• SunnyBunny

Jag fattar inte Shutter Island????

Nån som kan förklara slutet på den filmen? Jag har funderat nu sen igår kväll när jag såg den men fattar bara inte!!!!

• Svar på tråden Jag fattar inte Shutter Island????
  • Graboid

Han sista mening var ju att det är bättre att dö som en god man än att leva som ett monster. Han fejkade ju att han fallit tillbaka i sin fantasivärld för han ville inte leva med det som hänt.

• Semper Idem
    Anova skrev 2010-07-03 13:35:05 följande:
    Vet vi med all säkerhet att det försegick lobotomering? Vad jag minns fick vi bara höra det ur Teddy Ds perspektiv (dvs den sjuke, paranoidas syn)
    Nej helt säker kan man ju inte vara. Men metoden som sådan användes ju i fall som hans på riktigt så att säga.
  • Mrs Charles
    Graboid skrev 2010-07-03 13:37:52 följande:
    Han sista mening var ju att det är bättre att dö som en god man än att leva som ett monster. Han fejkade ju att han fallit tillbaka i sin fantasivärld för han ville inte leva med det som hänt.
    Justja det hade jag glömt bort! Jo han fejkade!
  • Semper Idem
    Mrs Charles skrev 2010-07-03 13:39:05 följande:
    Justja det hade jag glömt bort! Jo han fejkade!
    Precis, jag tror boken slutade annorlunda dock.
  • SunnyBunny

Tack så mycket:) Nu fick jag äntligen ihop filmen, och slipper tänka på den mera;)

• Mrs Charles
    Semper Idem skrev 2010-07-03 13:40:01 följande:
    Precis, jag tror boken slutade annorlunda dock.
    Är boken bra? Har funderat på om jag ska läsa den!
  • Semper Idem
    Mrs Charles skrev 2010-07-03 13:46:15 följande:
    Är boken bra? Har funderat på om jag ska läsa den!
    Ja absolut. Läs den
  • Graboid

Visste inte att det fanns en bok ens, blev väldigt sugen på att läsa den, gillade filmen riktigt mycket! :)

• Anova
    Graboid skrev 2010-07-03 13:37:52 följande:
    Det bör ju tyda på att han ville bli lobotomerad  eller behandlad på något sätt för att glömma vad han hade gjort.. (tänk eternal sunshine of the spotless mind)
  • Graboid

Ja, något lär de ju göra med honom, lobotomi eller nå rediga piller som får honom att bli "hanterlig". Och ja, han valde ju själv att det skulle bli så.

Svar på tråden Jag fattar inte Shutter Island????