Jag fattar inte Shutter Island????
Nån som kan förklara slutet på den filmen? Jag har funderat nu sen igår kväll när jag såg den men fattar bara inte!!!!
Nån som kan förklara slutet på den filmen? Jag har funderat nu sen igår kväll när jag såg den men fattar bara inte!!!!
Jag tyckte filmen var ganska så seg men älskar slutet där man på något sätt förstår att han är vid fullt medvetande men väljar att lobotomeras för att slippa eländet.
Fast slutet var väl knappast oväntat? Både jag och min pojkvän fattade efter 20 minuter att han var patient där själv. Den är ju verkligen välgjord, men såå bra var den inte. Min pojkvän däremot blev arg som ett bi,
han hatar filmer som slutar sådär. Han säger "varför ska man kolla på en film med tragiskt slut? Finns det inte tillräckligt med tragedi i världen?" och till viss del håller jag med... :)
Jag blev lite förnärmad på filmen för att den lurade mig. Sen gillar jag inte tragiska filmer, det ska bara vara lyckliga slut så man blir glad.
Jag tolkade det som att han inte orkade leva vetandes vad som hänt hans familj, så därför valde han själv att lobotomerad istället för att hamna i hans "fantasi" värld igen. Han orkade helt enkelt leva utan sin familj, menar vet skulle inte bli galen om detta hände en själv??
Jag har inte sett filmen, men jag läste boken för mågna år sedan, en av mina absoluta favoritböcker!! Är det ngn som läst boken (och tyckt att den var bra) som skulle rekommendera mig att se filmen?