• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej alla! Nu är jag tillbaka, har mått lite bättre idag, har till och med klarat åka hem till mina föräldrar en stund, och tagit hand om all disk och fixat till diskbänken som blivit väldigt lidande nu när jag varit så dålig   Och hittils idag har jag bara kräkts två gånger, hoppas verkligen att det inte bara är en tillfällig förbättring utan att det faktiskt börjat vända nu!

Längtar till onsdag för då skall jag på inskrivning!

• Quirall

mår inte så bra längre, vet inte om jag kommer kunna jobba i morgon, eventuelt åker jag dit en stund och försöker, jobbigt bara att om det inte går måste jag försöka få tag på en läkare som kan sjukskriva mig igen och det var ju inte så lätt sist gång :(

• Quirall
    Sensa skrev 2010-08-08 14:09:32 följande:
    Trist att du mår så dåligt.
    Nu får jag lite dåligt samvete för att jag gnällde igår kväll under konserten och på hemvägen.

Hoppas du kan få vara hemma och vila upp dig.
    Haha inget att ha dåligt samvete över, jag får också dåligt samvete ibland när jag gnäller, jag är ju faktiskt gravid och har förhoppningsvis ett friskt och starkt litet knytte där inne, det finns ju de som inte har sådan tur! Men mår man illa så gör man och då måste man få klaga lite ibland.
  • Quirall

Hej alla! Länge sedan jag skrev här nu men är inne och kollar titt som tätt för att se hur det går för alla. Jag hade en dag från hell igår med superhuvudvärk och kaskadspyor.. men är som tur är bättre idag, fint att jag prickade in det på mina lediga dagar iaf, har inte råd att vara sjuk mer nu!

Jag är inte riktigt redo att tala om precis vart jag bor än eftersom det är en liten stad men uppdaterar längre fram när jag känner mig redo.

Riza - 30, BF 14/1 2011, barn 1 och 2, Jönköping
    Hanni

- 33, BF 14/1 2011, barn nr 1
    Erka
     - 30, BF 29/1 2011, barn nr 1, Piteå
    Minea
     - 32, BF 14/2 2011, barn nr 1, Oslo
    Tussebus 33, BF 22/2-11, barn nr 1, Sthlm
    Rynna - 31 BF 1/3 2011, barn 1, Göteborg
    Quirall-30, BF 5/3 2011, barn nr 1, Västkusten
    Kalaspuffan 
    - 34, BF 12/3 2011, barn nr 1, Sthlm
    Millan75- 35, BF 18/3 2011, barn nr 1, Uppsala
    Rundabullar-31, BF 18/3, barn nr 1, Belgien

• Quirall

Oj nu var det längesen jag gav livstecken från mig. Men beror endast på att jag varit för trött för att sitta framför datorn på kvällarna.

Tack för att du tänker på mig Rundabullar! Och visst är det bättre nu, klarar av jobbet ganska bra, speciellt kvällspassen, men när jag väl kommer hem är jag helt slut! Beror säkert på att jag blivit lite förkyld också, jag skall inte skylla allt på graviditeten.

Det där med hjärtklappning har jag också emellanåt, när jag känner på hjärtat verkar det slå normalt, men känns som det slår mycket hårdare än annars när det inträffar. Jag blir lika nojjig varje gång eftersom jag är opererad för ett medfött hjärtfel där symtomen var just hjärtklappning, men då snackar vi riktigt hjärtklappning, på den tiden innan de äntligen hittade vad felet var brukade jag flera gånger i veckan få sådan hjärtklappning att pulsen gick upp i över två hundra och var svår att hinna med att räkna, svimmade också vid ett par tillfällen. På grund av att jag har ett minne av att någon läkare då nämnde att det var ett medfött hjärtfel, bara att det inte yttrade sig förrän i tonåren vill min BM nu ha journalerna från den tiden, men det var visst inte bara att ringa in och få dem som jag trodde, nejdå det skall vara blanketter hit och blanketter dit, gah saknar mitt gamla jobb där man hade tillgång till skrivare och kopiator!

Jag är iaf i v.13+1 idag så känns som att man borde börja slappna av snart, den värsta risktiden är ju över, men det är nog tur att jag fortfarande mår illa ibland och behöver kräkas på morgonen, annars hade jag nog trott att jag inte var gravid längre, jag vill ha mage och känna sparkar NU!!

• Quirall
    lier1979 skrev 2010-08-30 12:13:25 följande:
    Måste klaga lite, har fått så ont i svanskotan! När jag har setat ett tag så kan jag knappt resa mig! Jobbigt! Undrar varför, kan foglossning göra så att man får ont i svanskotan??? Verkar konstigt...

Är det någon annan som har ont där?
    Jag har också ont i svanskotan, tror det kan komma från foglossning, känns värst när jag går i trappor och när jag suttit på huk framför toaletten för länge...
  • Quirall
    Kattflickan skrev 2010-08-30 21:51:20 följande:
    Åååå vad härligt att känna av bebben, längtar tills jag kan det.

Jag har precis gått in i vecka 12. Om lite mer än en vecka ska jag göra KUB-testet.

Hoppas snart att jag får mer energi, har hört att det ska vända kring vecka 13 och man ska bli piggare igen. Idag har jag bara handlat och lagat mat, sen däckade jag.

Millan

Vill med känna min lilla!

Men du lägg inte upp allt hopp på det där med V.13... Jag hade lite för höga förhoppningar och nu sitter jag här i V.13+2 och har börjat kräkas mer igen, klarar knappt ta mig upp för trappen här hemma utan att behöva springa in på toan... och när klockan är sju på kvällen vill jag bara gå å lägga mig. Nu behöver det ju inte bli så för dig men som sagt, ta det med en nypa salt, verkar som det är väldigt olika för alla. Men jag hoppas så klart att du får den omtalade vändningen och känner dig mycket piggare Glad
  • Quirall
    Rundabullar skrev 2010-08-31 09:39:10 följande:
    Tror inte att man kan göra så mycket mer..eller jo, vila.Obestämd Men hur kul är det? 
    Jag har varit dunderförkyld, men igår var jag på benen igen, tar det lite försiktigt då hostan hänger kvar, men jag var verkligen däckad i nästan 4 dagar.

Krya på dig Millan! 
    Usch låter jobbigt, jag är med förkyld, men inte så illa som du haft det, skönt att du är på benen igen! får du ont i magen när du hostar? jag måste liksom hålla upp magen eller hur jag skall säga (och då är den inte ens speciellt mycket större än i vanliga fall, även om min mamma sa i går att nu "hade jag jaggu nima blitt tjock" hahah min goa mamma) men det är samma när jag nyser, lägger jag inte en arm ungefär i höjd med blygdbenet gör det jätteont. för att inte tala om att min onda höft som absolut inte mår bättre av att jag blivit gravid, känns som att den går totalt sönder om jag inte tänker mig för när jag sitter ner och nyser. Oj oj min stackars skröppliga kropp hur skall den klara fem månader till av det här Skrikandes Men det är ju bara att stå ut, är ju värt all smärta och slit sen när man får hålla sin lilla skatt i famnen!
  • Quirall

Jag tycker faktiskt att jag nyser mindre! Men det beror på att jag i normala fall är allergisk mot i princip allt, kvalster, pälsdjur, alla sorters pollen ja det mesta som sagt, så jag nyser jämnt. Men något helt fantastikst med den här graviditeten är att jag mått jättebra från allergierna den här säsongen, i normala fall tar jag allergitabletter från mars till oktober-november, och sen även under några veckor i december-januari när det är hyacinter, julstjärnor och granar vart man än vänder sig! Var ritkigt orolig hur jag skulle klara mig utan mina tabletter när vi började försöka bli gravida men det har som sagt gått superbra, har inte varit så bra från allergierna på många år! Men lite nysningar har ju ändå, speciellt nu när man är lite krasslig av förkylning.

• Quirall

Hmm nu blir jag lite tveksam, jag hade bestämt mig för att inte göra kub/nupp, men sen när man ser att det är så många som gör det så börjar jag känna att jag kanske skulle gjort det ändå.. Bm nämde det inte ens på inskrivningen, tror de kör strikt med att det bara är de som är över 35 som blir erbjudna det här. men jaja det är väl i princip försent att göra det nu iaf så jag får bara se fram emot vanliga UL istället, skall ringa nästa vecka och boka tid.

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011