Tack Hanni! Vad mysigt det måste vara att känna rörselser, och härligt att se att allt ser bra ut på rul. 
Själv är jag hemma igen efter 6 v semester. SÅ skönt. Resan var horribel. Tog postafen eftersom jag började resan 06.00 och jag fortfarande brukar må illa till ca 10-11. Dessutom blir jag både åksjuk och sjösjuk nu. Tog hytt på färjan, bra val då det gungade så jag mådde illa trots postafen. Satt på en full buss till Sth med hunden och hamnade bredvid en nerspydd bakfull kvinna. Tänkte för mig själv att enda fördelen är att om jag spyr så är jag fortfarande inte äckligast här.. Fick vänta 5 timmar på Arlanda och det regnade så jag kunde inte ens gå i skogen med hunden ordentligt och på Arlanda får man inte sova..de väcker en.
 Fick vänta 5 timmar på Arlanda och det regnade så jag kunde inte ens gå i skogen med hunden ordentligt och på Arlanda får man inte sova..de väcker en. Om och om igen..Jag var säkert ännu tröttare pga postafetebeltten. Rekordkoma. Till råga på allt tog knäckebrödet-min livboj mot illamående- slut på flygbussen hem och jag höll på att börja lipa av utmattning och illamående. Lipade först när jag landat på min egen säng. Raraste sambon sa "nu får du vara hur otrevlig som helst, bara sova eller skita eller rapa och spy om du vill"
 Om och om igen..Jag var säkert ännu tröttare pga postafetebeltten. Rekordkoma. Till råga på allt tog knäckebrödet-min livboj mot illamående- slut på flygbussen hem och jag höll på att börja lipa av utmattning och illamående. Lipade först när jag landat på min egen säng. Raraste sambon sa "nu får du vara hur otrevlig som helst, bara sova eller skita eller rapa och spy om du vill"  Då lipade jag lite till av lycka.
 Då lipade jag lite till av lycka.  Han hade städat, köpt blommor och lagat mat.
 Han hade städat, köpt blommor och lagat mat. 
En helt bisarr dag. Men annars mår jag bra och ser fram emot att skriva in mig vid mödrarådgivningen. Här skriver man in sig hos en gynekolog, som sedan blir ens förlossningsläkare och denne följer en under hela garviditeten. Sen består själva rådgivningen av fysioterapi, där man diskuterar kost och får ett personligt träningsprogram, samt hjälp med krämpor och andningsteknik/avslappning. Verkar helt ok, men annorlunda än i Finland där man går hos hälsovårdare och/eller barnmorska och bara några få gyn-kontroller för UL. 
Hur många ultaljud "ingår" i Sverige, eller varierar det? 
Riza - 30, BF 14/1 2011, barn 1 och 2, Jönköping
Hanni - 33, BF 14/1 2011, barn nr 1
Erka - 30, BF 29/1 2011, barn nr 1, Piteå
Minea - 32, BF 14/2 2011, barn nr 1, Oslo
Tussebus 33, BF 22/2-11, barn nr 1, Sthlm
Rynna - 31 BF 1/3 2011, barn 1, Göteborg
Kalaspuffan - 34, BF 12/3 2011, barn nr 1, Sthlm
Millan75- 35, BF 18/3 2011, barn nr 1, Uppsala
Rundabullar-31, BF 18/3, barn nr 1, Belgien