• SunnyBunny

Jag fattar inte Shutter Island????

Nån som kan förklara slutet på den filmen? Jag har funderat nu sen igår kväll när jag såg den men fattar bara inte!!!!

• Svar på tråden Jag fattar inte Shutter Island????
  • Gaby 01

Jag tyckte filmen var ganska så seg men älskar slutet där man på något sätt förstår att han är vid fullt medvetande men väljar att lobotomeras för att slippa eländet.

• Graboid
    Miss Obsessive skrev 2010-07-03 18:47:42 följande:
    Fast han sa "Teddy" efter att han "gick med på" att lobotomera sig (eller vad det nu var de gjorde med honom). Försökte hitta slutscenen på youtube, men fann den inte.. Jag är mest nyfiken på hur boken skiljer sig från filmen. 
    Såg filmen igår, så jag har det ganska färskt i minne, det är väl inte så konstigt att han säger Teddy igen när han i meningen innan lystrat till det namnet? Vore väl underligare om han bytte namnval varannan gång. Chuck inser ju först när Andrew reser sig och går att han kanske inte är Teddy längre.
  • Shaun the sheep

Fast slutet var väl knappast oväntat? Både jag och min pojkvän fattade efter 20 minuter att han var patient där själv. Den är ju verkligen välgjord, men såå bra var den inte. Min pojkvän däremot blev arg som ett bi,

han hatar filmer som slutar sådär. Han säger "varför ska man kolla på en film med tragiskt slut? Finns det inte tillräckligt med tragedi i världen?" och till viss del håller jag med... :)

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Mylla

Jag blev lite förnärmad på filmen för att den lurade mig. Sen gillar jag inte tragiska filmer, det ska bara vara lyckliga slut så man blir glad.

• Blomma80

Jag tolkade det som att han inte orkade leva vetandes vad som hänt hans familj, så därför valde han själv att lobotomerad istället för att hamna i hans "fantasi" värld igen. Han orkade helt enkelt leva utan sin familj, menar vet skulle inte bli galen om detta hände en själv??

• Matruskan77
    Graboid skrev 2010-07-03 14:01:51 följande:
    Varför har du varit arg på filmen? Jag tyckte den va så bra just för att den hade ett oväntat osliskigt slut, uppfriskande och tankeställande. Älskar såna filmer. :)

En film jag blev arg av att se var Mullholand drive. Sett den? Karln gillar den men jag känner mest hat över att den finns i vår dvd-hylla. Den började bra, sen ballade allt ur och man fick inte svar på något. Minns knappt vad den handlar om, men den gör mig fortfarande ilsken. :P
    Ja, Mullholland Drive, den fattade jag inget av? Kan någon berätta? Det var ett tag sen jag såg den och funderade starkt på att se den fler gånger för att se om jag kunde få något hum om vad den handlade om.
  • Kinsale
    Anova skrev 2010-07-03 13:56:41 följande:
    Boken heter Patient 67 och är skriven av Dennis Lehane.

Jag tycker varken att boken eller filmen var särskilt bra.. Har varit arg på filmen i några dagar nu..
    Och jag som satt som fastklistrad i soffan med boken och sträckläste för att jag tyckte den var så bra! Visserligen litet förutsägbar "plot", men bra.
  • Cailyn

Jag har inte sett filmen, men jag läste boken för mågna år sedan, en av mina absoluta favoritböcker!!  Är det ngn som läst boken (och tyckt att den var bra) som skulle rekommendera mig att se filmen?

• Semper Idem
    Cailyn skrev 2010-07-03 21:55:32 följande:
    Jag har inte sett filmen, men jag läste boken för mågna år sedan, en av mina absoluta favoritböcker!!  Är det ngn som läst boken (och tyckt att den var bra) som skulle rekommendera mig att se filmen?
    Har man gjort det ena blir ju det andra givetvis inte lika intressant, men visst är filmen bra i sig, det är ju scorsese
  • Matruskan77
    Cailyn skrev 2010-07-03 21:55:32 följande:
    Jag tycker att om man läst en bok så blir man ofta besviken på filmen. Ofta är boken bättre. Jag har varken läst boken eller sett filmen men jag ska läsa boken så fort jag får tillfälle.
Svar på tråden Jag fattar inte Shutter Island????