• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

I går var jag och inhandlade mina första gravidkläder! Blev ett par strumpbyxor från Lindex, bara besviken att det int e fanns några härliga grova stickade strumpbyxor, tycker det är så snyggt till jeanskjol, och just en jeanskjol fick jag tag på på H&M men nu är jag lite villrådig, köpte ett par beige manchesterbyxor där också som passa bra över lår och rumpa nu men fortfarande är rymmliga i strechdelen över magen, hade tänkt lämna tillbaka dem då jag tror jag kommer gå upp även över lår och rumpa tyvärr. Men idag när jag provade jeanskjolen och även ett par andra jeans som jag köpte så är ju de sopass stora över mage, och rumpa/höfter så de inte såg klokt ut å knöla in det under en tröja. attans hade tänkt vara ekonomisk och köpa kläder nu som skulle räcka hela graviditeten, och inte bara passar nu så jag får köpa nya sen, men måste ju ha något att ha på mig nu med!

Hmm väldigt rörigt inlägg det där men det jag vill komma fram till är väl hur gör ni? köper ni byxorna så de är lite stora nu eller köper ni så de passar nu och hellre får köpa nya om ett par månader? iofs så kanske jag får köpa nya sen ändå, även om jag köper stort nu, är ju omöjligt å säga hur stor jag kommer bli haha

äh är nog lite snurrig så här på förmiddagen, sover så dåligt på nätterna nu :(

• Quirall

Okej, ja jag vet inte riktigt hur jag skall göra än, jag har normalt storlek 40-42 men de jag köpte nu är 44 det konstiga är att både kjol, jeans och manchester är 44 men just manchesterbyxorna är mycket mindre än de andra, undar om de är felmärkta eller om de bara helt enkelt är mindre i storleken. har iaf gjort en snabb blick in i garderoben nu och insett att jag inte har något i byxväg som passar längre så får nog bli att behålla de här manchestisarna iaf, de är faktiskt riktigt sköna att ha på (provsitter dem just nu hehe)

• Quirall
    Riza skrev 2010-09-04 11:14:53 följande:
    Quirall: jag vet inte vilken vecka du är i, men jag är i vecka 21+1 och har använt mammabyxor i 2 månader. Jag väntar iofs tvillingar, men har inte växt över rumpa och lår någonting utan allt har satt sig på magen. Så jag köpte mina byxor för 2 månader sedan, de passade bra då och gör nu med Glad Fast det är ju olika på person till person hur man växer. Skulle jag behöva köpa större senare så gör jag det då!
    Mysigt med tvillingar! Jag vet inte än men är ganska säker på att jag bara väntar en, även om jag hoppas på tvillingar Jag är ju bara i V.13+6 än så länge, men äter inte så mycket mer än vad jag gjorde innan och äter nog till och med nyttigare nu, så jag hoppas ju på att det i stort sett skall sätta sig mest på magen, har även ca tio kilo extra från början så vill verkligen inte gå upp för mycket, nu när illamåendet är bättre och när energin börjar komma tillbaka, och om jag kunde bli av med förkylningen skall jag försöka börja röra mer på mig, har aldrig varit speciellt aktiv, men tänkte verkligen försöka ändra på det nu, har till och med köpt mig en Ipod så jag kan slänga in lite ljudböcker att lyssna på när jag tar mig ut och traskar. kan behöva all motivation som går att få!
  • Quirall

härligt å se att det verkar gå så bra för er alla just nu tjejer!

Här knallar det på, trots diverse kräkningar går jag och känner mig hiskeligt ogravid, magen är visserligen lite större men ser mer ut som fläskigt än gravidkula, min mage har liksom brett ut sig på diagonalen mest så jag tycker det bara ser ut som jag lagt på mig.

På mitt jobb är vi bara fyra anställda, tre ordinarie och en extra, där fick alla veta redan när jag var i V. sju eller åtta eftersom jag då mådde så illa och var sjukskriven i tre veckor, tyckte inte det kändes bra att hitta på en anledning till sjukskrivningen så jag berättade som det var direkt, jag har bara fått positiva reaktioner och det verkar som vår extrapersonal kommer kunna hoppa in när jag går på mamma-ledighet. Är lite nervös idag dock, normalt sett har vi egna kläder på jobbet men från och med idag och en tid framöver skall vi ha arbetströjor med reklam för en speciell produkt som vi promotar lite extra nu, och de här tröjorna är extremt osmickrande i både passform och färg, så nu kommer hela köpcentrumet gå och tycka att jag ser ut som en turkos fläskbomb hahah, jaja de fattar väl om några månader när det förhoppningsvis syns riktigt ordentligt att man är gravid

I går ringde jag iaf och fick tid för ultraljud, jag skall dit den 1:a oktober, kommer vara i V.17+5, skall bli så spännande å se om man blir fram eller bakflyttad något, och givetvis se så allt är bra där inne. Men vi kommer också ta ett privat 3D/4D könsUL ungefär i V.26 Jag är så nyfiken på om det är en flicka eller pojke!!

• Quirall
    Rundabullar skrev 2010-09-09 14:18:12 följande:
    Sensa: Skönt att ha sett sin lilla på bild och att allt verkade bra!

Vi ska på första besöket+UL imorgon. Jag är riktigt nervös, måste jag erkänna. Vill att läkaren ska vara bra, så jag slipper leta en ny och vill mer än allt annat att bejbisen ska vara frisk och levande. Har inte varit speciellt nojig alls, men sista dagarna börjar det kännas. Man har just börjat förstå att man är gravid, så jag vill inte att det ska ta slut nu.Obestämd 

Nåja, imorgon vet vi, ska bli spännande!Glad 
    Lycka till idag!! KOmmer nog gå jättebra och du kommer få en fin bild som du stolt kan visa upp här sen :)
  • Quirall
    Kattflickan skrev 2010-09-10 11:05:32 följande:
    KUB-testet gick så illa som det bara kunde för mig, sannolikhet 1:2, nackspalten var 6 mm bred. 

De tog moderkaksprov direkt. Ska göra snabbanalys och vi får svaren idag eller på måndag om barnet har downs, men även om det inte har det så har det troligen något hjärtfel.

Känns hemskt, hela världen har fallit samman.

Millan 
    Oj, usch vilket besked, jag hoppas innerligt att ni får ett bättre besked på moderkaksprovet! Och om inte att ni hittar styrkan i att göra det som känns bäst för er! Kram, ta hand om er!
    Rundabullar skrev 2010-09-10 22:22:22 följande:
    Tack och lov såg allt bra ut och just nu känner jag stor ödmjukhet och tacksamhet över det. Var tvungen att lipa lite hos läkaren.Skäms Det tog en hel drös med bilder och en hel drös med olika blodprov, dem ska jag ringa efter svaren på om en vecka. Då får vi svar på KUB-testet också. De kör alla prover på alla, fast UL såg bra ut.

Vår läkare var trevlig och verkade kunnig. Inte en rolig typ eller särskilt pratsam och undervisande, men han svarade vettigt och vann både mitt och sambons förtroende. Så vi fortsätter och fick boka 3 följade besöken idag, ända fram till december. Skönt, eftersom sambon reser 1v varje månad, nu vet vi att han kan vara med.Skrattande 

BF blev 15mars.
    Vad skönt att det såg bra ut för er och hoppas att ni fortsätter få bra besked!
  • Quirall

Måste klippa och klistra lite från en annan tråd jag skriver i, blev uppskakad efter en grej på jobbet i går, säkert bara jag som överreagerar pga gravidkännslighet men måste bara skriva av mig!

Det var iaf på jobbet och jag hade under flera tillfällen under dagen telefonkontakt med en mycket missnöjd kund, jag förskte förklara att jag gjorde allt för att hjälpa honom men att han inte gav mig stora chanser till det, han bröt en del när han pratade och extra mycket när han blev riktigt arg så vi hade lite kommunikationsproblem av den anledningen också, vid ett tillfälle ringde jag upp honom för att försäkra mig om att han hade möjlighet att ta sig till butiken igår eller idag om jag lyckades få fram en bra lösning för honom och ja det hade han, men på söndag var det försent för då skulle han flytta från landet och det skulle inte på något sätt gå att få tag på honom. Nåväl jag arbetade fram en lösning, han skulle få en helt ny vara som ersättning för den som han skickat in på reparation men som blivit försenad där, då blir han (igen) helt galen och säger att han absolut inte har någon som helst möjlighet att ta sig dit innan han skulle flytta, han kallade mig dum i huvudet och allt möjligt, jag försökte igen få honom att lugna ner sig och undrade hur jag skulle kunna hjälpa honom eftersom det var fredag eftermiddag och han vägrade lämna några kontaktuppgifter så vi kunde nå honom på måndag, till slut sa han (efter mycket om och men) "Okej, okej hur länge har ni öppet idag? Okej jag skall skicka dit någon okej, MEN det är ingen jag känner och jag har inget ansvar för dem eller vad som händer när de kommer dit okej!" Jag blev helt ställd och lyckades inte få en syl i vädret då han pratade högt och hetsigt hela tiden, tillslut fick sa han att jag skulle skicka mail till honom på måndag om en lösning på problemet, som inte var hans problem utan mitt, förstått!

Och givetvis har jag inte lyckats få tag på min närmsta chef eller regionschefen så jag har ingen aning om hur i glödheta jag skall lyckas få en bra lösning på det här, är ärligt talat rejält uppskrämd och tycker det känns olustigt att gå till jobbet idag, (man är ensam större delen av arbetsdan dessutom), ser för mig hur det kommer en galning och sticker en kniv i magen på mig, (alla rädslor numera handlar ju om att barnet skall skadas!) Drömde dessutom om det inatt, kom då någon galning till jobbet och hotade och höll fast mig och jag förskte på tusen vis slå numret till väktaren men kom inte fram, vaknade panikslagen av att jag grät och förskte skrika och hade sån hjärtklappning så det sprängde i bröstet lång tid efteråt, är så orolig för hur det påverkar barnet när man mår så!

Usch blev säkert väldigt rörigt och otydligt men var bara tvungen att skriva av mig detta, usch nu skall jag tvinga i mig lite frukost och sedan åka till jobbet :(
  • Quirall

Tack, jo det gick allt bra idag och har lugnat ner mig avsevärt nu, det var den nedrans drömmen som skrämde upp mig ordentligt. Känner iofs inte att jag fått någon vidare hjälp från huvudkontoret, de kom med två olika allternativ på att lösa problemet och det ena är inte genomförbart och det andra var inte vidare lämpligt, deras inställning är i princip att vi skall lösa det själva :(

Men på måndag jobbar jag tillsammmans med min chef och jag kommer då förklara läget ordentligt för henne och hur jag känner och sen får hon ta över problemet, det är faktiskt i ärlighetens namn inte mitt ansvar så nu får hon ta över.

Tror nog egentligen att han mest bara kom med tomma hot, men blir så frustrerad över att folk skall bete sig så, jag skulle aldrig drömma om att bete mig så om jag var i hans situation, men som du säger Sensa, man får stå ut med mycket skit när man jobbar med service yrken!

Nu skall jag krypa ihop på soffan och trösta mig med en bok och smaskig dipp med grönsaker till mums

• Quirall

Tänker på dig Millan, hoppas att ni snart får tillbaka styrkan och kraften att försöka igen, lycka till!

• Quirall

Jag skall ta reda på kön, jag anser inte att jag förstör överraskningen, den blir ju lika stor när man får den vid ett könsul som vid förlossningen, sen får man ju komma ihåg att det inte är 100% känner folk som fått reda på att de skall få det ena och sen när det väl fötts så har det varit andra könet.

Anledningen att jag vill veta är att jag är nyfiken, det känns praktiskt, och mysigt att veta vad det är man bär, längtar jättemycket till mitt 3D/4D könsul! Tyvärr vet jag att jag inte kommer få veta på RUL men jag kommer allt försöka kika och gissa själv, än så länge har jag ingen kännsla av vad det kan vara, i början tänkte jag kanske tjej men som sagt nu har jag ingen kännsla alls för vad det kan vara

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011