Inlägg från: Rundabullar |Visa alla inlägg
  • Rundabullar

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hejåhå skrev 2010-09-20 16:28:51 följande:
    Vad tråkigt att höra! Vet du varför du fick lite sämre siffror? Beror det på hormonerna, din ålder eller nackspalten?
    Det var min sambo som ringde efter provsvaren och läkaren sade bara att det här var det enda att kommentera. Min ålder är ju 31, så jag borde inte vara i riskzon pga ålder, och på UL såg allt "perfect" ut. Vet inte måtten, men tydligen normalt för veckan jag var i. Så det är troligen nånting i blodproven som dragit ner.

Läkaren ville bara träffa oss så snart som möjligt och diskutera. Det blir på onsdag, hoppas det klarnar lite då. Vi kommer att tenta honom rejält. 

Det är bara att få tiden att gå nu och försöka att inte oroa sig.

Vad härligt att allt såg bra ut för dig Niiskuneiti! Glad Jag tyckte också allt var tydligt på UL, men sen när jag tittar på bilderna så är det allt annat än tydligt..
  • Rundabullar

Fast jag skulle inte kommentera någon annans graviditet, om den inte berättar själv. Inte förrän det är mycket uppenbart. SÅ pinsamt om det inte är så eller om chefen hör och den andre inte berättat än. Oskyldig

Du får nog berätta för dem så de vågar dela din nyhet!Glad

• Rundabullar

Diskuterat fram och tillbaks, men det blir fvp för oss. Förhoppningsvis får vi en tid måndag eller tisdag, då har vi svaret på 3 dagar. 

Relativt kort väntan. Puh.Obestämd 

• Rundabullar

Sensa: Låter som en underbar kväll! Ryktet är säkert igång.Skrattande Folk brukar inte kunna hålla roliga nyheter.

Hejåhå: Fin mage på gång! Jag är i v 15+2 och har mindre mage än du, men jag är lite mulligare från början, tror jag. Så jag ser fortfarande ut som jag gått upp lite, vilket jag inte har ännu. 

Erka: Tack!! Vi fick tid till nästa onsdag, hade hoppats tidigare, men det är ju inte så jättelänge dit.

Annars har jag mått ganska bra senaste dagarna, varit lite piggare och försökt röra på mig lite mer. Röra sig funkar bra, men stå still funkar dåligt. Då åker blodtrycket ner i hälarna så jag måste sätta mig. Tänker att det säkert är mer hälsosamt med lågt blodtryck än för högt, så jag upplever det inte som så stort besvär. 

Jag tror att jag kände fosterrörelser i förrgår. Låg på soffan på rygg och det liksom kittlade och bubblade lite i nedre magen. Inget kurr och inte på samma ställen som när man är lite körig eller bubblig i magen. Men inget sedan dess och det kan ju varit nåt annat.  

• Rundabullar

Jag märker absolut av sämre kondition. Säkert mycket för att jag mått dåligt och varit trött så jag har helt enkelt minskat mina promenader med mer än hälften..Obestämd

Men idag har jag anmält mig till mamma-yoga så det ser jag jättemycket fram emot! Skrattande

• Rundabullar
    Sensa skrev 2010-09-27 23:36:08 följande:
    Mammayoga har jag funderat på!

Bör man ha yogat innan?

För isf är jag nog ingen bra kandidat, jag har aldrig yogat innan och är stel som ett kylskåp :)
    Rynna skrev 2010-09-27 18:24:12 följande:
    Haha! Jag promenerade just förbi typ Skatås! Nere på Delsjövägen. Lägenheten vi köpt ligger 3min från Härlanda tjärn. Det blir nog en del barnvagnspromenader där i vår.
    Man behöver inte ha yogat tidigare. Jag yogade under studietiden, men är nu både stel och i dålig form. Ska och prova ikväll, blir spännande! Och förhoppnignsvis träffar jag några andra trevliga gravida. Jag känner ju inte så många här ännu och känner att jag verkligen vill bygga upp en kontaktnät tills bejbisen kommer. Så man har nån att promenera med och så, vill inte bli ensam på dagarna när alla jag känner jobbar. Glad
  • Rundabullar

uuu. Foglossning. Ser INTE fram emot det. Hoppas det inte förvärras!!

Vår dag blev inte som vi tänkt. Nån jätteexpertläkare vid universitetssjukhuset skulle ta vårt fvp. Hennes underläkare gjorde ett föreberedande UL och allt såg bra ut. Troligen väntar vi en pojke.

Läkaren som skulle utföra punktionen var otroligt sympatisk och intagande. Hon diskuterade riskerna, som bedöms till 1/200 för missfall. "jag är duktig, men det är fortfarande risken", sa hon uppriktigt. Hon frågade om våra tankar kring DS och gav oss möjligheten att inte ta risken med ett fvp, eftersom vi skulle behålla barnet med DS-om allt annat ser bra ut och det inte verkar finnas ytterligare komplikationer.

Sen gjorde hon ett mycket grundligt detaljUL som tog en evighet. Mätte och mätte och räknade. Alla inre organ är rätt storlek, 10 fingrar, 4 hjärtkamrar-ALLT såg helt normalt ut och inget tyder på komplikationer. Vad man kan se nu.

Då bestämde vi trots allt att inte göra fvp. Vi får göra ett till detaljUL för samma läkare om 3v, då kan hon se ännu mer på hjärtat. Om vi ändrat oss eller nåt ser dåligt ut då kan vi göra fvp då.

Jag är så GLAD att läkaren diskuterade och lyssnade utan att döma! Beslutet känns helt rätt och jag är glad att det var sambon som föreslog att vi inte skulle ta provet ändå, eftersom han var den som mest ville ha provsvaret, medan jag velat. Nu är vi helt överens.

Lättad och glad känns det som att jag fått tillbaks min graviditet. Solig

• Rundabullar
    Tussebus skrev 2010-10-02 23:01:44 följande:
    Jag är 33 och bor norr om stan. Har bf 22/2-11. Vill också börja på gravid yoga men samtidigt gå kvar på karaten samt klara av körkortet...hm...så jag tar körkortet först tror jag. 

Alla tjatar på mig att äta mer. Jag försöker men inget smakar mig och jag blir mätt efter ca 1/2 portion... Har iaf gått upp 4kg so far. Är i v. 19+3 nu. 
    Men har du gått upp ändå, så verkar du ju få i dig vad du behöver. Jag är i v 17 och blir också mätt av jättesmå portioner, men jag äter oftare istället. Mycket tomater och morötter knaprar jag..och lite annan frukt.

Tänker att det jag äter ska vara hälsosamt i varje fall, för jag är mer orolig för att gå upp alldeles för mycket. Så vi har en infört en regel att det inte får finnas choklad eller kakor hemma. Vill vi ha efterrätt köper eller lagar vi för den dagen, men inga rester i skåpen. Det funkar, för jag är inte alls sugen, men finns det så äter jag det ändå..Skäms
  • Rundabullar

Niiskuneiti: Vad skönt att allt såg bra ut!! Solig Vi har nästan 3v kvar till vårt detaljultra, men den 15 ska vi på rutinultraljud till vår vanliga läkare innan dess. Jag är rätt nyfiken på mitt blodtryck, har stora problem med att stå.

Igår var jag på shopping för att köpa första mammabyxorna och va tvungen att lägga mig på golvet på hm. Enda stolarna fanns i omklädningsrummen och dit var det kö..Skäms
    Ibland måste jag sätta mig eller böja mig ner bara för att det är rödljus eller i väntan på hissen. Att stå i kassaköer går inte. Alla säger att det är helt ofarligt, men det är onekligen lite besvärligt ändå.

Igår när jag skulle sova och ibland när jag ska vila känner jag pulsen i hela kroppen. Lågt blodtryck är väl ok, men jag hoppas att det inte pendlar mellan högt och lågt för mycket.

Sensa: vilken vecka är du i? Min mage har kommit plötsligt den här veckan. v18 imorgon. Och rörselser kände jag för ett tag sedan första gången, men sen var det tytst ett tag och nu är det oftare, men inte varje dag.

Tror det är väldigt olika hur mycket man känner och hur magen växer! Man hinner nog vara tjock så man blir led på det också innan man har sin bejbis! Glad

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011