• meminie

Hur klär ni eran bebis i denna värme?

Hur klär ni era små  i denna värme? Hur gör ni för att få ner dom i tempratur?

Jag bor i  sthlm på 9d våningen och det är kokhet dygnet runt hemma,vi har takfläkt som går 24h dygn.
    å lillen ( 2vecko)  ligger offtast i blöja enbart pga värmen, han kokar nästan endå..

*Å ska jag handla eller något så måste jag ta med mig min son, lika dant när vi går med hundarna..

Hur ska jag klä han? låta han ligga i blöja bara som jag gör? å ett tunt tunt lakan som täcke?

Hur skulle ni göra om ni måste ut med liten i denna värme? vi har 29g i skuggan just nu...

( är förstagångs förälder)

• Svar på tråden Hur klär ni eran bebis i denna värme?
  • LinneaEleonora

Känn efter själv hur din dotter reagerar på kläder respektive bara blöjan. Prata med din BVCsköterska så får du nog lite tips. Tycker att det kan växla så himla snabbt på sonen så det är aldrig något som är rätt.

• hellajo

Vi har kokande varmt här i Småland också, Ebba har bara blöja på sig nu på dagarna.
    Vi väntar in i de längsta med att gå ut, tar de senare på kvällen när de är lite svalare ute hon lider något otroligt av denna värme ja vem gör inte de.

Skulle jag vara tvungen att gå ut så  blir det en tunn body, ner med sufletten och sätter ett stort paraply som skydd mot solen.

• HemmaHosSofi

Naken så mycket som möjligt, i vagnen blöja och ev ett lakan.

Började nästan gråta igår när jag såg en mamma som var ute och gick med barnvagn som hade "locket" över liggdelen på, samt en filt som täckte över själva öppningen. Hur tänker man? Tänker man alls?

Joline 080219 ♥ Love 100214 hemmahossofi.blogspot.com/
  • Lyckliga jag2

Naken eller bara blöja för det mesta å går vi ut så blir det en liten t-shirt, babytrosa och en tunn filt istället för locket på barnvagnen. 

• Anaiah
    meminie skrev 2010-07-02 16:45:12 följande:
    Hur klär ni era små  i denna värme? Hur gör ni för att få ner dom i tempratur?

Jag bor i  sthlm på 9d våningen och det är kokhet dygnet runt hemma,vi har takfläkt som går 24h dygn.
    å lillen ( 2vecko)  ligger offtast i blöja enbart pga värmen, han kokar nästan endå..

*Å ska jag handla eller något så måste jag ta med mig min son, lika dant när vi går med hundarna..

Hur ska jag klä han? låta han ligga i blöja bara som jag gör? å ett tunt tunt lakan som täcke?

Hur skulle ni göra om ni måste ut med liten i denna värme? vi har 29g i skuggan just nu...

( är förstagångs förälder)
    Blöja och ett lakan som täcke tycker jag låter bra, har du parasoll på vagnen eller annat sätt att skugga bebisen så behöver du inte ha något täcke alls i denna värme.

Hemma kan du ta en trasa eller tvättlapp och fukta bebisens huvud med om den är mycket varm eller svettig. Tänk på att det är farligare med överhettning än nedkylning för de små, framförallt de som inte börjat svettas ännu.
  • Sanningsdan
    HemmaHosSofi skrev 2010-07-04 19:37:05 följande:
    Naken så mycket som möjligt, i vagnen blöja och ev ett lakan.

Började nästan gråta igår när jag såg en mamma som var ute och gick med barnvagn som hade "locket" över liggdelen på, samt en filt som täckte över själva öppningen. Hur tänker man? Tänker man alls?
    Å vad jag håller med! Blir galen på alla dessa föräldrar som kokar sina barn i barnvagnen! :(
  • Anaiah

Svala bad hemma kan också skänka lite avkoppling för den lille. Inte kalla bad utan max kroppstempererade, det kan räcka med någon grad lägre för att det ska kännas svalt och skönt.

• Anaiah
    mildamatildas skrev 2010-07-05 11:18:58 följande:
    Å vad jag håller med! Blir galen på alla dessa föräldrar som kokar sina barn i barnvagnen! :(
    Såg också en sådan igår, med en sån där lite oval liggdel där sufletten bara lämnar ett hål som är 10 cm högt och 30 cm brett. Svart var den också så det lär ja blivit stekhett därinne. Det lilla jag såg vara att bebisen hade filt över sig också samt att den där delen på locket som man kan fästa upp så att vinden inte kommer in var uppfälld. Rena rama ugnen alltså!

I vår vagn låg ungarna i bara blöja, med en tunn och fladdrig sjal över sufletten så att solen inte skulle skina rakt in, men öppet på sidorna så att brisen kunde fläka dem. Där sov de gott middag utan att bli överhettade.
  • Gurkan

Sonen på 2,5 månad klär jag i en tunn korärmad body. Han vill gärna sova på mig och övehuvudtaget hamycket närhet och hud mot hud blir alldeles för vamt för både honom och mig.''
    Aldfrig att jag skulle lägga på locket på barnvagnen nu spänner en filt istället så solen inte kommer direkt på honom men ser till att inte täcka hela öppningen. Luft måste ner, det blir ju som en lite ugn där nere!

På nätterna sover vi turligt nog i en källare och då räcker det med en romper och ev en tunn filt

Svar på tråden Hur klär ni eran bebis i denna värme?