Jag fattar inte Shutter Island????
Nån som kan förklara slutet på den filmen? Jag har funderat nu sen igår kväll när jag såg den men fattar bara inte!!!!
Nån som kan förklara slutet på den filmen? Jag har funderat nu sen igår kväll när jag såg den men fattar bara inte!!!!
Vad är det du inte fattar?
Han var sjuk och hela filmen är hans fantasi. I slutet trodde de att han blivit frisk igen eftersom han fick perioder då han var som vanligt men när de satte sig på trappan så började han prata om att lösa mysteriet igen så de märkte att han "fallit tillbaka". Då tog de med honom och skulle lobotomera honom. Slut.
Det är väl inte helt givet. Jag tolkade det som så att han valde själv att lobotomeras.
Ja, man kan väl tolka som så att han valde att göra det eftersom det var bättre att vara ovetandes om vad som hänt än att veta. Minns inte exakt, är ett tag sedan jag såg den.
Sjuk var han väl ändå?
Semper Idem: Så tolkade jag också. Att han kommit till sans men inte ville riskera falla tillbaka i sjukdom igen och på så vis "spelade" sjuk för att bli lobotomerad.
Vet vi med all säkerhet att det försegick lobotomering? Vad jag minns fick vi bara höra det ur Teddy Ds perspektiv (dvs den sjuke, paranoidas syn)