt=) Vecka 15, då var man ju gaalet trött, förstår att det är tungt. Usch illamående är verkligen inte roligt. har du mått som förra grav. eller är det stor skillnad? ska ni ta reda på kön? jag skulle gärna vetat denna gången, för att kunna förbereda wille lite mera, men mannen vill inte;P Ska göra TUL i vecka 32, får väl se om man kan se nåt då;P

    Inte så långt till RUL för er då? Nej jag jobbar timmar o tänkte gå hem i november, det ska bli såå skönt. Jobbar som uska, alldeles för tungt. vad jobbar du med, eller du är väl FL-ledig nu förstås, vad härligt=)
    Jaa bara man slipper tröttheten så blir allt mycket lättare, men men, de är ju inte värre iaf =).
    Nä denna gången är helt tvärtom, sist mådde jag prima från dag ett fram till förlossningen i stort sett. Men de beror nog mycket på att man bara hade sig själv att "tänka" på då.. nu har man ju ett litet liv till o ta hand om. Hur vad det för dej? Eller de kanske man hinner glömma på 3 år? ;) 
    Jag är med sugen på o veta. men samma här, sambon sätter stopp för de. Så få nog snällt vänta tills de är dags. Jaha har de hänt något, med tanke på att du ska på TUL, eller har de med dina värden o göra? För annars gör man väl inte de?

    Nja, vi ska inte på RUL försen i slutet på vecka 20.. eftersom vi va på ett ultraljud för bara någon vecka sen.
    Ja då gör du verkligen rätt i o gå hem! Jobbar med som uska inom äldreomsorgen, och gå på timmar. Jobbat lite nu senaste tiden för o dryga ut på dagarna, så vi kan va hemma båda två ett litet tag sen. 
    caos skrev 2010-09-28 20:50:38 följande:
    bf 7 Januari
    Välkommen Caos! Trevligt med flera. 
    Vart bor du? I Kalmar?
     
  • Sssannas
    caos skrev 2010-09-29 09:51:52 följande:
    smedby....väntar nr 2
    Jaha oki, trevligt! Hur gammal är din första? 
    Väntar med nr 2, blir 14 månader i mellan om liten kommer när de är beräknat.. 
  • Sssannas
    lolo21 skrev 2010-09-29 21:00:05 följande:
    Hmm spännande det där med att må så annorlunda, jag tyckte början var annorlunda mot förra gången, men nu ganska likt. Har en vild krabat där inne, precis som sin storebror=) Har du kunnat känna ngt än, eller är det för tidigt? Aha, vad det nupp ni gjorde? Såg allt bra ut? :)
    Jaa jag har morbus crohn o det kan göra att bebisen föds tidigt eller växer dåligt, så därför gör man TUL. Skönt att de håller koll. Har du fått någon bra BM då?
    Åh vad skönt att kunna vara hemma båda sen. Mannen ska vara hemma fredagarna, det tkr jag ska bli skönt, är van att han jobbar massor annars. Man kan behöva vara två i början gissar jag:)
    Ja de är de lite spännande, men jag tror de är en liten pojk även denna gången. Men så klart är vad som välkommet! O va härligt o känna en massa, Rasmus va inte så jätte livlig faktiskt, klart jag kände honom men inte alls så mycket som en dela andra beskriver.. Nä inte än känner jag något. Men vad jag längtar!
    Ja precis de va nupp, o allt såg ut precis som det ska! =)
    Jaha, men vad bra att de följs upp ordentligt. Fick du ditt första barn tidigare? Har du några "misstankar" om de är för en liten där inne?
    Jodå, samma som förra gången. Helt oki tycker jag. Du då, har du en bra BM?

    Härligt o för länga helgen! Ja de blir nog ingen längre period vi är hemma båda =/ Men sommaren iaf.  
  • Sssannas
    Maskrosungen skrev 2010-09-30 09:52:58 följande:
    Är nyfiken på vad ni jobbar med eller vad ni gör om dagarna!
    Själv är jag sjuksköterska på sjukhuset i kalmar
    O va kul att du med skriver här! O spännande att vi är i samma vecka =), vilket datum är du beräknad till?
    Skönt att du mår bättre, hoppas med på de snart.. men de känns bättre för varje dag!

    O va kul. Själv är jag utbildad usk, jobbar förtillfället inom äldreomsorgen. Men har lite smått börjat fundera på att plugga till sjuksköterska, när bebisarna är klara ;). Men just nu är jag hemma o är njuter av mamma livet! 
    Vilken avdelning jobbar du på? (om man få va nyfiken) 
  • Sssannas
    Maskrosungen skrev 2010-09-30 22:10:55 följande:
    Jag är  nu flyttad och beräknad till 26/3. Var samma bf förut tror jag (första datumet vi fick var 27/3).

    Vilken avdelning håller jag för mig själv i tråden då det ibland blir lite jobbigt om man haft hand om anhöriga osv.
    Hoppas ni förstår!
    Ja men bara en dag, skönt! Vi blev flyttade 6 dagar.. lite små drygt. Men vår kille kom 11 dagar innan Bf, så jag hoppas de blir så även denna gång. Men, ställer in mig på att gå över 14 dagar för att slippa bli "besviken".

    De förstås verkligen! =) 
  • Sssannas
    lolo21 skrev 2010-10-01 07:45:14 följande:
    Jag var också inställd på att det nog är en gosse till, sen trodde jag att det var en tjej ett tag. Nu har jag ingen aning igen;P Så det varierar. Härligt att allt såg bra ut på nupp! Vart var det du bodde? *glömsk* Jaa jag är nöjd med min BM. Hade du en bra förlossning förra gången? Då gissar jag att ni behöver köpa ännu mindre saker än oss, nästan lite trist att ha allt denna gången. Men min man tkr det är skönt, jag har totalt shopping-galen förra grav. ;P Men syskonvagn ska vi köpa iaf, en babytravel. Hur ska ni göra med vagn? Jag har en bugga med ståbräda, men den vill jag _inte_ köra i vinter om det blir som förra året...
    Jo jag har nog med lite olika känsla från vecka till vecka, men pojk för tillfället.
    Vet inte om jag skrivit de, bor i Nybro sen november förra året. Vart bor du?
    Jo förlossningen gick bra, de blev lite segt o långdraget i slutet, så dom behövde "trycka" på magen.. annars inga hjälpmedel. Men 17 timmar från vi kom in, o de verka va "normalt" med första. Hur var de för dej?
    Ja här blir de nog inte mycket köpt innan, väldigt tråkigt! Haha ja man bli nog de, jag har massa "onödiga" saker som inte ens blivit använt..
    Jo vi ska köpa syskonvagn, men jag vill ha en så man kan vända bebis sittdel mot sig med, men kommer inte på vad dom heter nu. -Men babytravels verka ju vanligast, men jag har ett tag till på mig o vela ;)
    Ne huu de kommer ju inte gå, denna vintern ska ju tydligen bli värre.. om vi ska tro dom som vet. 
Svar på tråden Bf jan - mar Kalmar län?