4wd vs Antisladd
Vad är er åsikt angående vad som är säkrast om man måste välja mellan en bil som har4wd eller en bil med antisladdsystem.
Vad är er åsikt angående vad som är säkrast om man måste välja mellan en bil som har4wd eller en bil med antisladdsystem.
Föredrar 4wd.. Inte sådan där nippon-drive som är framhjulsdriven tills du sitter fast för att sedan gräva ner bakhjulen också utan "riktig" fulltime 4wd eller manuellt i och urkoplingsbar,. Kör mycket vintertid på snö isväg och tycker inte om fordon som ändrar beteende mitt i en kurva... Kommer inte riktigt överens med antisladd alla gånger även om det är ett mycket bra hjälpmedel.. Men då är jag ju kanske lite speciell eftersom jag verkar vara rätt ensam om att anse att bakhjulsdrift är att föredra framför sniksorkdrift( framhjulsdr.)
Min Merca är bakhjulsdriver tills framhjulen behövs, 4matiken är äldre på min så det tar kanske 2 sek för den att hoppa i, så man kan sladda lite, om man nu tycker att det är skoj ;)
åsså slipper jag göra bromsprov på Bilprovningen ;)
Känns faktiskt mindre överaskande med först bakdrift innan fyr än först fram sedan fyr av ngn konstig anledning..
Dom på bilprovningen ska använda den spaken och koppla bort 4hjulsdriften vid besiktningen.
För går det att köra bilen i bromsprovaren så ska dom göra det men det finns dom som inte "orkar"
koppla bort 4hjulsdriften. Det gäller samtliga 4hjulsdrivna bilar.
Bilprovningen har en lista på vilka bilar som får köras och hur man ska gå tillväga när man utför provet.
Listan kommer från generalagenterna.
Självklart är det inte ditt jobb att koppla ur den.
Min bil stannar iallafall så bra så man nästan blir rädd ;)
Klarar man inte att köra i snö eller regn utan datorassistans kanske man ska ta bussen?